Γ.Δ.
1440.52 +0,33%
ACAG
-0,17%
5.86
CENER
+1,12%
9.96
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
-0,12%
8.58
NOVAL
-0,92%
2.691
OPTIMA
-0,51%
11.78
TITC
-0,35%
28.85
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
-0,56%
1.43
ΑΒΕ
0,00%
0.447
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-2,06%
0.95
ΑΛΜΥ
+1,69%
2.705
ΑΛΦΑ
+0,55%
1.633
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,43%
11.73
ΑΣΚΟ
+2,69%
3.05
ΑΣΤΑΚ
+2,37%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
-0,89%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,92%
2.55
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,48%
6.2
ΒΙΟΚΑ
+0,40%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-0,39%
1.285
ΒΙΟΤ
0,00%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.51
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.68
ΔΑΑ
-0,15%
7.788
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-1,14%
11.27
ΔΟΜΙΚ
+1,04%
3.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,62%
0.326
ΕΒΡΟΦ
+0,33%
1.505
ΕΕΕ
+0,06%
32.1
ΕΚΤΕΡ
-1,17%
4.24
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+3,40%
2.43
ΕΛΛ
+0,37%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,77%
2.58
ΕΛΠΕ
+1,95%
8.085
ΕΛΣΤΡ
-1,31%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+0,94%
1.72
ΕΛΧΑ
-0,95%
1.882
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.94
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-2,28%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+1,54%
1.32
ΕΤΕ
+1,46%
8.064
ΕΥΑΠΣ
+1,61%
3.15
ΕΥΔΑΠ
+1,81%
5.64
ΕΥΡΩΒ
+0,66%
2.132
ΕΧΑΕ
-0,74%
4.715
ΙΑΤΡ
-0,65%
1.52
ΙΚΤΙΝ
-1,53%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,59%
5.02
ΙΝΛΙΦ
+1,08%
4.7
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.23
ΙΝΤΕΚ
+2,47%
5.81
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,46%
2.5
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-1,16%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+1,08%
1.405
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,22%
1.545
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.48
ΚΟΥΑΛ
-1,01%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,31%
11.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-3,45%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,11%
0.875
ΛΑΜΔΑ
-1,27%
7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
+3,19%
0.97
ΛΕΒΚ
+2,76%
0.298
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,17%
1.41
ΛΟΥΛΗ
+0,38%
2.67
ΜΑΘΙΟ
+6,58%
0.81
ΜΕΒΑ
-0,75%
3.97
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,69%
3.62
ΜΙΝ
+21,30%
0.655
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,17%
23.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.4
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.72
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,95%
27
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,29%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+1,08%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,42%
37.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.7
ΝΑΥΠ
+1,23%
0.986
ΞΥΛΚ
-2,58%
0.264
ΞΥΛΠ
-7,02%
0.45
ΟΛΘ
+0,49%
20.7
ΟΛΠ
+0,78%
25.95
ΟΛΥΜΠ
+1,19%
2.55
ΟΠΑΠ
+0,60%
15.04
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.892
ΟΤΕ
+0,59%
13.56
ΟΤΟΕΛ
+1,03%
11.8
ΠΑΙΡ
+0,87%
1.16
ΠΑΠ
+0,41%
2.46
ΠΕΙΡ
+0,33%
3.66
ΠΕΤΡΟ
+0,92%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,79%
3.83
ΠΛΑΚΡ
+0,67%
15
ΠΡΔ
-7,69%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+1,54%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
+1,54%
4.94
ΡΕΒΟΙΛ
-5,26%
1.98
ΣΑΡ
+5,45%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,43%
0.344
ΣΙΔΜΑ
+1,54%
1.65
ΣΠΕΙΣ
-0,30%
6.58
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.6
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
+0,38%
4.01
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Το σχέδιο για την ανάταξη του σιδηροδρόμου και τα νέα έργα

Με ένα νέο σχέδιο για την αναβάθμιση του σιδηροδρόμου ετοιμάζεται να απαντήσει η κυβέρνηση και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στα πολυετή προβλήματα και στις καθυστερήσεις σε νέα έργα και αναβαθμίσεις υφιστάμενων συνδέσεων. Το πρώτο βήμα θα γίνει με τη συγχώνευση του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ καθώς και του τομέα τροχαίου υλικού της ΓΑΙΑΟΣΕ σε μια ενιαία εταιρεία η οποία θα αναλάβει το σύνολο των υποχρεώσεων του διαχειριστή υποδομής και του ιδιοκτήτη συρμών στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Πρόκειται για σοβαρή αλλαγή σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, που είχε συμφωνηθεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αλλά μέσα σε λίγους μήνες αποδείχθηκε ανεπαρκές, ειδικά μετά τα προβλήματα που αναδείχθηκαν από την τραγωδία των Τεμπών και τη θεομηνία Daniel που κατέστρεψε τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία.

