Γ.Δ.
1453.84 -0,17%
ACAG
-1,03%
5.75
BOCHGR
-0,22%
4.53
CENER
+0,11%
9.13
CNLCAP
-4,03%
7.15
DIMAND
-1,88%
7.85
NOVAL
-1,09%
2.275
OPTIMA
-1,24%
12.7
TITC
-1,13%
39.55
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,70%
1.502
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
-0,19%
2.595
ΑΚΡΙΤ
+1,45%
0.7
ΑΛΜΥ
-2,39%
4.49
ΑΛΦΑ
-0,57%
1.578
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
-0,29%
10.21
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-5,68%
6.98
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,30%
0.668
ΑΤΤΙΚΑ
-0,90%
2.2
ΒΙΟ
-1,83%
5.35
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.266
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.42
ΔΑΑ
-0,25%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-2,59%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,68%
1.76
ΕΕΕ
-0,37%
32.3
ΕΚΤΕΡ
-0,57%
1.758
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.12
ΕΛΛ
+1,40%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,03%
1.958
ΕΛΠΕ
-0,55%
7.24
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-2,35%
1.832
ΕΛΧΑ
-1,16%
1.872
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,42%
1.18
ΕΤΕ
+1,05%
7.86
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.76
ΕΥΡΩΒ
-0,04%
2.235
ΕΧΑΕ
-0,66%
4.51
ΙΑΤΡ
-1,61%
1.525
ΙΚΤΙΝ
-2,24%
0.3275
ΙΛΥΔΑ
-0,51%
1.97
ΙΝΚΑΤ
-0,63%
4.75
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.76
ΙΝΛΟΤ
+0,92%
0.983
ΙΝΤΕΚ
-0,68%
5.81
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,33%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,87%
2.845
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
-0,42%
1.19
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,23%
0.43
ΚΟΥΑΛ
-1,55%
1.142
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
-0,65%
15.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,41%
0.736
ΛΑΜΔΑ
-0,98%
7.1
ΛΑΜΨΑ
+2,70%
38
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-5,06%
1.5
ΛΟΥΛΗ
-1,39%
2.84
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+0,51%
3.94
ΜΕΝΤΙ
-2,33%
2.1
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-2,08%
2.83
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,59%
20.52
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.6
ΜΟΤΟ
-1,85%
2.65
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+0,32%
25.46
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.74
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.14
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,65%
33.58
ΝΑΚΑΣ
+0,71%
2.84
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
-0,37%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-2,49%
29.35
ΟΛΥΜΠ
-0,43%
2.3
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,26%
0.803
ΟΤΕ
-0,88%
14.63
ΟΤΟΕΛ
-0,95%
10.4
ΠΑΙΡ
+4,17%
1
ΠΑΠ
-1,27%
2.34
ΠΕΙΡ
-0,79%
3.901
ΠΕΡΦ
-0,37%
5.36
ΠΕΤΡΟ
-0,72%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.94
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+7,83%
0.248
ΠΡΕΜΙΑ
+1,02%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
-1,45%
6.8
ΠΡΟΦ
+0,58%
5.23
ΡΕΒΟΙΛ
-1,75%
1.68
ΣΑΡ
0,00%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.335
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
-0,68%
5.8
ΣΠΙ
-2,32%
0.506
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+1,06%
20.04
ΤΖΚΑ
-3,67%
1.445
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
-9,88%
0.146
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-0,53%
3.75
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.59

Εγνατία Οδός: Τα 7 προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της συναλλαγής

Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού δεν σημαίνει αυτόματα και το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής. Αντίθετα, μετά την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα πρέπει να επιλυθούν αρκετά ζητήματα ώστε να γίνει το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής.

Το ΤΑΙΠΕΔ, που έχει για φέτος φιλόδοξους στόχους εσόδων από ιδιωτικοποιήσεις, πήρε μια μεγάλη ανάσα με το «πράσινο φως» που έλαβε από το Ελεγκτικό Συνέδριο για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Ας μην ξεχνάμε ότι η προσφορά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ήταν η μοναδική έγκυρη προσφορά του διαγωνισμού, δεδομένου ότι ήταν η μόνη που ξεπέρασε την αποτίμηση του ανεξάρτητου συμβούλου που προσέλαβε το ΤΑΙΠΕΔ. Με άλλα λόγια, στον συγκεκριμένο διαγωνισμό δεν υπήρχε πρώτος επιλαχών προτιμητέος επενδυτής, όπως π.χ. συμβαίνει στην παραχώρηση της Αττικής Οδού.

