Γ.Δ.
1450.1 +0,09%
ACAG
-0,52%
5.69
BOCHGR
0,00%
4.52
CENER
-1,08%
9.2
CNLCAP
-1,39%
7.1
DIMAND
0,00%
8
NOVAL
+0,65%
2.315
OPTIMA
-0,16%
12.76
TITC
+0,38%
40.15
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,26%
1.516
ΑΒΕ
-3,42%
0.423
ΑΔΜΗΕ
-0,19%
2.585
ΑΚΡΙΤ
-0,71%
0.7
ΑΛΜΥ
-0,11%
4.555
ΑΛΦΑ
+0,13%
1.578
ΑΝΔΡΟ
+0,95%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+0,69%
10.15
ΑΣΚΟ
0,00%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+5,43%
7.38
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,60%
0.658
ΑΤΤΙΚΑ
-0,90%
2.21
ΒΙΟ
+0,94%
5.38
ΒΙΟΚΑ
+1,06%
1.91
ΒΙΟΣΚ
+1,88%
1.63
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
18.4
ΔΑΑ
-0,15%
7.962
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.52
ΔΕΗ
-0,42%
11.82
ΔΟΜΙΚ
+0,71%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,31%
0.31
ΕΒΡΟΦ
-0,29%
1.715
ΕΕΕ
+0,25%
32.7
ΕΚΤΕΡ
-1,10%
1.8
ΕΛΒΕ
-2,93%
4.64
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.22
ΕΛΛ
-1,35%
14.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+5,33%
2.075
ΕΛΠΕ
-0,07%
7.18
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,86%
1.836
ΕΛΧΑ
+0,43%
1.878
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,42%
1.19
ΕΤΕ
-0,50%
7.554
ΕΥΑΠΣ
-2,13%
3.21
ΕΥΔΑΠ
-0,51%
5.83
ΕΥΡΩΒ
-0,05%
2.223
ΕΧΑΕ
0,00%
4.52
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.51
ΙΚΤΙΝ
+1,19%
0.34
ΙΛΥΔΑ
-1,52%
1.95
ΙΝΚΑΤ
-0,31%
4.875
ΙΝΛΙΦ
-0,43%
4.68
ΙΝΛΟΤ
+2,75%
1.048
ΙΝΤΕΚ
-0,51%
5.87
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+1,76%
2.89
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,50%
1.23
ΚΕΠΕΝ
-8,82%
1.86
ΚΛΜ
0,00%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-1,41%
0.42
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.192
ΚΟΥΕΣ
-0,51%
5.81
ΚΡΙ
+0,33%
15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.994
ΛΑΒΙ
+0,26%
0.762
ΛΑΜΔΑ
+0,28%
7.18
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
-2,26%
3.9
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.15
ΜΕΡΚΟ
0,00%
38
ΜΙΓ
0,00%
2.84
ΜΙΝ
-2,00%
0.49
ΜΟΗ
+0,69%
20.3
ΜΟΝΤΑ
+0,27%
3.7
ΜΟΤΟ
-1,67%
2.645
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
25.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
+0,12%
33.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.86
ΝΑΥΠ
+2,23%
0.826
ΞΥΛΚ
-0,37%
0.268
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
21.9
ΟΛΠ
-0,82%
30.1
ΟΛΥΜΠ
+0,43%
2.35
ΟΠΑΠ
+0,32%
15.55
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,62%
0.817
ΟΤΕ
0,00%
14.72
ΟΤΟΕΛ
+0,39%
10.3
ΠΑΙΡ
-3,23%
0.96
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,54%
3.833
ΠΕΡΦ
-0,55%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+0,72%
8.34
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.95
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.8
ΠΡΟΦ
0,00%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
-2,29%
1.71
ΣΑΡ
0,00%
10.9
ΣΑΡΑΝ
-6,54%
1
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,20%
0.33
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.595
ΣΠΕΙΣ
+0,68%
5.94
ΣΠΙ
-0,79%
0.5
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,40%
19.91
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,23%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.226
ΦΡΛΚ
+1,07%
3.775
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Τα 26 εκατομμύρια τουριστών και το “ταβάνι” του ελληνικού καλοκαιριού

Πολύ σημαντικά συμπεράσματα σχετικά με την πορεία που οφείλει να πάρει ο ελληνικός τουρισμός προκύπτουν από την ανάλυση των δεδομένων των αεροπορικών αφίξεων στην Ελλάδα το 2023. Με βάση τα στοιχεία που συγκέντρωσε και επεξεργάστηκε το ΙΝΣΕΤΕ από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), τη Fraport Greece και τα μεμονωμένα αεροδρόμια της ΥΠΑ, φέτος έφτασαν στην Ελλάδα 26,8 εκατομμύρια επιβάτες, δηλαδή 3,1 εκατομμύρια περισσότεροι τουρίστες (+13,2%) σε σύγκριση με το 2022, που είχαν καταγραφεί 23,7 εκατ. επιβάτες.

Ωστόσο, από τα στοιχεία προκύπτει ότι μόνο τους θερινούς μήνες η αύξηση των αφίξεων κυμαίνεται σε μονοψήφια ποσοστά, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους μήνες που η αύξηση των αφίξεων κυμαίνεται σε διψήφια ποσοστά. Αν αφαιρεθεί από τη σύγκριση το πρώτο τρίμηνο, με δεδομένο ότι η αρχή του 2022 κινούνταν στον απόηχο της πανδημίας, τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση παρουσίασε ο Δεκέμβριος με +21,4% (824.000 αφίξεις) και ακολούθησαν ο Απρίλιος με +20% (1,6 εκατ. αφίξεις) και ο Νοέμβριος με 17,1% (728.000 αφίξεις).

