Γ.Δ.
1392.44 -0,81%
ACAG
-0,72%
5.51
BOCHGR
+0,67%
4.49
CENER
-1,88%
8.34
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-2,25%
8.69
NOVAL
-2,50%
2.34
OPTIMA
-0,62%
12.76
TITC
-0,71%
34.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,41%
1.4
ΑΒΕ
-1,26%
0.469
ΑΔΜΗΕ
-1,68%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.68
ΑΛΜΥ
-0,80%
3.72
ΑΛΦΑ
-0,95%
1.564
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-1,65%
9.53
ΑΣΚΟ
-1,16%
2.55
ΑΣΤΑΚ
+2,59%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,86%
1.515
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.12
ΒΙΟ
-4,14%
5.1
ΒΙΟΚΑ
+1,17%
1.73
ΒΙΟΣΚ
-2,35%
1.455
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,91%
17.34
ΔΑΑ
-0,53%
7.86
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,17%
12.07
ΔΟΜΙΚ
-2,67%
2.92
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,66%
0.3
ΕΒΡΟΦ
-2,07%
1.42
ΕΕΕ
-0,36%
32.98
ΕΚΤΕΡ
-5,25%
1.48
ΕΛΒΕ
-2,08%
4.7
ΕΛΙΝ
+1,00%
2.03
ΕΛΛ
+0,38%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,64%
1.676
ΕΛΠΕ
-0,51%
6.765
ΕΛΣΤΡ
+3,00%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-0,84%
1.89
ΕΛΧΑ
-2,30%
1.7
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,71%
1.15
ΕΤΕ
-3,01%
6.888
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.16
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+1,83%
2.006
ΕΧΑΕ
-1,85%
4.25
ΙΑΤΡ
+5,35%
1.575
ΙΚΤΙΝ
-2,90%
0.301
ΙΛΥΔΑ
-2,52%
1.74
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.8
ΙΝΛΙΦ
-2,51%
4.28
ΙΝΛΟΤ
-3,04%
0.893
ΙΝΤΕΚ
-2,96%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,54%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-2,86%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-2,20%
2.67
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
338
ΚΕΚΡ
-2,44%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,02%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,21%
1.062
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.58
ΚΡΙ
-2,43%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,21%
0.938
ΛΑΒΙ
-2,53%
0.77
ΛΑΜΔΑ
-1,63%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+0,59%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
-2,15%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.82
ΜΕΝΤΙ
-0,47%
2.1
ΜΕΡΚΟ
-6,82%
41
ΜΙΓ
-0,78%
3.175
ΜΙΝ
-5,56%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,41%
19.5
ΜΟΝΤΑ
-3,46%
3.63
ΜΟΤΟ
+0,60%
2.515
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,49%
24.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-1,48%
2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-2,06%
32.32
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+1,37%
0.886
ΞΥΛΚ
-3,80%
0.253
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
-2,53%
28.95
ΟΛΥΜΠ
-0,85%
2.33
ΟΠΑΠ
-1,06%
14.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
+0,67%
14.99
ΟΤΟΕΛ
-0,96%
10.32
ΠΑΙΡ
-3,01%
0.968
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-2,36%
3.597
ΠΕΡΦ
-2,15%
5.47
ΠΕΤΡΟ
-1,00%
7.92
ΠΛΑΘ
+0,25%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-4,11%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.21
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-1,72%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-1,52%
1.625
ΣΑΡ
-2,30%
10.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,29%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+1,94%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-4,05%
5.68
ΣΠΙ
-3,64%
0.53
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.76
ΤΖΚΑ
+0,35%
1.425
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-8,00%
0.23
ΦΡΛΚ
-3,63%
3.58
ΧΑΙΔΕ
-1,69%
0.58

Εγνατία Οδός: Τα 7 προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της συναλλαγής

Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού δεν σημαίνει αυτόματα και το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής. Αντίθετα, μετά την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα πρέπει να επιλυθούν αρκετά ζητήματα ώστε να γίνει το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής.

Το ΤΑΙΠΕΔ, που έχει για φέτος φιλόδοξους στόχους εσόδων από ιδιωτικοποιήσεις, πήρε μια μεγάλη ανάσα με το «πράσινο φως» που έλαβε από το Ελεγκτικό Συνέδριο για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Ας μην ξεχνάμε ότι η προσφορά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ήταν η μοναδική έγκυρη προσφορά του διαγωνισμού, δεδομένου ότι ήταν η μόνη που ξεπέρασε την αποτίμηση του ανεξάρτητου συμβούλου που προσέλαβε το ΤΑΙΠΕΔ. Με άλλα λόγια, στον συγκεκριμένο διαγωνισμό δεν υπήρχε πρώτος επιλαχών προτιμητέος επενδυτής, όπως π.χ. συμβαίνει στην παραχώρηση της Αττικής Οδού.

