Γ.Δ.
1405.29 +0,26%
ACAG
-0,19%
5.34
BOCHGR
+2,06%
4.45
CENER
+1,31%
8.51
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+1,10%
8.29
NOVAL
-0,87%
2.29
OPTIMA
+1,10%
12.86
TITC
+0,40%
37.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,00%
1.382
ΑΒΕ
0,00%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+1,07%
2.37
ΑΚΡΙΤ
+1,46%
0.695
ΑΛΜΥ
-0,27%
3.65
ΑΛΦΑ
+0,23%
1.534
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,20%
9.695
ΑΣΚΟ
+2,37%
2.59
ΑΣΤΑΚ
+2,91%
7.08
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-2,28%
0.6
ΑΤΤΙΚΑ
+0,46%
2.18
ΒΙΟ
+1,54%
5.27
ΒΙΟΚΑ
+0,85%
1.77
ΒΙΟΣΚ
+1,47%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,68%
18.2
ΔΑΑ
+0,18%
8.004
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,34%
11.69
ΔΟΜΙΚ
-0,37%
2.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,76%
0.298
ΕΒΡΟΦ
-1,42%
1.39
ΕΕΕ
-0,12%
33.7
ΕΚΤΕΡ
-1,24%
1.428
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,76%
1.965
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+4,53%
1.706
ΕΛΠΕ
+1,87%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-2,68%
1.995
ΕΛΤΟΝ
+1,20%
1.86
ΕΛΧΑ
+1,33%
1.824
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,77%
1.11
ΕΤΕ
-1,21%
6.84
ΕΥΑΠΣ
-0,96%
3.11
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+0,59%
2.048
ΕΧΑΕ
+1,74%
4.375
ΙΑΤΡ
+2,60%
1.58
ΙΚΤΙΝ
+0,16%
0.306
ΙΛΥΔΑ
+3,45%
1.8
ΙΝΚΑΤ
-0,21%
4.74
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+5,28%
0.937
ΙΝΤΕΚ
+0,18%
5.68
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+4,53%
2.77
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,85%
1.16
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,69%
1.44
ΚΟΡΔΕ
+2,93%
0.422
ΚΟΥΑΛ
+4,71%
1.068
ΚΟΥΕΣ
+0,72%
5.56
ΚΡΙ
-0,70%
14.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+1,95%
0.942
ΛΑΒΙ
0,00%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
+0,83%
3.65
ΜΕΝΤΙ
+2,97%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+2,36%
3.04
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,61%
19.51
ΜΟΝΤΑ
-1,33%
3.7
ΜΟΤΟ
+2,86%
2.52
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,32%
24.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,54%
3.68
ΜΠΡΙΚ
+0,48%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-1,07%
31.36
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-3,61%
0.8
ΞΥΛΚ
0,00%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,91%
21.3
ΟΛΠ
+2,51%
30.6
ΟΛΥΜΠ
+2,22%
2.3
ΟΠΑΠ
-0,44%
15.73
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,25%
0.792
ΟΤΕ
-0,39%
15.15
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
10.18
ΠΑΙΡ
+3,78%
0.988
ΠΑΠ
-2,10%
2.33
ΠΕΙΡ
+0,22%
3.597
ΠΕΡΦ
0,00%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+0,51%
7.9
ΠΛΑΘ
-0,76%
3.93
ΠΛΑΚΡ
-2,88%
13.5
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,78%
5.09
ΡΕΒΟΙΛ
-2,82%
1.55
ΣΑΡ
+0,56%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,31%
0.326
ΣΙΔΜΑ
+1,97%
1.555
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-1,93%
0.508
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
+1,41%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.626
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+3,13%
8.25
ΦΡΙΓΟ
-1,89%
0.208
ΦΡΛΚ
+2,39%
3.635
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Κορκίδης: Το παγκόσμιο εμπόριο έχει ανάγκη από ηρεμία

Για τις μεγάλες επιπτώσεις σε κόστος για το θαλάσσιο εμπόριο και την ευρωπαϊκή οικονομία, λόγω των διαταραχών με τις επιθέσεις σε εμπορικά πλοία που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ με προορισμό την Μεσόγειο και το λιμάνι του Πειραιά, μίλησε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης.

Όπως ανέφερε, η μηνιαία διέλευση καθαρού φορτίου από το Σουέζ είναι άνω των 100 εκατ. τόνων που αντιστοιχεί σε 1,4 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, πλήττοντας, πρωτίστως, το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου, τον Πειραιά, που υποδέχεται εβδομαδιαίως 50.000 κοντέινερς διερχόμενα από το Σουέζ.

Σε αναμονή των εξελίξεων, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ εύχεται να υπάρξει ταχεία αποκλιμάκωση της έντασης και να αποφευχθεί η «τέλεια καταιγίδα» κόστους και χρόνου μεταφοράς εμπορευμάτων, που προβλέπει πως το παγκόσμιο εμπόριο μεταφοράς αγαθών με κοντέινερ θα συρρικνωθεί κατά 3%.

Διανύουμε, συνεχίζει ο ίδιος, μια περίοδο που το παγκόσμιο εμπόριο έχει ανάγκη από ηρεμία και η εφοδιαστική αλυσίδα δεν επιθυμεί γεωπολιτικές καταστάσεις, που εντείνουν τις πληθωριστικές πιέσεις. Ας ελπίσουμε, πως το ένα κακό δεν θα φέρει το άλλο και πως το «ντόμινο» της αύξησης των ναύλων, του μεταφορικού κόστους των προϊόντων, των καθυστερήσεων παράδοσης και των ανατιμήσεων αγαθών, θα είναι περιορισμένης και ελεγχόμενης εμβέλειας.

