Γ.Δ.
1411.28 +0,30%
ACAG
+1,38%
5.88
CENER
-1,02%
9.7
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
+0,12%
8.51
NOVAL
-1,16%
2.6885
OPTIMA
-0,34%
11.86
TITC
0,00%
28.65
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,71%
1.416
ΑΒΕ
0,00%
0.442
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.22
ΑΚΡΙΤ
+17,12%
0.855
ΑΛΜΥ
-0,56%
2.645
ΑΛΦΑ
+0,83%
1.573
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,07%
11.38
ΑΣΚΟ
+2,37%
3.02
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+2,50%
2.46
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,05%
5.79
ΒΙΟΚΑ
-3,63%
2.39
ΒΙΟΣΚ
+1,55%
1.31
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,61%
16.5
ΔΑΑ
+0,57%
7.76
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
0,00%
11.18
ΔΟΜΙΚ
+2,20%
3.945
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,30%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+1,69%
1.505
ΕΕΕ
+0,19%
31.56
ΕΚΤΕΡ
-0,24%
4.19
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+2,68%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,41%
2.525
ΕΛΠΕ
+0,51%
7.88
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+0,83%
1.71
ΕΛΧΑ
+0,75%
1.874
ΕΝΤΕΡ
-1,76%
7.81
ΕΠΙΛΚ
-10,00%
0.117
ΕΠΣΙΛ
+0,33%
12.04
ΕΣΥΜΒ
+1,59%
1.28
ΕΤΕ
-0,13%
7.688
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.08
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.41
ΕΥΡΩΒ
-1,74%
2.034
ΕΧΑΕ
-0,31%
4.83
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.565
ΙΚΤΙΝ
-2,78%
0.35
ΙΛΥΔΑ
-0,87%
1.71
ΙΝΚΑΤ
-0,20%
5.03
ΙΝΛΙΦ
-1,89%
4.66
ΙΝΛΟΤ
+0,69%
1.17
ΙΝΤΕΚ
+0,36%
5.54
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,67%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,23%
1.2
ΙΝΤΚΑ
+1,70%
3.285
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-2,56%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,48%
1.57
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.476
ΚΟΥΑΛ
-0,81%
1.22
ΚΟΥΕΣ
+0,76%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,35%
0.865
ΛΑΜΔΑ
+0,30%
6.76
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-2,97%
2.61
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
+4,59%
4.1
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,55%
3.6
ΜΙΝ
-3,03%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,30%
23.36
ΜΟΝΤΑ
+2,90%
3.19
ΜΟΤΟ
0,00%
2.705
ΜΟΥΖΚ
-2,90%
0.67
ΜΠΕΛΑ
+0,82%
26.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.42
ΜΠΡΙΚ
+0,81%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,13%
35.86
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+3,41%
21.2
ΟΛΠ
-0,40%
25.2
ΟΛΥΜΠ
-0,40%
2.47
ΟΠΑΠ
+0,75%
14.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,89%
0.91
ΟΤΕ
+0,59%
13.64
ΟΤΟΕΛ
-1,40%
11.24
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
+0,82%
2.47
ΠΕΙΡ
+0,91%
3.55
ΠΕΤΡΟ
+0,73%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+0,53%
1.128
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+0,33%
4.55
ΡΕΒΟΙΛ
+5,50%
2.11
ΣΑΡ
-0,36%
11.16
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-0,32%
1.55
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
+3,50%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,36%
19.58
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,74%
1.624
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-5,88%
0.224
ΦΡΛΚ
0,00%
3.87
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.665

Μεγάλα έργα: Αναζητούνται 100.000 τεχνικοί σε Αίγυπτο, Βιετνάμ και Μπαγκλαντές

«Ουδέν μονιμότερον του προσωρινού» λέει ο θυμόσοφος λαός και όπως φαίνεται, η προσπάθεια που έχει αρχίσει το τελευταίο διάστημα, για την έλευση εξειδικευμένου τεχνικού προσωπικού, που θα κληθεί να στελεχώσει τον όλο και μεγαλύτερο αριθμό εργοταξίων ανά την Επικράτεια, δεν θα έχει έκτακτο χαρακτήρα. Αντιθέτως, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν στελέχη του κλάδου, με δεδομένο ότι ένα ποσοστό των ξένων που θα απασχοληθούν στα έργα, θα είναι υψηλής εξειδίκευσης, είναι πολύ πιθανό οι άνθρωποι αυτοί, να αξιοποιηθούν για σημαντικό χρονικό διάστημα στα έργα της κάθε εταιρείας, είτε αυτά είναι εντός, είτε εκτός Ελλάδας. Άλλωστε, ανάγκες ανθρώπων έχουν κι άλλες χώρες της Ευρώπης, στο σκέλος των έργων υποδομής, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει σημαντικός ανταγωνισμός, όχι μόνο εγχώριος, αλλά και διεθνής.

Στο πλαίσιο αυτό, οι διακρατικές συμφωνίες που έχουν ήδη αρχίσει να υπογράφονται μεταξύ της Ελλάδας και τρίτων χωρών, όπως η Αίγυπτος (επικυρώθηκε στις αρχές του 2024), το Μπαγκλαντές και οι Φιλιππίνες, θα αποδειχθούν χρήσιμο εργαλείο, για την διευκόλυνση της έλευσης εργαζομένων για τα έργα υποδομής. Αυτή τη στιγμή, οι κατασκευές έχουν ίσως τις μεγαλύτερες ανάγκες ανθρώπων, όχι μόνο ανειδίκευτων, αλλά κυρίως ειδικευμένων στελεχών, από μηχανικούς και χειριστές μηχανημάτων, μέχρι ηλεκτροσυγκολλητές και εργοδηγούς. Υπολογίζεται ότι, για να υλοποιηθεί απρόσκοπτα το πρόγραμμα υποδομών της χώρας, που έχει ήδη συμβασιοποιηθεί και υπολογίζεται σε πάνω από 17 δισ. ευρώ, θα απαιτηθούν τουλάχιστον 100.000 άνθρωποι, που σήμερα δεν είναι διαθέσιμοι.

