Γ.Δ.
1397.63 0,00%
ACAG
0,00%
5.37
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
0,00%
8.24
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.3
NOVAL
0,00%
2.275
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
0,00%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.378
ΑΒΕ
0,00%
0.454
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.14
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.58
ΔΑΑ
0,00%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
0,00%
11.75
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.296
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.38
ΕΕΕ
0,00%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.424
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.62
ΕΛΠΕ
0,00%
6.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.02
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.788
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
0,00%
7.036
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.13
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.04
ΕΧΑΕ
0,00%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.69
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.29
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.88
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.015
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.62
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.395
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.01
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.56
ΚΡΙ
0,00%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.922
ΛΑΒΙ
0,00%
0.726
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.8
ΜΟΤΟ
0,00%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.3
ΟΠΑΠ
0,00%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.791
ΟΤΕ
0,00%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
0,00%
0.974
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
0,00%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
0,00%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.331
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.6
ΣΠΙ
0,00%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.57
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

NielsenIQ: Συνολικές ανατιμήσεις 8,7% σε τρόφιμα και είδη ανάγκης το 2023

Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία μετρήσεων της NielsenIQ για το σύνολο του 2023, θετική τάση της τάξεως του +8,9% παρουσίασε ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, με τις πληθωριστικές πιέσεις να αποτελούν τον σχεδόν αποκλειστικό μοχλό ανάπτυξης του κλάδου.

Κάνοντας ειδικότερα για τα FMCGs μια σύντομη ανάλυση ανά μήνα για το 2023 και αποδομώντας την τάση της αγοράς σε όρους ζήτησης και επιπέδου τιμών, έχει ενδιαφέρον να σχολιάσουμε τη σημαντική διψήφια αύξηση των τιμών κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους, ενώ κατά το δεύτερο μισό της χρονιάς παρουσιάζεται μια αποκλιμάκωση στις πληθωριστικές πιέσεις, με αντίστοιχη  τόνωση των όγκων και της κατανάλωσης. Συνολικά για το 2023, τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα αύξησαν τις πωλήσεις τους σε αξία κατά 9,1%, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ενώ οι τιμές αυξήθηκαν με την ίδια ένταση, όπως και το 2022 (+8,7%), η ζήτηση παρουσίασε οριακή αύξηση, στο +0,4%.

Όπως χαρακτηριστικά σχολίασε ο Βάιος Δημοράγκας, διευθύνων σύμβουλος της NielsenIQ: «Στις αρχές του 2023, δεδομένου του επίμονου πληθωρισμού στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, ήταν αρκετές οι ανησυχίες για σημαντική πτώση της κατανάλωσης. Στην πράξη, οι συνολικοί όγκοι δεν επηρεάστηκαν σημαντικά και μάλιστα με το κλείσιμο της χρονιάς σημείωσαν και οριακή άνοδο, προφανώς όμως με διαφορετική συμπεριφορά ανά κατηγορία και, κατά περίπτωση, με διαφοροποιημένο προϊοντικό μείγμα. Οι Έλληνες καταναλωτές είναι αναμφίβολα πιεσμένοι, αναζητούν όμως και βρίσκουν λύσεις, έτσι ώστε να μη στερούνται τα βασικά, κάτι που συνιστά ένα ενθαρρυντικό μήνυμα για τις αντοχές της αγοράς».

Όσον αφορά τώρα τις επιμέρους μεγάλες κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα Τρόφιμα & Ποτά παρουσίασαν θετική τάση της τάξεως του +9,0%, με τη ζήτηση να παραμένει αμετάβλητη σε σχέση με το 2022. Την ίδια ακριβώς αυξητική τάση παρουσίασαν και οι κατηγορίες που αφορούν τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, με τη διαφορά ότι η πιο μετριοπαθής αύξηση των τιμών τόνωσε την κατανάλωση αυτών των κατηγοριών. Την πιο υψηλή ωστόσο αύξηση πωλήσεων σε αξία τη σημείωσαν τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης στο σύνολό τους, με τις τεμαχιακές πωλήσεις τους να αυξάνονται επίσης κατά 0,8%.

Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κ.λπ.) είναι κατηγορία που εμφάνισε την πιο χαμηλή θετική τάση σε όρους τζίρου, στο +4,0%, ενώ τα Φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα, στον αντίποδα, παρουσίασαν την πιο θετική τάση, στο +10,2%.

Όσον αφορά τις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, για μια ακόμη χρονιά οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2.500 τ.μ. (hypermarkets) συνέχισαν την αναπτυξιακή τους πορεία στο +12,4%, ενώ τον πιο χαμηλό σχετικά ρυθμό αύξησης (+7,2%) παρουσίασαν οι αίθουσες μεταξύ 1.000-2.500 τ.μ., οι οποίες ωστόσο πραγματοποιούν πάνω από το 40% του τζίρου του κλάδου.

Παρατηρώντας την απόδοση των διαφορετικών γεωγραφικών περιοχών, στις οποίες η NielsenIQ αποδομεί την αγορά, άξιο σχολιασμού είναι το γεγονός ότι στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη ο τζίρος του λιανεμπορίου τροφίμων αυξήθηκε κατά 8,1 και 8,3 αντίστοιχα, ενώ υψηλότερες θετικές τάσεις παρουσίασε γενικά η περιφέρεια και ιδιαίτερα οι περιοχές της Κρήτης (+12,9%) και της Πελοποννήσου (+9,5%), με τις πληθωριστικές πιέσεις να είναι σημαντικά πιο έντονες σε σχέση με τα αστικά κέντρα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!