THEPOWERGAME
Γνωρίζουμε τον δυνητικό ρόλο των υποδομών και των μεταφορών στην οικονομική μεγέθυνση και τη βιώσιμη ανάπτυξη, τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και την ολόπλευρη ισχύ της χώρας.
Για αυτόν τον λόγο, στον πυρήνα της στρατηγικής στόχευσης της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι:
- η αποτελεσματική προώθηση των έργων υποδομής,
- η ενίσχυση της ασφάλειας και η βελτίωση της ποιότητας των υποδομών και των μεταφορών,
- η ενίσχυση των «πράσινων» υποδομών και μεταφορών,
- η προώθηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας όλων των δομών του τομέα,
- η βελτίωση της αποδοτικότητας των χρησιμοποιούμενων πόρων, εθνικών και ευρωπαϊκών,
- η ορθολογική αξιοποίηση των πολύτιμων υδάτινων πόρων και
- η ενεργή και ισότιμη συμμετοχή της χώρας στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.
Με αυτές τις αρχές και προτεραιότητες, το Υπουργείο προχωρά στην υλοποίηση σημαντικών έργων και κρίσιμων δράσεων μέσα στο 2024, με στόχο την ανθεκτικότητα των υποδομών και τη συνδεσιμότητα των μεταφορών.
Μεταξύ άλλων:
1ον. Θα παραδοθεί, μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2024, το εμβληματικό έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης, με ενσωματωμένα τα πλέον καινοτόμα συστήματα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργίας και ασφάλειας.
2ον. Παραδίδεται, στις αρχές του νέου έτους, ο οδικός άξονας Άκτιο – Αμβρακία, ένα εμβληματικό έργο για τη Δυτική Ελλάδα.
3ον. Παραδίδονται, σταδιακά μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024, τα τμήματα Τρίκαλα – Καλαμπάκα και Λαμία – Ξυνιάδα του οδικού άξονα Κεντρικής Ελλάδας Ε65.
4ον. Ολοκληρώνουμε, μέσα στο 2024, το μεγαλύτερο τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος.
5ον. «Ομογενοποιούμε», μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2024, το «νέο» ΟΣΕ, ώστε να περιοριστούν οι αρρυθμίες από την πολυδιάσπαση των σιδηροδρομικών φορέων και να βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες.
6ον. Δρομολογούμε, μέχρι τέλος Απριλίου 2024, την κυκλοφορία 250 ηλεκτρικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ταυτόχρονα, προχωρούν οι διαγωνισμοί για προμήθεια νέων λεωφορείων φυσικού αερίου μέσα στη διετία 2024-2025. Και ακολουθεί, μέσα στο 2024, ένας νέος διαγωνισμός για την προμήθεια επιπλέον λεωφορείων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
7ον. Συνεχίζουμε την επιδότηση αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, προωθούμε την αεριοκίνηση και δημιουργούμε το πλαίσιο για την υδρογονοκίνηση. Παράλληλα, σχεδιάζουμε την τρίτη φάση επιδότησης της ηλεκτροκίνησης.
8ον. Επικαιροποιούμε τον ΚΟΚ, με μια νέα, ολοκληρωμένη πολιτική ποινών για τις παραβάσεις, που θα επικεντρώνεται στην οδική ασφάλεια, χωρίς να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα.
9ον. Υφίστανται, δρομολογούνται και αναζητούνται πηγές χρηματοδότησης και χρηματοδοτικά εργαλεία για την υλοποίηση νέων έργων και τη συντήρηση υφιστάμενων έργων, αξιοποιώντας εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους, με τη συμμετοχή και συμβολή και του ιδιωτικού τομέα, μέσω -μεταξύ άλλων- των παραχωρήσεων και των Συμβάσεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.
10ον. Προχωρούμε στην αποκατάσταση ζημιών στις πληγείσες από φυσικές καταστροφές περιοχές της χώρας, με έργα υψηλότερης ανθεκτικότητας. Ήδη, εργαζόμαστε προς αυτήν την κατεύθυνση, σε σχολικές μονάδες, σιδηροδρομικό δίκτυο και υποδομές.
Όλα αυτά έχουμε την ισχυρή βούληση να τα τρέξουμε με καλούς ρυθμούς μέσα στο 2024, με ποιότητα και αποδοτικότητα, ώστε να μπορούμε τεκμηριωμένα να ισχυριζόμαστε ότι η χώρα μας ενισχύει τη θέση της ως θετικό παράδειγμα, ως «παίκτης» θετικής μνημόνευσης.