Γ.Δ.
1452.5 0,00%
ACAG
0,00%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
0,00%
9.11
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
7.82
NOVAL
0,00%
2.285
OPTIMA
0,00%
12.56
TITC
0,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.494
ΑΒΕ
0,00%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.27
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.865
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.6
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.755
ΕΕΕ
0,00%
32.18
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
0,00%
7.3
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.08
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.856
ΕΛΧΑ
0,00%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
0,00%
7.84
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.25
ΕΧΑΕ
0,00%
4.47
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.334
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.975
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.83
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.998
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.18
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.86
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
0,00%
20.56
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.56
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
0,00%
30.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
0,00%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
0,00%
14.85
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.891
ΠΕΡΦ
0,00%
5.39
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.55
ΠΡΟΦ
0,00%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
0,00%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.575
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
0,00%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
3.7
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Έρχεται νέο πακέτο στήριξης για ευάλωτα νοικοκυριά και ΜμΕ

Με το succes story της ελληνικής οικονομίας να συνεχίζεται και το κύμα ακρίβειας να μην κοπάζει η κυβέρνηση «δίνει ραντεβού» έως τον Ιούνιο για νέα μέτρα ενίσχυσης του εισοδήματος των ευάλωτων νοικοκυριών αλλά και για φορολογικές ελαφρύνσεις στους μικρομεσαίους. Ωστόσο την έκταση αλλά και το είδος των πρόσθετων παρεμβάσεων για τη θεραπεία των πληγών από την ακρίβεια θα καθορίσουν η πορεία του ΑΕΠ και των εσόδων.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό τουλάχιστον 10 δισ. ευρώ θα είναι φέτος οι παραπάνω εισπράξεις στον προϋπολογισμό από τις αυξήσεις στους μισθούς, τη διεύρυνση των ηλεκτρονικών συναλλαγών που αποτελεί «κόφτη» στο «μαύρο χρήμα» και το νέο σύστημα φορολόγησης των ελευθέρων επαγγελματιών με τα τεκμήρια που θα ανεβάσει τον λογαριασμό της επιβάρυνσης.

Στελέχη του οικονομικού επιτελείου επισημαίνουν ότι η ταχύτητα μεγέθυνσης του ΑΕΠ για το 2023 και η τροχιά της πραγματικής οικονομίας τους πρώτους μήνες του 2024 και κυρίως οι εξελίξεις στο μέτωπο των εσόδων του Δημοσίου θα σφραγίσουν τις επόμενες αντιπληθωριστικές κινήσεις σημειώνοντας ότι ακόμα και στο «ιδανικό σενάριο» οι όποιες παρεμβάσεις θα είναι στοχευμένες και μετρημένες. Ο ρυθμός μεγέθυνσης του ΑΕΠ το 2023 θεωρείται βέβαιο ότι θα κινηθεί στην κυβερνητική πρόβλεψη για 2,4%, ενδεχομένως και υψηλότερα αλλά πλήρης εικόνα για την ταχύτητα της ανάπτυξης θα υπάρξει με την ανακοίνωση των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ στις 7 Μαρτίου.

Για το 2024 ο πήχης έχει ανέβει πιο ψηλά στο 2,9% αλλά στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας δηλώνουν αισιόδοξοι αναμένοντας ωστόσο το στίγμα για την πορεία της οικονομίας στο πρώτο τρίμηνο που θα εκπέμψει η ΕΛΣΤΑΤ παραμονή των ευρωεκλογών ώστε να αποτιμηθούν με ακρίβεια τις θετικές επιπτώσεις στο δημοσιονομικό ισοζύγιο.

Στο σκέλος των εισπράξεων τα πρώτα δείγματα είναι ενθαρρυντικά. Τα έσοδα του Ιανουαρίου κινούνται εντός του στόχου των 5,1 δισ. ευρώ που προβλέπει ο προϋπολογισμός ενώ τα τρέχοντα στοιχεία δείχνουν ότι οι υπερεισπράξεις θα συνεχιστούν καλύπτοντας τον στόχο για 28 δισ. ευρώ έσοδα στο πρώτο εξάμηνο και σε συνδυασμό με τα 35 δισ. ευρώ που θα έρθουν στο δεύτερο μισό του έτους θα οδηγήσουν το πρωτογενές πλεόνασμα του 2024 στο 2,1% του ΑΕΠ.

