Γ.Δ.
1384.6 +1,31%
ACAG
+1,30%
5.45
BOCHGR
+0,68%
4.43
CENER
+3,31%
8.42
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
-1,65%
8.36
NOVAL
+0,66%
2.285
OPTIMA
+0,32%
12.6
TITC
+4,41%
35.55
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+2,24%
1.37
ΑΒΕ
+2,23%
0.459
ΑΔΜΗΕ
+0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
-1,44%
0.685
ΑΛΜΥ
+2,92%
3.695
ΑΛΦΑ
+1,17%
1.555
ΑΝΔΡΟ
+0,63%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+2,22%
9.43
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,69%
8.76
ΑΤΤ
-29,95%
0.746
ΑΤΤΙΚΑ
+0,98%
2.06
ΒΙΟ
+0,91%
5
ΒΙΟΚΑ
+1,18%
1.72
ΒΙΟΣΚ
-0,37%
1.36
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+4,40%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,47%
17.16
ΔΑΑ
+0,93%
7.798
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,78%
11.56
ΔΟΜΙΚ
+2,59%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,44%
0.294
ΕΒΡΟΦ
+3,66%
1.415
ΕΕΕ
+0,79%
33
ΕΚΤΕΡ
+0,14%
1.392
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
+0,38%
13.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,37%
1.644
ΕΛΠΕ
+0,45%
6.65
ΕΛΣΤΡ
+1,98%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-3,19%
1.82
ΕΛΧΑ
-0,12%
1.646
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+2,27%
1.125
ΕΤΕ
+1,98%
7.016
ΕΥΑΠΣ
+0,65%
3.12
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.77
ΕΥΡΩΒ
+0,96%
1.996
ΕΧΑΕ
+1,34%
4.17
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.525
ΙΚΤΙΝ
+2,65%
0.31
ΙΛΥΔΑ
+4,20%
1.735
ΙΝΚΑΤ
+1,49%
4.77
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.874
ΙΝΤΕΚ
+1,11%
5.45
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-4,90%
0.97
ΙΝΤΚΑ
-0,59%
2.535
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
+3,18%
1.135
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,06%
1.425
ΚΟΡΔΕ
+0,25%
0.409
ΚΟΥΑΛ
+4,40%
1.044
ΚΟΥΕΣ
+3,70%
5.6
ΚΡΙ
+3,37%
13.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,12%
0.88
ΛΑΒΙ
+0,42%
0.723
ΛΑΜΔΑ
+1,72%
7.08
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.23
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-2,16%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,49%
2.04
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-2,32%
2.95
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,26%
19.25
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.53
ΜΟΤΟ
+0,20%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,41%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+2,99%
2.07
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+1,76%
31.28
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.86
ΞΥΛΚ
+0,39%
0.255
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,47%
20.7
ΟΛΠ
+1,01%
30
ΟΛΥΜΠ
+0,43%
2.32
ΟΠΑΠ
+1,21%
15.03
ΟΡΙΛΙΝΑ
-2,01%
0.78
ΟΤΕ
+2,19%
14.92
ΟΤΟΕΛ
+2,20%
10.24
ΠΑΙΡ
+8,44%
0.976
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,69%
3.63
ΠΕΡΦ
+1,40%
5.07
ΠΕΤΡΟ
+1,04%
7.8
ΠΛΑΘ
+1,39%
4
ΠΛΑΚΡ
-4,14%
13.9
ΠΡΔ
-2,34%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-1,00%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,81%
5
ΡΕΒΟΙΛ
+3,61%
1.58
ΣΑΡ
+1,93%
10.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.329
ΣΙΔΜΑ
+0,98%
1.55
ΣΠΕΙΣ
+0,36%
5.64
ΣΠΙ
+0,39%
0.514
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.77
ΤΖΚΑ
+4,74%
1.435
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,63%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,88%
0.23
ΦΡΛΚ
+3,62%
3.575
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.565

Tην Πέμπτη η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού

Στην τελική ευθεία εισέρχεται η παραχώρηση του οδικού άξονα της Εγνατίας Οδού στον προτιμητέο επενδυτή ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects για 35 χρόνια. Την ερχόμενη Πέμπτη το πρωί αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης από τους συμβαλλόμενους, το ΤΑΙΠΕΔ και την ένωση εταιρειών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis.

