Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Πώς η διερεύνηση της τραγωδίας των Τεμπών κατέληξε να γίνει έρευνα για μια σύμβαση!

Από τον Δεκέμβριο του 1989 μέχρι την υπογραφή της σύμβασης 717 το 2014, ο ΟΣΕ είχε υπογράψει 24 διαφορετικές συμβάσεις για τη σηματοδότηση του σιδηροδρομικού άξονα Αθηνών – Θεσσαλονίκης (εκτός του τμήματος Τιθορέα – Δομοκός), συνολικού προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ. Παρά την τεράστια δαπάνη των 250 εκατ. ευρώ, η διοίκηση του ΟΣΕ παραδεχόταν το 2012 πως σχεδόν τίποτα δεν λειτουργεί σε σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση. Και τα τρένα συνέχιζαν να λειτουργούν με βάση τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας, όπως συμβαίνει και σε ολόκληρο τον κόσμο για γραμμές που δεν διαθέτουν σύγχρονα συστήματα φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης.

Όπως υποστήριζε τότε η διοίκηση του ΟΣΕ: «Ειδικά στο τμήμα Οινόη – Τιθορέα, η κατάσταση του σηματοτεχνικού εξοπλισμού και ιδίως των καλωδιώσεων, εξαιτίας των επαναλαμβανόμενων κρουσμάτων κλοπών, είναι πολύ άσχημη, ενώ σε πολλά σημεία έχει επέλθει ολοκληρωτική καταστροφή». Σε άλλο έγγραφό της τόνιζε πως «εκείνο το οποίο πρέπει να υπογραμμίσουμε είναι η ένταση της επιβουλής διάφορων εγκληματικών ομάδων, οι οποίες προσπαθούν να λεηλατήσουν σε όλη του την έκταση το Σιδηροδρομικό Δίκτυο, γεγονός που προϋποθέτει πλέον αστυνόμευση από πλευράς Πολιτείας και όχι φύλαξη». Οι κλοπές είναι, πάντως, η μία πλευρά του νομίσματος. Πολλά από τα συστήματα που εγκαταστάθηκαν με δαπάνες δεκάδων εκατ. ευρώ αχρηστεύθηκαν και λόγω έλλειψης ανταλλακτικών ή ελλιπούς συντήρησης.

Πατήστε πάνω στην εικόνα για μεγέθυνση
Πατήστε πάνω στην εικόνα για μεγέθυνση

Η σύμβαση 717 για την ανάταξη της σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στον σιδηροδρομικό άξονα Αθηνών – Θεσσαλονίκης ανατέθηκε ακριβώς για να αποκατασταθούν οι βλάβες, να αντικατασταθούν τα κλεμμένα ή διαλυμένα συστήματα, να ενοποιηθούν υφιστάμενα κ.λπ. Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι πως η αντιπολίτευση επικεντρώνεται σε αυτήν τη σύμβαση, όταν έπρεπε να ολοκληρωθεί επί ΣΥΡΙΖΑ, το 2016! Όταν ανέλαβε η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ το 2019, οι διοικήσεις της ΕΡΓΟΣΕ επί ΣΥΡΙΖΑ είχαν ήδη δώσει έξι παρατάσεις για την ολοκλήρωση της σύμβασης 717!

Η αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση πως κακώς το 2019 (και αφού είχαν ήδη δοθεί οι έξι παρατάσεις και είχε κατασκευαστεί μόλις το 20% του έργου) δεν κατήγγειλε τη σύμβαση. Έτσι, την ίδια στιγμή κατηγορούνται κάποιοι ότι κακώς δεν ολοκλήρωσαν τη σύμβαση 717 (βλέπε δικογραφία για Τέμπη), με αποτέλεσμα να προκληθεί το τραγικό δυστύχημα, και την ίδια στιγμή κατηγορούνται (βλέπε δικογραφία ευρωπαϊκής εισαγγελίας για τη σύμβαση 717) ότι κακώς έδωσαν παρατάσεις προκειμένου να ολοκληρωθεί ή σύμβαση!

Η αντιπολίτευση, παρά τις εκθέσεις ευρωπαϊκών οργάνων, όπως ο ERA (Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων), που επικεντρώνονται σε ζητήματα λειτουργίας και διαδικασιών στον σιδηρόδρομο, υποστηρίζει πως η μη ολοκλήρωση της 717 φταίει για το δυστύχημα. Επιμένει πως η κυβέρνηση έπρεπε να έχει καταγγείλει τη σύμβαση και να μη δώσει παράταση. Όμως ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ήταν αυτός που ενώ ο χρόνος εκτέλεσης της σύμβασης ήταν 24 μήνες, μέχρι το 2019 είχε δώσει 6 παρατάσεις και είχε παραδοθεί λιγότερο από το 20% της σύμβασης;

Συνεπώς, αν η κυβέρνηση είχε καταγγείλει τη σύμβαση, τότε το βέβαιο είναι ότι (πέρα από την απώλεια χρημάτων σε Ευρώπη και δικαστήρια) θα χρειαζόταν νέα σύμβαση, η οποία προφανώς θα έκανε περισσότερα χρόνια να ολοκληρωθεί. Άρα τι λέει η αντιπολίτευση; Αν είχε καταγγελθεί η σύμβαση, πώς θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα, αφού δεν θα υπήρχαν τα συστήματα; Μήπως λέει ότι δεν έπρεπε να υπάρχει ανάταξη των συστημάτων; Δηλαδή όχι μόνο δεν θα είχε ολοκληρωθεί σύμβαση, αλλά δεν θα υπήρχε καν σύμβαση. Κι αν η μη ολοκλήρωση «φταίει» για το δυστύχημα, η παντελής έλλειψη σε τι θα οδηγούσε;

Η πραγματικότητα είναι πως τα τεχνολογικά συστήματα (σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης κ.λπ.) είναι για να ρυθμίζουν την κυκλοφορία σε διπλή γραμμή, αλλιώς σε μονή υπάρχει ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας χρόνια τώρα. Πώς τόσα χρόνια δεν είχαν γίνει τέτοια δυστυχήματα; Μάλιστα, το βράδυ του δυστυχήματος στα Τέμπη λειτουργούσε η διπλή γραμμή, αλλά τα τρένα βρέθηκαν σε μονή γραμμή.

Ακόμα και αν υπήρχαν τα συστήματα, εφόσον γίνεται η διευθέτηση χειροκίνητα (όπως επελέγη εκείνο το βράδυ), θα απενεργοποιούνταν για να γίνει η κίνηση. Άρα πώς συνδέεται η έλλειψη των συστημάτων με το συγκεκριμένο δυστύχημα, αφού ακόμη και αν υπήρχαν και είχε επιλεχθεί ο χειροκίνητος χειρισμός, όπως επιλέχθηκε, το αποτέλεσμα δεν θα ήταν διαφορετικό, αφού τα συστήματα θα είχαν παρακαμφθεί;

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!