Γ.Δ.
1448.86 -0,25%
ACAG
-2,05%
5.72
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+2,09%
9.3
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+1,75%
12.78
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,74%
1.52
ΑΒΕ
-2,45%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,38%
2.59
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.08
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
+1,83%
2.23
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,33%
7.974
ΔΑΙΟΣ
-1,68%
3.52
ΔΕΗ
+2,33%
11.87
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+4,00%
1.82
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,29%
2.23
ΕΛΛ
+2,07%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,65%
1.97
ΕΛΠΕ
-1,58%
7.185
ΕΛΣΤΡ
-2,88%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.195
ΕΤΕ
-3,16%
7.592
ΕΥΑΠΣ
+2,18%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+1,03%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+0,25%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+1,24%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,20%
1.02
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
2.84
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,11%
2.04
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-0,70%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.84
ΚΡΙ
-2,61%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.994
ΛΑΒΙ
+3,12%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,53%
2.84
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,66%
33.18
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,70%
0.808
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+1,00%
30.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-1,21%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,97%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.854
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+2,34%
1.75
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,08%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.99
ΤΖΚΑ
+1,69%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-1,74%
0.226
ΦΡΛΚ
+0,95%
3.735
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Επιχειρείν και επικοινωνία: Οι προκλήσεις και η συνταγή της επιτυχίας

Σε μεγάλη πρόκληση αναδεικνύεται η εύρεση στελεχών στον τομέα των υπηρεσιών επικοινωνίας στην Ελλάδα. Ενδεικτικά είναι τα αποτελέσματα έρευνας του Ομίλου Manpower Group για το 2024 που είδαν το φως της δημοσιότητας σύμφωνα με τα οποία το 89% των εργοδοτών στην Ελλάδα δηλώνουν ότι δεν βρίσκουν ταλέντα για τον κλάδο των Υπηρεσιών. Ένα κλάδος που βρίσκεται στην κορυφή μεταξύ όλων των κλάδων στην ανεύρεση ταλέντων στη έρευνα διεξήχθη σε 40.077 εργοδότες σε 41 χώρες, συμπεριλαμβανομένων 525 Ελλήνων εργοδοτών.

Ο τομέας της επικοινωνίας στην ευρύτερη έννοιά του- συμπεριλαμβάνει και τις δημόσιες σχέσεις, τη δημοσιότητα, το lobbying και τα τελευταία χρόνια την χρήση των social media- αποτελεί τις τελευταίες δύο δεκαετίες ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο επαγγελματικό κλάδο που δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας στο τομέα του επιχειρείν. Καθώς και σε μεγάλο αριθμό άλλων τομέων, όπως στον πολιτισμό,σε κρατικούς φορείς, ακόμη και στις διεθνείς σχέσεις μιας χώρας.

Τα μυστικά της επιτυχίας στον κλάδο της επικοινωνίας

Τι σημαίνει όμως με απλά λόγια επικοινωνία; Ποιες είναι οι αρμοδιότητες ενός στελέχους επικοινωνίας και ποια είναι τελικά το μυστικό της επιτυχίας; Mε αφορμή την δημοσιοποίηση των συμπερασμάτων της μεγάλης ετήσιας έρευνας της Manpower και την διαπίστωση δυσκολίας εύρεσης ταλέντων στο τομέα υπηρεσιών στην χώρα μας, ανατρέχουμε σε τοποθετήσεις που είχε κάνει ο Μίλτος Λιδωρίκης στη διάρκεια της επαγγελματικής του καριέρας ως διευθύνων σύμβουλος Οργανισμών, μέλος Δ.Σ. επιχειρήσεων, διευθυντικό τραπεζικό στέλεχος με μακρόχρονη εμπειρία στο τομέα της επικοινωνίας.

Είχε χαρακτηριστικά αναφέρει: Σε κάθε επάγγελμα η συνταγή της επιτυχία είναι ίδια: γνώσεις, ήθος, εργατικότητα, μεθοδικότητα, παρακολούθηση των εξελίξεων του επαγγέλματος. Πέρα από την αξιοπιστία, υπάρχουν και κάποια χαρίσματα που πρέπει να συνοδεύουν τους ανθρώπους της επικοινωνίας, όπως ευχέρεια συνεργασίας, ταλέντο στον προφορικό και γραπτό λόγο και πάνω απ’ όλα δυνατότητα να «ζεις» το επάγγελμα της επικοινωνίας καθώς είναι ενα επάγγελμα που δεν έχει ωράριο, αφού λειτουργεί όλο το 24ωρο. Αν η επικοινωνία δεν έχει το στοιχείο της αξιοπιστίας είναι πολύ βλαβερή. Δεν χρειάζεται ψεύδη, υπερβολές, επίθετα.

