Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

450 ευρώ τον μήνα οι δαπάνες για… σούπερ μάρκετ

Σχεδόν έναν επιπλέον µισθό (552 ευρώ) περισσότερο ξοδεύουν φέτος τα νοικοκυριά στα σούπερ µάρκετ λόγω της ακρίβειας, σύµφωνα µε την ετήσια έρευνα που πραγµατοποίησε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονοµικού Πανεπιστηµίου Αθηνών.

Από τα στοιχεία της έρευνας, που διενεργήθηκε τηλεφωνικά τον Ιανουάριο σε δείγµα 1.880 νοικοκυριών, προκύπτει ότι η µέση δαπάνη για τις απαραίτητες προµήθειες έχει αυξηθεί κατά 14,2%, στα 370 ευρώ τον µήνα (4.440 ευρώ ετησίως) από 324 ευρώ (3.088 ευρώ ετησίως) πέρυσι ή κατά 46 ευρώ τον µήνα.

Όµως συντριπτικά µεγαλύτερο είναι το ποσοστό των καταναλωτών που δαπανά περισσότερα χρήµατα, αφού το 75% των καταναλωτών δηλώνει ότι χρειάζεται ως 450 ευρώ τον µήνα για το σούπερ µάρκετ. Η συντριπτική πλειονότητα (90,3%) των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δυσκολεύεται οικονοµικά εξαιτίας των αυξηµένων τιµών, ειδικά στα τρόφιµα, που εξακολουθούν να αυξάνονται µε ρυθµούς υπερδιπλάσιους του πληθωρισµού.

Ως εκ τούτου, οι καταναλωτές, όπως γράφει η εφημερίδα «Απογευματινή», στρέφονται όλο και πιο έντονα σε φθηνότερες και λιγότερες αγορές, ενώ οι µισοί δηλώνουν ότι περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα προϊόντα. Σχεδόν ένας στους δέκα καταναλωτές δηλώνει ότι δεν µπορεί να αγοράσει ούτε τα στοιχειώδη. Την ακρίβεια προσπαθούν να την καταπολεµήσουν γεµίζοντας το καλάθι τους µε όλο και περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Το µερίδιο των private labels στο καλάθι αγορών έχει φτάσει να αντιστοιχεί φέτος στο 36% από 33% πέρυσι. Το ποσοστό των κωδικών που δεν αντιστοιχούν σε επώνυµα προϊόντα διαµορφώνεται πλέον στο υψηλότερο επίπεδο εδώ και 19 χρόνια που το Οικονοµικό Πανεπιστήµιο διενεργεί τη συγκεκριµένη έρευνα.

Επιμένουν ελληνικά οι καταναλωτές

Ανεξαρτήτως αν µιλάµε για επώνυµα ή ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα, πολύ ψηλά στις προτιµήσεις των καταναλωτών είναι εκείνα που παράγονται στην Ελλάδα. Το 81% των ερωτηθέντων απάντησε στο πλαίσιο της έρευνας ότι όταν βρίσκει στο σούπερ µάρκετ ελληνικά προϊόντα τα προτιµά από τα εισαγόµενα.
Επιπροσθέτως, το 66% των ερωτηθέντων διαπιστώνει στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα ελληνικής παραγωγής, το 89% δηλώνει ότι θέλει να αναγράφεται στη συσκευασία ότι ένα προϊόν είναι ελληνικής παραγωγής, το 65% πιστεύει ότι τα ελληνικά προϊόντα έχουν καλύτερη ασφάλεια και ποιότητα, το 93% πιστεύει ότι προτιµώντας ελληνικά προϊόντα στηρίζει την παραγωγή της χώρας και το 83% θεωρεί ότι προτιµώντας ελληνικά προϊόντα βοηθά στη µείωση της ανεργίας.

Ακρίβεια στις πολυεθνικές

Αναφορικά µε την άποψη των καταναλωτών ποιος ευθύνεται περισσότερο για τις υπερβολικές ανατιµήσεις στα καταναλωτικά προϊόντα, οι περισσότεροι καταναλωτές θεωρούν ότι για την ακρίβεια ευθύνονται οι πολυεθνικές εταιρείες (68%), ενώ πολύ πιο κάτω και στη δεύτερη θέση βρέθηκαν οι µεγάλες λιανεµπορικές αλυσίδες (24,2%). Πολύ µικρό ποσοστό (6,9%) επέλεξε τους εγχώριους κατασκευαστές και ελάχιστοι (0,9%) τα µικρά καταστήµατα. Σχετικά µε τον αριθµό των σούπερ µάρκετ που χρησιµοποιούν, το 58% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ψωνίζει σταθερά σε ένα σούπερ µάρκετ και το 42% µοιράζει τις αγορές σε περισσότερα.

Το 93,2% των ερωτηθέντων χρησιµοποιεί µέχρι τρία διαφορετικά καταστήµατα για τις αγορές του. Η συχνότητα αγορών στις αλυσίδες σούπερ µάρκετ έχει µέση τιµή έξι φορές τον µήνα, παραµένοντας σταθερή σε σχέση µε πέρυσι. Οι περισσότεροι καταναλωτές δηλώνουν ότι ψωνίζουν τέσσερις φορές µηνιαίως.

Και ψώνια από το Καλάθι του Νοικοκυριού

Όσον αφορά το «Καλάθι του νοικοκυριού», οι καταναλωτές εµφανίζονται µοιρασµένοι. Ποσοστό 53,5% πιστεύει ότι είναι ένα χρήσιµο µέτρο και το 52,8% ψωνίζει προϊόντα που βρίσκονται στο «Καλάθι του νοικοκυριού».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!