Γ.Δ.
1460.83 +0,14%
ACAG
0,00%
5.63
BOCHGR
-0,22%
4.52
CENER
-0,22%
9.06
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.4
NOVAL
-0,21%
2.345
OPTIMA
+0,32%
12.74
TITC
+0,91%
39
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,40%
1.508
ΑΒΕ
+0,67%
0.45
ΑΔΜΗΕ
+0,62%
2.43
ΑΚΡΙΤ
+2,14%
0.715
ΑΛΜΥ
0,00%
4.195
ΑΛΦΑ
-0,03%
1.6205
ΑΝΔΡΟ
+0,63%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.72
ΑΣΤΑΚ
-0,82%
7.22
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.76
ΑΤΤ
-1,48%
0.666
ΑΤΤΙΚΑ
-0,87%
2.27
ΒΙΟ
0,00%
5.5
ΒΙΟΚΑ
+0,27%
1.87
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.45
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.34
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,65%
18.52
ΔΑΑ
+1,00%
8.1
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,91%
11.97
ΔΟΜΙΚ
+0,36%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,59%
0.32
ΕΒΡΟΦ
-1,36%
1.45
ΕΕΕ
-0,12%
33.46
ΕΚΤΕΡ
+0,79%
1.54
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΙΝ
-0,50%
2.01
ΕΛΛ
-0,70%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,86%
1.834
ΕΛΠΕ
+0,43%
7.03
ΕΛΣΤΡ
-0,99%
2
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.844
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.892
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.135
ΕΤΕ
-0,31%
7.716
ΕΥΑΠΣ
-1,23%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.76
ΕΥΡΩΒ
-0,09%
2.243
ΕΧΑΕ
+0,56%
4.485
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.535
ΙΚΤΙΝ
+1,86%
0.3285
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.935
ΙΝΚΑΤ
-0,11%
4.745
ΙΝΛΙΦ
+3,24%
4.78
ΙΝΛΟΤ
+1,32%
0.996
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.38
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.045
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.94
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
+1,60%
1.27
ΚΕΠΕΝ
-9,91%
2
ΚΛΜ
+1,35%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,47%
0.425
ΚΟΥΑΛ
-0,51%
1.17
ΚΟΥΕΣ
-0,70%
5.68
ΚΡΙ
-0,33%
15.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
+1,21%
0.755
ΛΑΜΔΑ
+0,28%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.33
ΛΟΥΛΗ
+1,40%
2.89
ΜΑΘΙΟ
-5,72%
0.56
ΜΕΒΑ
0,00%
3.55
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+2,05%
2.98
ΜΙΝ
+6,12%
0.52
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,10%
20.48
ΜΟΝΤΑ
-0,83%
3.6
ΜΟΤΟ
-0,93%
2.665
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-0,38%
26.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.71
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,86%
33
ΝΑΚΑΣ
+0,65%
3.1
ΝΑΥΠ
-1,61%
0.856
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.265
ΞΥΛΠ
0,00%
0.364
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
+0,67%
30.05
ΟΛΥΜΠ
-0,42%
2.36
ΟΠΑΠ
-0,38%
15.86
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.789
ΟΤΕ
+0,47%
14.89
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
1.035
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,36%
3.854
ΠΕΡΦ
-0,94%
5.25
ΠΕΤΡΟ
+1,20%
8.44
ΠΛΑΘ
+1,17%
3.875
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,84%
1.196
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
+0,76%
5.29
ΡΕΒΟΙΛ
+0,93%
1.62
ΣΑΡ
+1,87%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,18%
0.344
ΣΙΔΜΑ
+1,59%
1.6
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.8
ΣΠΙ
-2,58%
0.528
ΣΠΥΡ
+6,30%
0.135
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.82
ΤΖΚΑ
-2,28%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,24%
1.644
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,91%
8
ΦΡΙΓΟ
+2,50%
0.246
ΦΡΛΚ
-0,13%
3.78
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.54

Ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για τον ΒΟΑΚ

Σήμερα, όπως είχε προαναγγείλει προ ημερών η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για το τελευταίο από τα μεγάλα οδικά έργα με σύμβαση παραχώρησης στην Ελλάδα. Πρόκειται για το κεντρικό τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο (με προαίρεση για την κατασκευή του τμήματος Κίσσαμος – Χανιά), προϋπολογισμού κοντά στα δύο δισ. ευρώ. Το υπουργείο έχει καλέσει σήμερα τους διεκδικητές του έργου, προκειμένου ν’ ανοίξουν οι φάκελοι των οικονομικών προσφορών από τις οποίες θα κριθεί ο όμιλος που θα αναλάβει το μεγάλο έργο.