Ασφαλώς, «ανάσα» θα δοθεί από την ολοκλήρωση μιας σειράς έργων, που είχαν προκηρυχθεί τα προηγούμενα χρόνια, όπως π.χ. το Μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο η Intrakat έχει δεσμευτεί ότι θα είναι έτοιμο έως τον προσεχή Νοέμβριο. Η δε επέκταση προς την Καλαμαριά, θα ολοκληρωθεί έως το 2026. Παράλληλα, άλλα έργα, όπως το νότιο τμήμα του Ε65 (Λαμία – Ξυνιάδα), που κατασκευάζει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, θα είναι έτοιμο, το αργότερο μέχρι το Πάσχα. Με τον τρόπο αυτό, θα απελευθερωθούν πολύτιμοι πόροι, τόσο ανθρώπινοι, όσο και σε μηχανήματα, που θα απασχοληθούν σε άλλα εργοτάξια.

Ταυτόχρονα, σημαντική βοήθεια έχει προσφέρει, ο βραδύς ρυθμός της ωρίμανσης δεκάδων διαγωνισμών μεγάλων έργων, ενώ ακόμα και σε περιπτώσεις που έχουν προκύψει ανάδοχοι, η διαδικασία υπογραφής των συμβάσεων, απαιτεί πολλούς μήνες, ακόμα και χρόνια (π.χ. η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού), με αποτέλεσμα να είναι σχετικά ομαλός ο ρυθμός, που προκύπτουν νέες ανάγκες ανθρώπων. Ακόμα κι έτσι βέβαια, όπως τονίζουν παράγοντες των μεγάλων ομίλων, η ελληνική κατασκευαστική αγορά δεν έχει τον απαιτούμενο αριθμό ανθρώπων, ώστε να μπορέσει να καλύψει όλες τις ανάγκες και από ένα σημείο και μετά, το μόνο που επιτυγχάνει η κάθε εταιρεία, είναι να «κλέβει» ανθρώπους από τον ανταγωνισμό. Αντίστοιχα, όσοι Έλληνες αποχώρησαν κατά την περίοδο της κρίσης για να εργαστούν σε άλλες χώρες, όπως π.χ. στις χώρες του αραβικού κόσμου, δύσκολα θα επιστρέψουν, καθώς οι οικονομικές τους απολαβές είναι πολλαπλάσιες, σε σχέση με την Ελλάδα, παρά τις αυξήσεις που γίνονται.

Έτσι, οι περισσότερες εταιρείες έχουν αρχίσει να στρέφονται στην εύρεση ανθρώπων από τρίτες χώρες, αξιοποιώντας μάλιστα και σχετικές ηλεκτρονικές πλατφόρμες, που έχουν αρχίσει να λειτουργούν, ακριβώς για τον σκοπό αυτό. Μία εξ αυτών, είναι η Work Ιn Greece (www.workingreece.io), η οποία συνεργάζεται με γραφεία εύρεσης εργασίας σε δεκάδες χώρες και αναλαμβάνει τον ρόλο του ενδιάμεσου, ώστε να «παντρέψει» την ζήτηση ανθρώπων, με την προσφορά. Στη συνέχεια, προχωρά την διαδικασία έκδοσης άδειας παραμονής κι εργασίας, σε συνεργασία με την τοπική πρεσβεία.

Μέχρι στιγμής, η ζήτηση που διαπιστώνουν οι άνθρωποι της εταιρείας σε ό,τι αφορά τον κατασκευαστικό κλάδο, αφορά κυρίως ανθρώπους υψηλής εξειδίκευσης, που είναι και πιο δυσεύρετοι. Χώρες, όπως η Αίγυπτος, το Βιετνάμ και το Μπαγκλαντές, θεωρείται ότι θα είναι εκείνες, που θα προμηθεύσουν τους περισσότερους ανθρώπους, που θα απασχοληθούν στις κατασκευές στην Ελλάδα. Αρκετοί εξ αυτών, εκτιμάται ότι θα παραμείνουν στην χώρα για αρκετά χρόνια, λόγω των αναγκών που υπάρχουν, αλλά κι επειδή πολύ συχνά, οι άνθρωποι αυτοί επιθυμούν να φτιάξουν τη ζωή τους και να εργαστούν. Γι’ αυτό και τις περισσότερες φορές, έρχονται μαζί με τις οικογένειές τους. Οι εταιρείες που τους απασχολούν αναλαμβάνουν όχι μόνο την αμοιβή της (συνήθως με τον κατώτατο μισθό, που όμως είναι μεγαλύτερος από την χώρα καταγωγής τους), αλλά και την σίτιση και διαμονή τους. Αυτό δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο για τις τεχνικές εταιρείες, καθώς προτιμούν την αξιοποίηση των ανθρώπων αυτών σε εργοτάξια στην περιφέρεια. Επίσης, υπάρχει και η λύση των κοντέινερ, που είναι εύκολα και φθηνά στην τοποθέτηση και μεταφορά από εργοτάξιο σε εργοτάξιο, ανάλογα με τις ανάγκες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!