Ο Ιούλιος αποτέλεσε τον μήνα κορύφωσης των αεροπορικών αφίξεων, καταγράφοντας 4,7 εκατ. αεροπορικές αφίξεις (+5,6%), που αντιστοιχούν στο 17,4% του συνόλου του 2023. Αντίθετα, ο μήνας με τη χαμηλότερη κίνηση ήταν ο Φεβρουάριος με μόλις 557 χιλ. επιβάτες, που αντιστοιχούν στο 2,1% του συνόλου του 2022. Τα στοιχεία αυτά σηματοδοτούν την τάση επέκτασης της τουριστικής σεζόν στην Ελλάδα, ενώ δείχνουν ταυτόχρονα ότι δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια ποσοτικής βελτίωσης του τουριστικού ρεύματος κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Κάτι που οφείλει να προβληματίσει τόσο την κεντρική διοίκηση και τις τοπικές αρχές όσο και τους ίδιους τους τουριστικούς επιχειρηματίες για τη στόχευση και τη στρατηγική που οφείλει να ακολουθήσει το ελληνικό τουριστικό προϊόν, βάζοντας πλέον δυναμικά στο παιχνίδι του ανταγωνισμού την ποιότητα, αλλά και τη διαφοροποίηση.

Στην πρώτη θέση των επιβατών προέλευσης εξωτερικού ανέβηκε η αγορά του Ηνωμένου Βασίλειου, με 5 εκατ. αφίξεις, παρουσιάζοντας ποσοστιαία αύξηση (+11,6%) ή +518 χιλ. σε απόλυτα μεγέθη. Η Γερμανία παρέμεινε στη δεύτερη θέση με 4,4 εκατ. επιβάτες, παρουσιάζοντας αύξηση +89 χιλ./+2,1%. Στην τρίτη θέση διατηρήθηκε η Ιταλία με 2,2 εκατ. αφίξεις και στην τέταρτη θέση η Γαλλία με 1,7 εκατ. αφίξεις. Η πεντάδα συμπληρώνεται με την Πολωνία, που ανέβηκε στην πέμπτη θέση με 1,2 εκατ. επιβάτες παρουσιάζοντας αύξηση 21,6%. Από τις πέντε πρώτες χώρες προέρχεται το 54% των επιβατών που αφίχθησαν στην Ελλάδα το 2022. Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση παρουσίασε η Ρουμανία με +126 χιλ./+35,3%. Οι ΗΠΑ με 511.000 επιβάτες υποχώρησαν δύο θέσεις, παρ’ όλο που κατέγραψαν αύξηση +55 χιλ./+12,1%.

Οι 5 πιο δημοφιλείς προορισμοί της χώρας

Η Αθήνα παραμένει το πιο δημοφιλές αεροδρόμιο και με 9,7 εκατ. επιβάτες το 2023 παρουσίασε αύξηση +2,1 εκατ./+27,9% σε σύγκριση με το 2022. Ακολούθησε το Ηράκλειο με 3,6 εκατ. επιβάτες καταγράφοντας αύξηση +193 χιλ./+5,7% ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε η Ρόδος με 2,6 εκατ. επιβάτες, καταγράφοντας αύξηση +75 χιλ./+2,9%. Στην τέταρτη θέση ακολούθησε η Θεσσαλονίκη με 2,4 εκατ. επιβάτες, καταγράφοντας αύξηση +383 χιλ./+19,3%. Η πεντάδα συμπληρώνεται με την Κέρκυρα με 1,8 εκατ. επιβάτες, που κατέγραψε αύξηση +145 χιλ./+8,5%.

Οι διεθνείς αφίξεις στα πρώτα πέντε αεροδρόμια αντιπροσωπεύουν το 75% του συνόλου των διεθνών αφίξεων το 2023. Τη δεκάδα συμπληρώνουν τα αεροδρόμια των Χανίων, της Κω, της Ζακύνθου, της Σαντορίνης και της Μυκόνου. Η πλειονότητα των αεροδρόμιων παρουσίασε αύξηση. Μείωση παρουσίασαν τα αεροδρόμια Μυκόνου, Σαντορίνης, Καλαμάτας, Αγχιάλου, Αλεξανδρούπολης, Σκύρου και Κυθήρων.

Τέλος, σε ό,τι αφορά τις εθνικότητες, το top-5 κύριων αγορών για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ήταν το Ην. Βασίλειο, η Ιταλία, η Γερμανία, η Γαλλία και η Κύπρος.

Αντίστοιχα, για το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης ήταν Γερμανία, Ην. Βασίλειο, Κύπρος, Ιταλία και Αυστρία, ενώ για τα περιφερειακά αεροδρόμια, Ην. Βασίλειο, Γερμανία, Ιταλία, Πολωνία και Γαλλία. Να σημειωθεί ότι τα στοιχεία των περιφερειακών αεροδρομίων αφορούν αφίξεις επιβατών από το εξωτερικό, δηλαδή περιλαμβάνουν και κατοίκους Ελλάδας που επιστρέφουν από τα ταξίδια τους στο εξωτερικό.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!