Τα ίδια στελέχη ξεκαθαρίζουν ότι δεν θα υπάρξει καμία κίνηση που θα θέσει σε κίνδυνο τη δημοσιονομική σταθερότητα και θα υπονομεύσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών την ώρα μάλιστα που ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ) δρομολογεί νέες πρόωρες αποπληρωμές ακριβών δανείων μέσα στο 2024 που θα ληφθούν υπόψη από τους οίκους αξιολόγησης στα φετινά ραντεβού για την περαιτέρω αναβάθμιση του ελληνικού αξιόχρεου.

Σε αυτό το πλαίσιο, τα μέτρα που «ζυγίζονται» είναι:

  • Άμεση εισοδηματική ενίσχυση των ευάλωτων νοικοκυριών που πλήττονται περισσότερο από τις ανατιμήσεις των τροφίμων και την ενεργειακή ακρίβεια. Η πρόταση που εξετάζουν στο υπουργείο Οικονομικών προβλέπει τη χορήγηση έκτακτου επιδόματος μέσα στο Πάσχα με εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, με τον αριθμό των δικαιούχων και το ποσό που θα λάβουν να διαμορφώνεται ανάλογα με τον δημοσιονομικό χώρο που θα εξασφαλιστεί. Πάνω στο τραπέζι βρίσκονται διάφορα εναλλακτικά σχέδια για τα ευάλωτα νοικοκυριά που θα ωφεληθούν, τα οποία προβλέπουν 250.000 πολίτες που παίρνουν  το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, περίπου 450.000 χαμηλοσυνταξιούχους, αλλά και 700.000 που αμείβονται με τον κατώτατο μισθό.
  • Νέα μεγαλύτερη αύξηση στον κατώτατο μισθού από 1ης Απριλίου 2024 με στόχο να διαμορφωθεί κοντά στα 830 ευρώ μεικτά από 780 ευρώ που είναι σήμερα.
  • Η επίσπευση της κατάργησης του τέλους επιτηδεύματος από φέτος αντί το 2025 που προβλέπει ο αρχικός σχεδιασμός βρίσκεται στα σχέδια της κυβέρνησης. Σύμφωνα με αρμόδια στελέχη στόχος είναι να «σβήσει» οριστικά από το φορολογικό χάρτη το τέλος επιτηδεύματος που αποτελεί άδικο μνημονιακό μέτρο καθώς επιβαρύνει οριζόντια  επαγγελματίες, αμειβόμενους με «μπλοκάκι» και επιχειρήσεις ανεξάρτητα από το ύψος του εισοδήματος και τη φοροδοτική τους ικανότητα. Τα ίδια στελέχη επισημαίνουν ότι με δεδομένο ότι το κόστος για τα κρατικά ταμεία από την πλήρη κατάργηση του μέτρου ξεπερνά τα 300 εκ. ευρώ αναζητείται ο ανάλογος δημοσιονομικός χώρος. Ωστόσο το χρόνο ανακοίνωσης του μέτρου θα τον επιλέξει ο Πρωθυπουργός. Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος από το τρέχον έτος θα δώσει σημαντικές ανάσες σε πάνω από 650.000 φορολογούμενους καθώς ο φόρο-λογαριασμός του 2025 θα είναι μειωμένος έως και 1.000 ευρώ ανάλογα με το είδος και την έδρα της δραστηριότητας καθώς το τέλος καταβάλλεται κάθε χρόνο μαζί με το φόρο εισοδήματος που προκύπτει από την εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης.
  • Ισχυρά κίνητρα και μεγαλύτερες εκπτώσεις φόρου για συγχωνεύσεις και εξαγορές με στόχο την μεγέθυνση, την αύξηση της παραγωγικότητας και τη βιωσιμότητα των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων. Οι νέες παρεμβάσεις θα έρθουν να συμπληρώσουν το υφιστάμενο ευνοϊκό πλαίσιο του ν. 4935/22 για την ενίσχυση των συγχωνεύσεων καλύπτοντας τα «κενά» με νέα οικονομικά κίνητρα και υψηλά φορο μπόνους για την απορρόφηση των μικρών εταιριών από μεγαλύτερα επιχειρηματικά σχήματα. Να σημειωθεί ότι τι υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο δεν παρέχει σήμερα αυτή την δυνατότητα καθώς επικεντρώνεται στις συνεργασίες των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων αποκλείοντας τις μεγάλες. Συνεπώς η πρώτη παρέμβαση από το οικονομικό επιτελείο θα είναι προς αυτή την κατεύθυνση και η δεύτερη και πιο κομβική στην περαιτέρω ενίσχυση των  φοροεκπτώσεων του ν. 4935/22 ο οποίος προβλέπει μείωση φορολογίας κατά 30%-50% στη νέα εταιρεία που θα δημιουργηθεί από τη συγχώνευση για 9 έτη.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!