Γ.Δ.
1503.18 +0,67%
ACAG
+1,16%
6.1
BOCHGR
+0,42%
4.8
CENER
+1,22%
9.93
CNLCAP
-0,69%
7.15
DIMAND
+0,61%
8.2
EVR
+0,68%
1.485
NOVAL
+0,43%
2.355
OPTIMA
-0,78%
12.8
TITC
+1,20%
42
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,11%
1.798
ΑΒΕ
+0,64%
0.469
ΑΔΜΗΕ
+2,54%
2.83
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.8
ΑΛΜΥ
-3,50%
4.135
ΑΛΦΑ
+1,73%
1.73
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.24
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-2,19%
7.14
ΑΤΕΚ
+9,32%
0.645
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-0,76%
0.784
ΑΤΤΙΚΑ
+0,45%
2.23
ΒΙΟ
+1,40%
5.79
ΒΙΟΚΑ
+0,77%
1.96
ΒΙΟΣΚ
+1,28%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
-2,39%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,22%
18.36
ΔΑΑ
+1,46%
8.218
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+2,03%
12.54
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
2.975
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,55%
0.327
ΕΒΡΟΦ
-3,08%
1.89
ΕΕΕ
0,00%
32.22
ΕΚΤΕΡ
+0,78%
1.81
ΕΛΒΕ
-1,21%
4.9
ΕΛΙΝ
-0,88%
2.25
ΕΛΛ
-0,68%
14.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.2
ΕΛΠΕ
+0,26%
7.7
ΕΛΣΤΡ
+0,96%
2.1
ΕΛΤΟΝ
+1,28%
1.904
ΕΛΧΑ
+3,75%
2.215
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,65%
1.19
ΕΤΕ
+1,35%
8.128
ΕΥΑΠΣ
+0,30%
3.39
ΕΥΔΑΠ
+0,51%
5.97
ΕΥΡΩΒ
+0,30%
2.34
ΕΧΑΕ
-1,06%
4.67
ΙΑΤΡ
+1,87%
1.635
ΙΚΤΙΝ
+0,55%
0.3655
ΙΛΥΔΑ
+0,83%
1.83
ΙΝΚΑΤ
+0,11%
4.7
ΙΝΚΑΤΔ
-21,05%
0.0165
ΙΝΛΙΦ
+0,88%
4.6
ΙΝΛΟΤ
-0,92%
1.076
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
6.06
ΙΝΤΕΤ
-2,48%
1.18
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.13
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
+0,37%
1.355
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-0,21%
0.465
ΚΟΥΑΛ
+1,27%
1.438
ΚΟΥΕΣ
+1,98%
6.17
ΚΡΙ
+0,63%
15.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
+0,90%
0.787
ΛΑΜΔΑ
+0,85%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-3,64%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
+1,88%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+0,34%
2.95
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
-0,26%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-2,13%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-0,34%
2.94
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
+0,67%
21.14
ΜΟΝΤΑ
-0,79%
3.75
ΜΟΤΟ
+3,04%
2.88
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-1,10%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,79%
33.08
ΝΑΚΑΣ
-0,65%
3.04
ΝΑΥΠ
-3,50%
0.772
ΞΥΛΚ
-0,34%
0.295
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+3,30%
28.2
ΟΛΠ
-0,17%
29.3
ΟΛΥΜΠ
-0,79%
2.52
ΟΠΑΠ
+0,38%
16
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.8
ΟΤΕ
+0,62%
14.67
ΟΤΟΕΛ
-2,15%
10.9
ΠΑΙΡ
-0,45%
1.095
ΠΑΠ
-0,40%
2.52
ΠΕΙΡ
+2,14%
4.198
ΠΕΡΦ
+0,18%
5.65
ΠΕΤΡΟ
+0,97%
8.3
ΠΛΑΘ
-0,48%
4.145
ΠΛΑΚΡ
+2,13%
14.4
ΠΡΔ
+7,69%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,66%
1.228
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.28
ΡΕΒΟΙΛ
+0,59%
1.695
ΣΑΡ
0,00%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
-0,95%
1.57
ΣΠΕΙΣ
-0,34%
5.88
ΣΠΙ
-0,32%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
-0,94%
1.585
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,81%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,48%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-3,81%
0.202
ΦΡΛΚ
-0,51%
3.94
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Πυκνώνει το δίκτυο οδικών αξόνων με ΣΔΙΤ: Προωθούνται 5 έργα 1,5 δισ.