Τα επτά προαπαιτούμενα για την υπογραφή της σύμβασης και την ολοκλήρωση της νέας σύμβασης παραχώρησης με την καταβολή του τιμήματος του 1,35 δισ. ευρώ είναι τα εξής:

1. Αύξηση της χιλιομετρικής αποζημίωσης: Τα διόδια έχει προβλεφθεί από το διαγωνισμό ν’ αυξηθούν δύο φορές. Μια φορά πριν από την υπογραφή της σύμβασης, με τη χιλιομετρική αποζημίωση ν’ ανέρχεται σε 0,04 ευρώ ανά χλμ., από 0,03 ευρώ/χλμ. που είναι σήμερα. Μετά την ανάθεση του οδικού άξονα στον νέο παραχωρησιούχο, ο τελευταίος θα προχωρήσει σε μια δεύτερη αύξηση, εντός δύο ετών και εφόσον ολοκληρώσει μια σειρά έργων επί του άξονα. Με τη δεύτερη αυτήν αύξηση, τα διόδια στην Εγνατία Οδό θα εξομοιωθούν με εκείνα των άλλων παραχωρήσεων και θα ανέλθουν σε 0,05 ευρώ/χλμ.

2. Ανάταξη γεφυρών: H Εγνατία Οδός Α.Ε. πρέπει να προχωρήσει την ανάταξη των γεφυρών και κάποιων σημείων των κάθετων οδικών αξόνων. Προς την κατεύθυνση αυτήν ήδη έχουν δεσμευθεί 60 εκατ. ευρώ για τα έργα που θ’ απαιτηθούν.

3. ΠΥΣ για την υπογραφή της σύμβασης: Με Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου θα εξουσιοδοτηθεί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, για να υπογράψει τη σχετική σύμβαση παραχώρησης. Η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται σε περίπου έναν μήνα.

4. Κύρωση σύμβασης στη Βουλή: H σύμβαση παραχώρησης και ανάπτυξης του οδικού άξονα πρέπει να κυρωθεί στη Βουλή.

5. Αδειοδότηση σηράγγων: H Εγνατία Οδός Α.Ε. θα πρέπει να αδειοδοτήσει τις σήραγγες για τη διέλευση φορτίων και ειδικά των επικίνδυνων φορτίων. Με άλλα λόγια, πρέπει να καλύψει όλα τα προαπαιτούμενα για τη διέλευση από τις σήραγγες ειδικών φορτίων, όπως είναι χημικά, καύσιμα κ.λπ.

6. Ολοκλήρωση διοδίων: Η Εγνατία Οδός Α.Ε. πρέπει να κατασκευάσει τους σταθμούς διοδίων σε Μάλγαρα και Χαλάστρα και να θέσει σε λειτουργία τα διόδια του Πολυκάστρου.

7. Υπογραφή συμβάσεων με Αρχές: Ο νέος παραχωρησιούχος του οδικού άξονα πρέπει να υπογράψει τις συμβάσεις με τους παρόχους υπηρεσιών ασφάλειας και έκτακτης ανάγκης της χώρας (ΕΛΑΣ, Πυροσβεστική, ΕΚΑΒ κ.λπ.).

8. Παράδοση – Παραλαβή: Με την ολοκλήρωση των παραπάνω διαδικασιών θα ακολουθήσει η παράδοση του οδικού άξονα από τον απερχόμενο παραχωρησιούχο, την Εγνατία Οδό, στον νέο παραχωρησιούχο, τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Πάντως, καλά ενημερωμένες πηγές αναφέρουν ότι ορισμένα προαπαιτούμενα είναι τρομερά δύσκολο έως σχεδόν αδύνατον να έχουν υλοποιηθεί μέχρι την παράδοση – παραλαβή του οδικού άξονα. Ειδικά σε όσα ενέχεται ο υφιστάμενος παραχωρησιούχος, η κρατική Εγνατία Οδός Α.Ε., θεωρείται εξαιρετικά αβέβαιο να έχουν ολοκληρωθούν όλα τα προαπαιτούμενα μέχρι το κλείσιμο της συναλλαγής. Για παράδειγμα, θεωρείται απίθανη η κατασκευή των διοδίων των Μαλγάρων και της Χαλάστρας.

Η νέα σύμβαση παραχώρησης αναμένεται να υπογραφεί σε περίπου έναν μήνα, ενώ το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής αναμένεται μέχρι τον ερχόμενο Ιούνιο. Τότε εκτιμάται και η παράδοση – παραλαβή του οδικού άξονα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!