Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

ΕΒΕΠ: Κίνδυνος για τον πληθωρισμό από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα

Αυξημένος είναι ο κίνδυνος πρόκλησης νέων πληθωριστικών πιέσεων στην ευρωζώνη από τα προβλήματα που υπάρχουν στις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων λόγω της έκρυθμης κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ). Σε ανακοίνωσή του το επιμελητήριο αναφέρει: «Είναι προφανές ότι αν αυτό συμβεί, δεδομένου ότι οι Χούθι διεξάγουν αυτό τον “ιδιότυπο πόλεμο” μέσω του παγκόσμιου εμπορίου, η “παράπλευρη απώλεια” θα ονομάζεται ευρωπαϊκή οικονομία. Και τούτο γιατί αν κλιμακωθεί η κρίση είναι προφανές ότι μπορεί να καθυστερήσουν ή να αντιστραφούν οι μειώσεις των επιτοκίων και να θέσουν σε κίνδυνο τις ελπίδες, που αναζωπύρωσε πρόσφατα η Κριστίν Λαγκάρντ, η οποία και έκανε λόγο για πιθανώς νέα μείωσή τους το καλοκαίρι».

Και προσθέτει: «Επί της ουσίας η ευρωπαϊκή οικονομία θα υποστεί αφ’ ενός τις αυξήσεις λόγω των επίναυλων που έχουν θέσει οι ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, τις οποίες θα κληθεί να πληρώσει ο τελικός καταναλωτής και αφ’ ετέρου η ευρωπαϊκή οικονομία, άρα και οι επιχειρήσεις, θα συνεχίσουν να υφίστανται πίεση που θα κινδυνεύσει να γίνει ασφυκτική».

«Μάλιστα το κλίμα ανησυχίας έφτασε μέχρι το Νταβός όπου διεξάγεται το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF), με τις συζητήσεις στο περιθώριο της διοργάνωσης να εστιάζουν στις συνέπειες της κρίσης. Μιας κρίσης, που μπορεί να γίνει η θρυαλλίδα για μια γενικευμένη σύρραξη με την εμπλοκή του Ιράν αλλά και πολλών άλλων χωρών της ευρύτερης περιοχής της Μέσης Ανατολής, και όχι μόνο, πράγμα που απεύχονται οι εχέφρονες που κατανοούν τις συνέπειες για την παγκόσμια πλέον οικονομία» συνεχίζει το ΕΒΕΠ και υπενθυμίζει ότι κατέθεσε πρόταση στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και το οικονομικό επιτελείο εκτιμώντας ότι «η υλοποίηση της, εφ’ όσον την υιοθετήσουν τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα, θα ανασχέσει το “τσουνάμι” των αυξήσεων στην αγορά λόγω των αυξημένων ναύλων».

«Το επιμελητήριο θεωρεί ότι θα πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα σε κεντρικό ευρωπαϊκό επίπεδο, ώστε με τις κατάλληλες οδηγίες να επιτραπεί στα εμπορεύματα που μεταφέρονται με πλοία από την Ασία προς την Ευρώπη που κάνουν τον περίπλου της Αφρικής, να μην επιβάλλονται δασμολογικές και φορολογικές επιβαρύνσεις στο 100% των σημερινών και συνεχώς αυξανόμενων ναύλων, αλλά να μειωθεί σε ποσοστό που θα αντιστοιχεί στα μέσα επίπεδα των ναύλων που θα καταβάλλονταν όταν τα πλοία διέρχονται κανονικά από τη Διώρυγα του Σουέζ, εφαρμόζοντας ένα “είδος πλαφόν” στις επιβαρύνσεις επί των ναύλων, με βάση τις τιμές της 12ης Δεκεμβρίου 2023, για όσο διαρκεί η εμπόλεμη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα» τονίζει ακόμη το ΕΒΕΠ.

Το πλήγμα για το λιμάνι του Πειραιά

«Σε διαφορετική περίπτωση, οι τιμές των εισαγόμενων και όχι μόνο, καταναλωτικών προϊόντων θα “εξακοντιστούν” στα ύψη σε μια ήδη πολύ επιβαρυμένη από τον πληθωρισμό ευρωπαϊκή αγορά, με ότι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία της Ευρωζώνης, αλλά και το σύνολο του ευρωπαϊκού εμπορίου. Επιπλέον, υπογραμμίζεται ότι όσο οι διελεύσεις πλοίων από το Σουέζ θα λιγοστεύουν τόσο θα μεγαλώνει και το πλήγμα που δέχεται το λιμάνι του Πειραιά που υποδεχόταν, σε κανονικές συνθήκες ειρήνης, εβδομαδιαίως 50.000 containers διερχόμενα από το Σουέζ» συνεχίζει το ΕΒΕΠ.

Και καταλήγει: «Εμπορεύματα αξίας 35 δισ. δολαρίων “κάνουν βόλτα” τον περίπλου της Αφρικής με αυξημένη ταχύτητα, αλλά ήδη οι συνέπειες για τις πρώτες ύλες, φάνηκαν με την ανακοίνωση για την αναστολή της παραγωγής σε τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες και τέσσερα εργοστάσια παραγωγής ελαστικών».

Κορκίδης: «Η εφοδιαστική αλυσίδα δεν επιθυμεί γεωπολιτικές καταστάσεις»

Σε δήλωσή του ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης σημείωσε: «Ενός κακού αρχομένου, μύρια έπονται. Διανύουμε μια περίοδο που το παγκόσμιο εμπόριο έχει ανάγκη από ηρεμία και η εφοδιαστική αλυσίδα δεν επιθυμεί γεωπολιτικές καταστάσεις, που εντείνουν τις ήδη υψηλές πληθωριστικές πιέσεις. Εύχομαι να υπάρξει ταχεία αποκλιμάκωση της έντασης και να αποφευχθεί η “τέλεια καταιγίδα” κόστους και χρόνου μεταφοράς εμπορευμάτων».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!