Τα σχήματα που έχουν καταθέσει δεσμευτικές προσφορές ήταν μια κοινοπραξία της ΑΒΑΞ με τις γαλλικές EGIS και Meridiam (επενδυτική εταιρεία), η κοινοπραξία της Mytilineos με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις του ομίλου Ελλάκτωρ (με σχεδόν σίγουρη και τη συμμετοχή της ΑΚΤΩΡ, που πλέον ανήκει στον όμιλο της Intrakat) και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που υπέβαλε αυτόνομη προσφορά.

Όπως είχε γράψει πρόσφατα το Powergame.gr, η μάχη για τη σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ υπήρξε σκληρή τους τελευταίους μήνες, με παρεμβάσεις και από το Μέγαρο Μαξίμου. Πρόκειται για την τελευταία μεγάλη σύμβαση παραχώρησης οδικού άξονα στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Επίσης, πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο που δημοπρατήθηκε τις τελευταίες δεκαετίες, με φυσικό αντικείμενο που προσεγγίζει τα δύο δισεκατομμύρια ευρώ, υψηλότερο από το περίπου 1,5 δισ. για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας. Η σύμβαση παραχώρησης περιλαμβάνει σκιώδη διόδια, δηλαδή επιδότηση κάθε διέλευσης από το κράτος.

Το συνολικό μήκος του τμήματος που θα παραχωρηθεί, από τον Κίσσαμο Χανίων μέχρι το Ηράκλειο, φτάνει τα 194,5 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους σχεδόν 35 χιλιομέτρων και 11 χιλιόμετρα γεφυρών.

Από τις επαφές των τελευταίων εβδομάδων και τις διαρροές που έχουν γίνει για ραντεβού στο Μέγαρο Μαξίμου, για συναντήσεις στο υπουργείο Υποδομών κ.λπ., προκύπτει πως υπάρχει μεγάλη συζήτηση όχι για το ποιος θα κερδίσει τον διαγωνισμό (αυτό θα κριθεί από την οικονομική προσφορά), αλλά για το ποιος ή ποιοι και πώς θα συμμετάσχουν τελικά στην κατασκευή του έργου των δύο δισ. ευρώ. Οι συζητήσεις είναι σε εξέλιξη, καθώς οι περισσότεροι από τους υποψηφίους δεν έχουν τη δυνατότητα αυτόνομης εκτέλεσης της μεγάλης σύμβασης, ειδικά σε μια περίοδο που καθυστερούν άλλα έργα, λόγω των ελλείψεων σε προσωπικό και του αυξημένου κόστους υλικών.

Επιπλέον, δεν υπάρχουν περιθώρια καθυστερήσεων, αφού η κυβέρνηση έχει εντάξει το έργο στο Ταμείο Ανάκαμψης, από το οποίο θα λάβει 200 εκατ. ευρώ. Για να λάβει αυτά τα κεφάλαια η χώρα μας πρέπει μέχρι το καλοκαίρι του 2026 (σε 2,5 χρόνια από σήμερα δηλαδή) να έχει κατασκευαστεί το 15% του έργου. Ένα άλλο τμήμα των κεφαλαίων (τουλάχιστον 600 εκατ.) θα καλυφθεί από το Δημόσιο, ενώ τουλάχιστον 700 εκατ. ευρώ θα είναι η συμμετοχή του παραχωρησιούχου. Με ξεχωριστές εργολαβίες προχωρούν άλλα δύο τμήματα του ΒΟΑΚ, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος ούτε σε αυτά τα έργα. Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, μήκους 22,4 χιλιομέτρων, υλοποιείται με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και ανάδοχο την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat. Το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος (προϋπολογισμού 169 εκατ.) έχει ανατεθεί ως δημόσιο έργο στην ΑΚΤΩΡ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!