Στην υπογραφή της σύμβασης αναμένεται να παραβρεθεί ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας Κωστής Χατζηδάκης, αλλά και ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας. Στο ενδιάμεσο, δηλαδή μέχρι την Πέμπτη αναμένεται η εκπλήρωση της τελευταίας αίρεσης για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης.

Πρόκειται για την Υπουργική Απόφαση για την αύξηση της χιλιομετρικής αποζημίωσης κατά τη χρήση του άξονα, από 0,03 ευρώ σε 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Η αύξηση αυτή προβλέπεται από τη διακήρυξη του διαγωνισμού και εκτιμάται ότι θα υλοποιηθεί λίγες ώρες πριν από την υπογραφή της σύμβασης.

Μετά την υπογραφή αναμένεται η κύρωση της σύμβασης από την Ελληνική Βουλή και κυρίως η έναρξη των εργασιών παράδοσης – παραλαβής του άξονα από τον υφιστάμενο παραχωρησιούχο την Εγνατία Οδό, στη νέα εταιρεία που έχει συστήσει ο προτιμητέος επενδυτής, τη Νέα Εγνατία Οδός Παραχώρηση ΑΕ.

Στην εταιρεία αυτή θα περιέλθει το δικαίωμα ανάπτυξης και διαχείρισης του άξονα και θα ελέγχεται από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αφού θα διορίζει τα έξι από τα οκτώ μέλη του ΔΣ της επιχείρησης. Τη λειτουργία του άξονα θα αναλάβει η εταιρεία Νέα Εγνατία Οδός Λειτουργία ΑΕ που συνέστησαν πρόσφατα οι δύο μέτοχοι, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis. Στην εταιρεία αυτή τον έλεγχο θα έχει η γαλλική Egis η οποία θα ορίζει τα έξι από τα οκτώ μέλη του Δ.Σ.

Αμφότερες οι εταιρείες δημιουργήθηκαν πριν από λίγες ημέρες με στόχο να ικανοποιήσουν τις αιρέσεις για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

Το αντίτιμο που θα καταβάλει ο προτιμητέος επενδυτής εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ. Το ακριβές ύψος ωστόσο θα καθοριστεί την περίοδο που θα ολοκληρωθεί η συναλλαγή, καθώς από την διακήρυξη του διαγωνισμού παραχώρησης του άξονα, υπόκειται σε επιτοκιακές διακυμάνσεις.

Παράλληλα ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει το έργο της ανάπτυξης των κάθετων αξόνων της Εγνατίας Οδού, ένα έργο που εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 850 εκατ. ευρώ. Οι κάθετοι άξονες, μήκους 225 χλμ. θα συνδέσουν την Εγνατία Οδό, με Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία. Μάλιστα δεν αποκλείεται οι πρόδρομες εργασίες των κάθετων αξόνων να ξεκινήσουν αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης.

Ο παραχωρησιούχος έχει κάθε λόγο να προχωρήσει τα έργα αυτά καθώς, βάσει της διακήρυξης του διαγωνισμού, μετά από το συγκεκριμένο όγκο έργων που θα εκτελέσει, δικαιούται την εξίσωση των τελών χρήσης της Εγνατίας Οδού με εκείνο των άλλων αξόνων της χώρας. Σήμερα το κόστος χρήσης των λοιπών οδικών αξόνων ανέρχεται σε περίπου 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο.

Το οικονομικό κλείσιμο της σύμβασης παραχώρησης αναμένεται μέσα στο καλοκαίρι ή το αργότερο τον Σεπτέμβριο. Η σύμβαση που θα υπογραφεί την ερχόμενη Πέμπτη θα πρέπει να κυρωθεί με νόμο στη Βουλή, κάτι που αναμένεται να συμβεί μέχρι το καλοκαίρι. Αμέσως μετά θα ξεκινήσουν οι εργασίες παράδοσης παραλαβής του άξονα, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν σε περίπου ένα τρίμηνο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!