Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Κορκίδης: Αύξηση έως 10% στις τιμές των προϊόντων λόγω Ερυθράς

«Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει οδηγήσει σε αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων έως 10%, ενώ παρατηρούνται και ελλείψεις», ανέφερε μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 ο πρόεδρος του Εμπορικού Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης.

Στη συνέχεια, τόνισε ότι υπάρχει ανησυχία για τα κατεψυγμένα αλιεύματα ενόψει Καθαράς Δευτέρας και πως 200 χιλιάδες κοντέινερ κάνουν τον περίπλου της Αφρικής και υπάρχει μεγάλη αύξηση του ναύλου.

Σε ό,τι αφορά την ακρίβεια, ο Βασίλης Κορκίδης απάντησε πως θα πρέπει να υπάρξουν στοχευμένες παρεμβάσεις, ενώ ανέφερε πως ό,τι και να γίνει, τα τρόφιμα θα είναι 25% ακριβότερα απ’ ό,τι ήταν προ πανδημίας.

Η συνέντευξη του Βασίλη Κορκίδη στα «Παραπολιτικά» 90,1

«Αυτή τη στιγμή η κρίση στην Ερυθρά θάλασσα έχει οδηγήσει σε αυξήσεις ως 10% και αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, η οποία δημιουργεί αυξήσεις, καθυστερήσεις, ενδεχομένως να δημιουργήσει και ελλείψεις», είπε αρχικά ο Βασίλης Κορκίδης.

«Εισάγουμε πάρα πολλά πράγματα από την Ασία, στα πρώτα πέντε εισαγόμενα είδη είναι οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, ηλεκτρικές συσκευές, τα αξεσουάρ τηλεφωνίας, κλιματιστικά, παπούτσια, καθώς και κατεψυγμένα αλιεύματα, όπου ενόψει Καθαράς Δευτέρας υπάρχει μια ανησυχία. Γενικότερα μας ανησυχεί το γεγονός ότι 200.000 περίπου κοντέινερ τα οποία θα έπρεπε να είχαν έρθει στο λιμάνι του Πειραιά μέσω της Διώρυγας του Σουέζ κάνουν τον περίπλου της Αφρικής και δεν ξέρουμε πότε θα έρθουν στον τελικό προορισμό τους», πρόσθεσε.

«Ένα κοντέινερ που θα αποφύγει τη διέλευση από τη Διώρυγα του Σουέζ και θα διανύσει περίπου 6.000 μίλια για να έρθει στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο το πληρώνουμε σήμερα γύρω στις 6.500€. Αυτό σημαίνει έναν τριπλασιασμό των ναύλων, έναν δεκαπλασιασμό της ασφάλισης των εμπορευμάτων, οπότε δεν νομίζω ότι είναι κάτι που το χρησιμοποιεί κανείς για να δικαιολογήσει μια αύξηση. Με το που θα έρθουν τα εμπορεύματα στον Πειραιά μέσω κάποιου άλλου λιμανιού ή ενός μικρότερου πλοίου ή με καθυστέρηση 14 ημερών ,θα επιβληθεί ένας επίναυλος. Αυτό το πληρώνει ο εισαγωγέας, ο οποίος το κοστολογεί και μάλιστα πάνω στα μεταφορικά μπαίνουν οι δασμοί από τρίτες χώρες και ο ΦΠΑ. Ζητήσαμε να μπορέσει σε κεντρικό ευρωπαϊκό επίπεδο, σύμφωνα με τον ενωσιακό τελωνειακό κώδικα, να μπει ένα πλαφόν στην τιμή των μεταφορικών, όπως ήταν πριν ξεκινήσουν οι αναταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα, δηλαδή περίπου στα 2.000€ και όχι στα 6.000-7.000, ώστε να μπορέσουμε κατ’ αυτόν τον τρόπο να περιορίσουμε αυτή την αύξηση των εμπορευμάτων που έρχονται από χώρες της Ασίας», συμπλήρωσε.

Αναφορικά με την ακρίβεια, είπε: «Η ακρίβεια είναι επίμονη, δείχνει ανίκητη, με αυξομειώσεις, βλέπουμε φαινόμενα ασανσέρ στον πληθωρισμό και στη χώρα μας, αλλά και στην ευρωζώνη. Αν δεν στοχεύσουμε σε συγκεκριμένα πράγματα, δεν θα μπορέσουμε να καταπολεμήσουμε την ακρίβεια. Θα πρέπει να καταλάβουμε πως ό,τι και να κάνουμε τα τρόφιμα θα είναι 25% ακριβότερα απ’ ό,τι ήταν προ πανδημίας. Τα επίπεδα των τιμών ουσιαστικά παίζουν από τις πολυεπίπεδες τιμές των πολυεθνικών, αυτός είναι και ο λόγος για τις αποκλίσεις στα ελληνικά ράφια, είμαστε πάρα πολύ εξαρτημένοι στις εισαγωγές».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!