THEPOWERGAME
Αισιόδοξοι για τη νέα τουριστική σεζόν εμφανίζονται οι ξενοδόχοι της Ελλάδας, με βάση τις προκρατήσεις που μπαίνουν στα συστήματά τους αλλά και τις θέσεις (slots) που κλείνουν οι αεροπορικές εταιρείες.
Τόσο ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ), Αλέξανδρος Βασιλικός, όσο και ο νέος πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), Ιωάννης Χατζής, σε ξεχωριστές συναντήσεις με δημοσιογράφους, επισήμαναν ότι όλοι οι δείκτες παρουσιάζουν ήπια άνοδο.
«Αυτήν τη στιγμή όλα δείχνουν ότι δεν θα έπρεπε να πηγαίνουμε καλά. Στις χώρες-αγορές της Ελλάδας η ακρίβεια, η άνοδος των επιτοκίων, η κοινωνική κατάσταση αλλά και οι πόλεμοι σε Ουκρανία και Μέση Ανατολή είναι αρνητικοί παράγοντες. Κι όμως, οι προκρατήσεις και τα slots κινούνται ανοδικά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλικός. Και εξήγησε: «Ή υποτιμήσαμε το revenge travel ως τάση που θα ίσχυε μόνο τη χρονιά μετά την πανδημία ή τελικά έχουν αλλάξει οι ταξιδιωτικές συνήθειες και οι προτεραιότητες που βάζουν πλέον οι άνθρωποι».
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κ. Χατζής, ο οποίος σε άτυπη συνάντηση γνωριμίας με δημοσιογράφους αναφέρθηκε σε ήπια άνοδο των κρατήσεων, τονίζοντας τον σημαντικό ρόλο που καλούνται να παίξουν και τα μικρότερα καταλύματα, προκειμένου να αναβαθμιστεί η ποιότητα της φιλοξενίας. Αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στα ξενοδοχεία που είναι κατηγορίας 1 έως 3 αστέρων, τα οποία άλλωστε αποτελούν το 70% του συνόλου των μονάδων στην Ελλάδα και έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες εάν διαθέτουν αναβαθμισμένες εγκαταστάσεις.
Σε αυτές τις κατηγορίες ξενοδοχείων αναφέρθηκε και ο κ. Βασιλικός, ο οποίος είπε ότι αναμένονται ανακοινώσεις για ίσες δυνατότητες πρόσβασης σε χρηματοδοτικά προγράμματα όλων των κατηγοριών ξενοδοχείων. Όπως φαίνεται, η μελέτη που πραγματοποίησε πρόσφατα το ΙΤΕΠ βρήκε ευήκοα ώτα στην κυβέρνηση.
Η προβολή του ΕΟΤ
Η στροφή στον ποιοτικό τουρισμό αποτελεί και στρατηγικό στόχο για τον ΕΟΤ. Όπως είπε ο γγ του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου με αφορμή τη σύμπραξη των Enterprise Greece, ΕΟΤ και ΞΕΕ για τη διεξαγωγή της κορυφαίας διεθνούς διοργάνωσης «Resort & Residential Hospitality Forum» (R&R) τα προσεχή τρία χρόνια στην Αθήνα, «στόχος είναι να ενισχύσουμε την ηγετική θέση της Ελλάδας στον τουρισμό και να διατηρηθεί η ζήτηση σε υψηλά επίπεδα».
Στο πλαίσιο αυτό, o EOT έχει καταρτίσει 14μηνο πρόγραμμα συνδιαφήμισης σε 10 αεροπορικές εταιρίες και tour operators, ενώ συνεχίζεται η καμπάνια «Greece Does Have a Winter», η οποία θα επαναληφθεί και την επόμενη χρονιά.
Το πρόγραμμα προβολής και συνδιαφήμισης της Ελλάδας για το 2024, προϋπολογισμού 9,4 εκατ. ευρώ, θα βασίζεται σε δύο πυλώνες: την απευθείας προβολή σε μέσα του εξωτερικού και σε πλατφόρμες τουρισμού και το πρόγραμμα συνδιαφήμισης με tour operators και αεροπορικές εταιρείες.
Σε ό,τι αφορά τις αγορές-στόχους, η έμφαση θα δοθεί στις παραδοσιακές ευρωπαϊκές αγορές και στην αμερικάνικη, ενώ εντάσσονται σταδιακά και νέες αγορές, όπως η Κίνα (απ’ όπου αυξάνονται οι πτήσεις προς τη χώρα μας το καλοκαίρι), η Ινδία και οι Αραβικές Χώρες, απ’ όπου η ζήτηση είναι «αδικαιολόγητα χαμηλή» -όπως είπε ο κ. Φραγκάκης-, αλλά και η Κορέα, η Ιαπωνία και η Λατινική Αμερική.
Άλλωστε, και ο πρόεδρος της ΠΟΞ, ο κ. Χατζής, είπε κατά τη συζήτηση με δημοσιογράφους ότι οι αγορές της Ασίας και των ΗΠΑ έχουν ακόμη τεράστια περιθώρια ανάπτυξης.