H σημασία του ταλέντου

Εκτός όμως από τις σπουδές στον τομέα της επικοινωνίας, το ταλέντο είναι τελικά που ξεχωρίζει ένα στέλεχος. Ταλέντο που όπως προαναφέρθηκε, η έρευνα της Manpower διαπιστώνει ότι, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των Ελλήνων εργοδοτών, είναι μια μεγάλη πρόκληση. Είχε αναφέρει ο Μ. Λιδωρίκης για τη σημασία του ταλέντου: Δεν μπορεί κανείς να λειτουργήσει ως σύμβουλος επικοινωνίας μόνο γιατί πήγε σε ένα πανεπιστήμιο. Χρειάζεται ταλέντο. Πρόκειται δηλαδή για ένα επάγγελμα που απαιτεί διττά προσόντα: σπουδές και ταλέντο. Φυσικά και άριστη γνώση ξένων γλωσσών, αφού οι άνθρωποι της επικοινωνίας συμμετέχουν ενεργά σε αυτό που ήδη αναφέρεται ως παγκόσμια κοινωνία της πληροφορίας και πληροφορικής και έτσι πρέπει να έχουν τη δυνατότητα ταχύτατης και σωστής αντίδρασης προς τα ΜΜΕ μέσω του ευρύτατου πλέγματος της σύγχρονης τεχνολογίας. Η γενική πολυεπίπεδη μόρφωση και η συστηματική παρακολούθηση των διεθνών εξελίξεων είναι απαραίτητες ιδιότητες των ανθρώπων της επικοινωνίας. Ο τομέας της επικοινωνίας πρέπει να λειτουργεί στο ανώτατο επίπεδο της ιεραρχίας, με τα στελέχη του να αναφέρονται κατευθείαν στην ηγεσία της επιχειρήσεων ή των οργανισμών που εργάζονται. Την ίδια στιγμή τα στελέχη της επικοινωνίας έχουν και την ευθύνη να παρέχουν στις διοικήσεις την αναγκαία πληροφόρηση, τόσο για θέματα που αφορούν την ίδια την επιχείρηση τους, όσο και για τον ανταγωνισμό και τις κοινωνικοοικονομικές εξελίξεις, χωρίς να ωραιοποιούν τα πράγματα και να αποφεύγουν την επισήμανση των λαθών.

Μια νέα πρόκληση: Από τη δυσκολία πρόσβασης στην πληροφόρηση στην εκρηκτική προσφορά ενημέρωσης

Σύμφωνα με συγκλίνουσες εκτιμήσεις, ακόμη και δύο δεκαετίες πριν το κύριο πρόβλημα στον τομέα της επικοινωνίας εστιαζόταν στη μεγάλη πρόκληση της πληροφόρησης και στη δυσχέρεια διοχέτευσης των πληροφοριών προς τα έξω.

Σήμερα, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί του κλάδου, το πρόβλημα είναι ακριβώς το αντίθετο, καθώς υπάρχει εκρηκτική συσσώρευση πληροφοριών από τα μέσα ενημέρωσης αλλά κυρίως από το διαδίκτυο, τα social media καθώς και τα εξειδικευμένα ηλεκτρονικά μέσα. Απαιτείται λοιπόν η προσεκτική αξιολόγησή τους και η ένταξή τους στον κύκλο ενδιαφερόντων των υπευθύνων της επικοινωνίας. «Η διάκριση μεταξύ του ουσιώδους και του επουσιώδους πρέπει ν’ αποτελεί «πυξίδα» εργασίας στους ανθρώπους της επικοινωνίας, έτσι ώστε να λειτουργεί πάντα η αμφίπλευρη ενημέρωση που επιδιώκουν. Και προς Θεού, όχι υπερβολές, ασάφειες και ασφαλώς όχι ψεύδη» είχε αναφέρει ο Λιδωρίκης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!