Το μοντέλο των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) επιλέγει η κυβέρνηση για να προχωρήσει νέους οδικούς άξονες ή για να αναβαθμίσει υφιστάμενους δρόμους με νέες τεχνολογικές υπηρεσίες.

Μετά τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη για την προώθηση των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (300 εκατ. ευρώ) και Δράμας – Αμφίπολης (150 εκατ.) με ΣΔΙΤ, το χαρτοφυλάκιο των οδικών αξόνων που προωθούνται με το συγκεκριμένο μοντέλο αυξήθηκε σε πέντε.

Το συνολικό κόστος των πέντε έργων προσεγγίζει το 1,5 δισ. ευρώ και βρίσκονται σε διάφορα στάδια της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Και στα πέντε έργα ο ανάδοχος θα αποζημιώνεται με τις λεγόμενες «πληρωμές διαθεσιμότητας», δηλαδή με ετήσιες δόσεις που θα συνδέονται με συγκεκριμένα ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια για τη συντήρηση και λειτουργία των οδικών αξόνων.

Αν προστεθεί και το σχεδιαζόμενο ΣΔΙΤ για την ανάπτυξη υποδομής κινητής τηλεφωνίας πέμπτης γενιάς (5G) σε δίκτυο έξι υφιστάμενων ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, συνολικού μήκους 2.011 χιλιομέτρων, τότε τα έργα γίνονται έξι.

Ειδικά για το τελευταίο έργο που αφορά τη δημιουργία υποδομής για βελτίωση λειτουργιών που συνδέονται με την εφοδιαστική αλυσίδα (αυτόνομη οδήγηση, κ.λπ.), σχεδιάζεται να διατεθούν 130 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ανάδοχοι μέχρι τέλος του χρόνου σε τρία έργα

Οι πλέον προχωρημένοι διαγωνισμοί είναι οι δύο που προκηρύχθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση, για το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη και για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).

Ο διαγωνισμός για το πρώτο έργο, εκτιμώμενης αξίας 312 εκατ. ευρώ, περνάει στο δεύτερο στάδιο με πέντε υποψηφίους.

Συγκεκριμένα τις ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Intrakat και την κοινοπραξία της Μυτιληναίος με την ισπανική Acciona Concessiones.

Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής έχει ανακοινώσει πως πέρασε στο δεύτερο στάδιο και ο διαγωνισμός το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, προϋπολογισμού επίσης κοντά στα 300 εκατ. ευρώ.

Στο πρώτο στάδιο του διαγωνισμού είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη» στην οποία συμμετέχει η ΑΒΑΞ, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η ισραηλινή Shikun Binui Ltd. και η κοινοπραξία Acciona Concessiones – Μυτιληναίος – Intertoll.

Και στους δύο διαγωνισμούς, όπως δήλωσε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γ. Καραγιάννης αναμένεται να έχουμε προσωρινούς αναδόχους μέσα στο 2021.

Ο ίδιος είπε πως μέχρι το τέλος του χρόνου θα υπάρχει προσωρινός ανάδοχος και στον τρίτο οδικό άξονα με ΣΔΙΤ, τη Νέα Ανατολική Εσωτερικής Περιφερειακής Λεωφόρος της Θεσσαλονίκης, γνωστή και ως Flyover,προϋπολογισμού 370 εκατ. ευρώ.

Ενδιαφέρον για το Flyover έχουν εκδηλώσει στο πρώτο στάδιο οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις,Intrakat και η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Intertoll.

Τέλος, μέσα στο καλοκαίρι θα εγκριθούν από τη διυπουργική επιτροπή Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) οι διαγωνισμοί για την αναβάθμιση των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκης – Έδεσσας και Δράμας – Αμφίπολης με στόχο να προκηρυχθούν το φθινόπωρο.

Τα δύο έργα παρουσιάστηκαν το Σάββατο από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ο οποίος εξήγησε πως οι χρήστες των δύο οδικών αξόνων δεν θα καταβάλλουν διόδια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!