Το επόμενο βήμα είναι η πλήρης αποκατάσταση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Αθηνών – Θεσσαλονίκης που άρχισε να λειτουργεί, μερικώς, πριν από λίγες ημέρες.

Τα μεγάλα προβλήματα του ελληνικού σιδηροδρόμου αποτελούν τροχοπέδη στα σχέδια της χώρας για αναβάθμιση του ρόλου της στους νέους εμπορικούς διαδρόμους που αναπτύσσονται αυτήν την περίοδο. Ωστόσο, ήδη έχει διευρυνθεί η παρουσία των ελληνικών λιμανιών στην ευρύτερη περιοχή με επίκεντρο την Αλεξανδρούπολη και μελλοντικά την Καβάλα.

Ο ρόλος των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας σε έναν νέο διάδρομο μεταφοράς εμπορευμάτων προς την Ευρώπη αποτελεί αντικείμενο συζήτησης που αναθερμάνθηκε μετά και την τελευταία σύνοδο των G20, αλλά και την επίσκεψη του πρωθυπουργού της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι στην Αθήνα, όπου εξέφρασε το ενδιαφέρον της χώρας του για ελληνικό λιμάνι. Σοβαρό ενδιαφέρον επιδεικνύει εδώ και χρόνια και η Βουλγαρία, καθώς αναζητεί τρόπους σύνδεσης των λιμένων της με το Αιγαίο, με σιδηροδρομικό αλλά και οδικό άξονα, ενώ τελευταία συζητά και για τον αγωγό πετρελαίου από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Μπουργκάς όπου βρίσκεται το μοναδικό διυλιστήριο της χώρας.

Μέχρι στιγμής, πάντως, το σχέδιο διασύνδεσης των τριών ελληνικών λιμανιών με τρία λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα, το περίφημο έργο Sea2Sea για τη σιδηροδρομική παράκαμψη του Βοσπόρου, κινείται με αργούς ρυθμούς. Πιθανώς επειδή η βουλγαρική πλευρά συνδέει την υλοποίησή του με τη συμμετοχή σε κάποιο από τα ελληνικά λιμάνια. Η προηγούμενη κυβέρνηση ξεκίνησε, πάντως, τους διαγωνισμούς, με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου για δύο μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, συνολικού ύψους 3,8 δισ. ευρώ. Πρόκειται για τη διασύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με την Ξάνθη (προϋπολογισμού 2,3 δισ. ευρώ) και την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο (προϋπολογισμού 1,45 δισ. ευρώ).

Σήμερα βρίσκεται σε εξέλιξη ανταγωνιστικός διάλογος με τρία σχήματα που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον στους διαγωνισμούς της ΕΡΓΟΣΕ και συγκεκριμένα τις κοινοπραξίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat – Siemens, ΑΚΤΩΡ – Mytilineos και ΑΒΑΞ – Alstom. Για να προχωρήσουν, βέβαια, οι διαγωνισμοί πρέπει να βρεθούν τα κονδύλια για τη χρηματοδότηση αυτών των έργων. Πρόκειται για δύσκολη υπόθεση, ειδικά μετά απ’ όλα όσα συμβαίνουν στον ελληνικό σιδηρόδρομο τον τελευταίο καιρό. Θετικά, πάντως, επιδρά το σοβαρό ενδιαφέρον της αμερικανικής πλευράς για το λιμάνι Αλεξανδρούπολης, που ήδη χρησιμοποιείται από τις αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά και τους ευρύτερους σχεδιασμούς ΗΠΑ και Ε.Ε για τους νέους διαδρόμους εμπορευμάτων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!