THEPOWERGAME
Δεν αποτελεί, προς το παρόν, βασική προϋπόθεση για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας η χρήση του πράσινου διαβατηρίου (Green Digital Passport).
Αυτό υπογραμμίζουν στο powergame.gr επιχειρηματίες από τον κλάδο της κρουαζιέρας πληροφορία η οποία επιβεβαιώνεται και μέσα από το περιβάλλον της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA).
Τα ποσοστά εμβολιασμού διαφέρουν από χώρα σε χώρα, για αυτό και οι εταιρείες κινούνται με βάση τα τεστ (αρνητικά τεστ, PLF), που είναι ήδη μια δοκιμασμένη μέθοδος από τον ΠΟΥ για τη διασφάλιση της υγείας των επιβατών. Από την άλλη, κάποιες εταιρείες εξετάζουν να κινηθούν μεμονωμένα με το Green Digital Passport.
Έτσι, στην περίπτωση που επικρατήσει η μέθοδος αυτή, ίσως να δούμε αλλαγές στην πολιτική του ταξιδίου μέσω κρουαζιέρας. Προς το παρόν όμως είναι υπό διερεύνηση.
Τι προβλέπει το «bubble»
Την ίδια ώρα, υπάρχει και μια μερίδα επιχειρηματιών που θεωρούν απαραίτητη την εφαρμογή του Green Digital Passport καθώς θα εγγυάται την ελεύθερη περιήγηση των τουριστών στους προορισμούς στάσης ή και τη διανυκτέρευσή τους σε ξενοδοχειακή μονάδα πριν και μετά το ταξίδι.
Θα μπορούν δηλαδή ευκολότερα να τους επιτραπεί η είσοδος σε εμπορικά μαγαζιά και επιχειρήσεις εστίασης εφόσον είναι σε λειτουργία.
Εδώ, εξετάζεται και το λεγόμενο σύστημα «bubble». Με αυτό, οι τουρίστες θα μπορούν να πραγματοποιούν την όποια εκδρομή αλλά μόνο σε οργανωμένο γκρουπ και όχι με ελεύθερη περιήγηση στα μαγαζιά.
Κάτι ανάλογο που είδαμε με το πιλοτικό πρόγραμμα κλειστών διακοπών σε ξενοδοχείο στη Ρόδο, με τους Ολλανδούς στους οποίους δεν επιτράπηκε η έξοδος από τη μονάδα.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr υπάρχει μεγάλη αντίδραση από τις τοπικές κοινωνίες που λένε «όχι» σε αυτό το σενάριο, με ορισμένους δημάρχους να έχουν ήδη «διώξει» κρουαζιερόπλοια από το λιμάνι τους, ξεκαθαρίζοντας την αρνητική στάση τους.
Ούτε στο πεδίο των πρωτοκόλλων των οποίων η αναθεώρηση αναμένεται από μέρα σε μέρα, τα πράγματα ακουμπούν σε μία αποκλειστική «γραμμή».
Διότι, οι κανονισμοί – κάτω πάντα από τις οδηγίες του E.U. Healthy Gateways – διαφοροποιούνται από εταιρεία σε εταιρεία αλλά και ανάλογα με το κοινό στο οποίο απευθύνονται. Μεγάλο ρόλο παίζουν ακόμη και τα κριτήρια των προορισμών στάσης που θα επισκέπτονται οι επιβάτες των κρουαζιερόπολοιων.
Το θετικό μήνυμα
Σύμφωνα πάντως με έρευνα της CLIA η εικόνα που διαμορφώνεται για τη επανεκκίνηση της κρουαζιέρας τον Μάιο είναι θετική με δύο στους τρεις επιβάτες να εκφράζουν την πρόθεση να κάνει κρουαζιέρα στο άμεσο χρονικό διάστημα.
Την ίδια ώρα, εντείνονται οι προσπάθειες για μια πιο ομαλή επανεκκίνηση τόσο από την πλευρά του υπουργείου Τουρισμού όσο και από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καθώς ο μεγάλος στόχος είναι όχι μόνο να είναι έτοιμα τα λιμάνια για την υποδοχή των τουριστών αλλά και να επισπευστούν οι εργασίες γύρω από την αναβάθμιση των υποδομών φιλοξενίας.
Θυμίζουμε πως πριν από περίπου ένα μήνα στελέχη της CLIA πραγματοποίησαν συνάντηση με το επιτελείο του ΥΝΑΝΠ και συγκεκριμένα με τον Γ.Γ. του υπουργείου Ευάγγελο Κυριαζόπουλο με στόχο να υπάρξει σαφής διαβεβαίωση ως προς το ξεκίνημα της κρουαζιέρας στις 14 Μαΐου (ή/και νωρίτερα).
Από την επαφή των δύο πλευρών αναμένεται πρόοδος στη συνεργασία μεταξύ των κυβερνήσεων, των εταιρειών κρουαζιέρας, των λιμένων και των αερογραμμών, ιδίως όσον αφορά το ζήτημα του homeport.
Ωστόσο, οι εκτιμήσεις του ΕΟΔΥ και η επιδημιολογική πορεία της Ελλάδας παραμένουν οι βασικοί παράγοντες που θα δώσουν το πράσινο φως για το μεγάλο άνοιγμα.