Τα επτά προαπαιτούμενα για την υπογραφή της σύμβασης και την ολοκλήρωση της νέας σύμβασης παραχώρησης με την καταβολή του τιμήματος του 1,35 δισ. ευρώ είναι τα εξής:

1. Αύξηση της χιλιομετρικής αποζημίωσης: Τα διόδια έχει προβλεφθεί από το διαγωνισμό ν’ αυξηθούν δύο φορές. Μια φορά πριν από την υπογραφή της σύμβασης, με τη χιλιομετρική αποζημίωση ν’ ανέρχεται σε 0,04 ευρώ ανά χλμ., από 0,03 ευρώ/χλμ. που είναι σήμερα. Μετά την ανάθεση του οδικού άξονα στον νέο παραχωρησιούχο, ο τελευταίος θα προχωρήσει σε μια δεύτερη αύξηση, εντός δύο ετών και εφόσον ολοκληρώσει μια σειρά έργων επί του άξονα. Με τη δεύτερη αυτήν αύξηση, τα διόδια στην Εγνατία Οδό θα εξομοιωθούν με εκείνα των άλλων παραχωρήσεων και θα ανέλθουν σε 0,05 ευρώ/χλμ.

2. Ανάταξη γεφυρών: H Εγνατία Οδός Α.Ε. πρέπει να προχωρήσει την ανάταξη των γεφυρών και κάποιων σημείων των κάθετων οδικών αξόνων. Προς την κατεύθυνση αυτήν ήδη έχουν δεσμευθεί 60 εκατ. ευρώ για τα έργα που θ’ απαιτηθούν.

3. ΠΥΣ για την υπογραφή της σύμβασης: Με Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου θα εξουσιοδοτηθεί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, για να υπογράψει τη σχετική σύμβαση παραχώρησης. Η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται σε περίπου έναν μήνα.

4. Κύρωση σύμβασης στη Βουλή: H σύμβαση παραχώρησης και ανάπτυξης του οδικού άξονα πρέπει να κυρωθεί στη Βουλή.

5. Αδειοδότηση σηράγγων: H Εγνατία Οδός Α.Ε. θα πρέπει να αδειοδοτήσει τις σήραγγες για τη διέλευση φορτίων και ειδικά των επικίνδυνων φορτίων. Με άλλα λόγια, πρέπει να καλύψει όλα τα προαπαιτούμενα για τη διέλευση από τις σήραγγες ειδικών φορτίων, όπως είναι χημικά, καύσιμα κ.λπ.

6. Ολοκλήρωση διοδίων: Η Εγνατία Οδός Α.Ε. πρέπει να κατασκευάσει τους σταθμούς διοδίων σε Μάλγαρα και Χαλάστρα και να θέσει σε λειτουργία τα διόδια του Πολυκάστρου.

7. Υπογραφή συμβάσεων με Αρχές: Ο νέος παραχωρησιούχος του οδικού άξονα πρέπει να υπογράψει τις συμβάσεις με τους παρόχους υπηρεσιών ασφάλειας και έκτακτης ανάγκης της χώρας (ΕΛΑΣ, Πυροσβεστική, ΕΚΑΒ κ.λπ.).

8. Παράδοση – Παραλαβή: Με την ολοκλήρωση των παραπάνω διαδικασιών θα ακολουθήσει η παράδοση του οδικού άξονα από τον απερχόμενο παραχωρησιούχο, την Εγνατία Οδό, στον νέο παραχωρησιούχο, τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Πάντως, καλά ενημερωμένες πηγές αναφέρουν ότι ορισμένα προαπαιτούμενα είναι τρομερά δύσκολο έως σχεδόν αδύνατον να έχουν υλοποιηθεί μέχρι την παράδοση – παραλαβή του οδικού άξονα. Ειδικά σε όσα ενέχεται ο υφιστάμενος παραχωρησιούχος, η κρατική Εγνατία Οδός Α.Ε., θεωρείται εξαιρετικά αβέβαιο να έχουν ολοκληρωθούν όλα τα προαπαιτούμενα μέχρι το κλείσιμο της συναλλαγής. Για παράδειγμα, θεωρείται απίθανη η κατασκευή των διοδίων των Μαλγάρων και της Χαλάστρας.

Η νέα σύμβαση παραχώρησης αναμένεται να υπογραφεί σε περίπου έναν μήνα, ενώ το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής αναμένεται μέχρι τον ερχόμενο Ιούνιο. Τότε εκτιμάται και η παράδοση – παραλαβή του οδικού άξονα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!