Τέλος, ο κ. Κορκίδης, θεωρεί πως, ορθώς, η Ελλάδα αποφάσισε να συμμετάσχει στη πολυεθνική επιχείρηση«Θεματοφύλακας της Ευημερίας», ώστε να αποκατασταθεί σύντομα η κανονικότητα και η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα.

Σχετικά με το θέμα, το ΕΒΕΠ σε ανακοίνωσή του σημειώνει ότι οι εξελίξεις μας υπενθυμίζουν το, διαχρονικής αξίας, απόφθεγμα του Σοφοκλή «ενός κακού αρχομένου, μύρια έπονται» καθώς, μετά, τον πόλεμο στη Μαύρη Θάλασσα και τον πόλεμο στην Ανατολική Μεσόγειο, ακολούθησε η νέα πολεμική κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του ΕΒΕΠ αναφέρει:

Το γεγονός ότι υπάρχουν στρατηγικοί και γεωπολιτικοί δεσμοί μεταξύ διαφόρων περιοχών και οργανώσεων της Μέσης Ανατολής, επιβεβαιώνεται με τους Υεμένιους ισλαμιστές σιίτες Χούθι, που συνδέονται με την οργάνωση παλαιστινιακού ανταρτοπόλεμου Χαμάς, που ελέγχει τη Λωρίδα της Γάζας. Οι σχέσεις μεταξύ των δύο οργανώσεων είναι σύνθετες και συχνά επηρεάζονται από διάφορους παράγοντες, αφού έχουν κοινά γεωπολιτικά συμφέροντα, ιδίως όσον αφορά στην αντίσταση κατά ορισμένων περιφερειακών δυνάμεων και την υποστήριξη από εξωτερικούς παράγοντες. Και οι δύο οργανώσεις έχουν λάβει υποστήριξη από το Ιράν, παρά το γεγονός ότι βρίσκονται σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές και δεν πάνε πάντα «χέρι χέρι», αφού οι σχέσεις μεταξύ τους έχουν εξελιχθεί και αλλάξει με την πάροδο του χρόνου.

Οι Χούθι, οι οποίοι υποστηρίζονται από το Ιράν, έχουν ανάμειξη σε διάφορες περιοχές της Μέσης Ανατολής. Το Ιράν παρείχε στήριξη στους Χούθι κατά τη διάρκεια της εμπόλεμης σύγκρουσης στην Υεμένη προσφέροντάς τους, τόσο πολιτική, όσο και στρατιωτική υποστήριξη. Παραταύτα, η σύνδεση μεταξύ της εμπόλεμης κατάστασης στη Γάζα και των Χούθι, καθώς και του Ιράν, είναι περισσότερο στο πλαίσιο ενός ευρύτερου γεωπολιτικού και περιφερειακού πεδίου. Είναι σημαντικό να λαμβάνεται υπόψη η πολυπλοκότητα των πολιτικών και γεωπολιτικών δυνάμεων που επηρεάζουν αυτές τις σχέσεις, όπως η στάση της Χεζμπολάχ που, επίσης, έχει σχέση εξάρτησης με τη Τεχεράνη, ώστε η δομική αποσταθεροποίηση της Ερυθράς να είναι παροδική.

Όποιοι και αν είναι πραγματικοί λόγοι, μια εμπόλεμη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα και η αδυναμία ασφαλούς διέλευσης των πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ δημιουργούν σοβαρές επιπτώσεις σε διεθνείς οικονομικές και εμπορικές δραστηριότητες. Η Διώρυγα του Σουέζ έχει σημαντική γεωπολιτική σημασία για την Ευρώπη και το λιμάνι του Πειραιά. Η διώρυγα αποτελεί κλειδί για τον εμπορικό ναυτικό δρόμο που συνδέει τη Μεσόγειο με τη Νότιο Ασία, καθιστώντας τον Πειραιά ένα σημαντικό λιμάνι κόμβο για τις θαλάσσιες μεταφορές και το εμπόριο. Επιπλέον, η γεωπολιτική θέση του Πειραιά ενισχύει τη στρατηγική σημασία της Ελλάδας ως πύλης εισόδου στην Ευρώπη, από θαλάσσια και εμπορική άποψη.

Οι πλειονότητες των πλοίων που μεταφέρουν εμπορεύματα μεταξύ Ευρώπης, Ασίας και Αφρικής χρησιμοποιούν τη Διώρυγα του Σουέζ και μια διακοπή αυτής της διέλευσης θα οδηγούσε σε αύξηση του κόστους και της διάρκειας των μεταφορών, επηρεάζοντας το παγκόσμιο εμπόριο. Επιπλέον, μια ακόμη εμπόλεμη κατάσταση στην περιοχή θα μπορούσε να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην ασφάλεια, με δυνητικό κύκλο επιδείνωσης των γεωπολιτικών σχέσεων και της σταθερότητας. Η Διώρυγα του Σουέζ, εκτός από τη μεταφορά τεράστιων όγκων εμπορευματοκιβωτίων και 9 εκατ. βαρελιών πετρελαίου ημερησίως, συνδέεται σημαντικά και με τη παραγωγή φυσικού αερίου στον Κόλπο του Περσικού και τη Νότια Ασία, που εξάγουν φυσικό αέριο προς την Ευρώπη και άλλες περιοχές, χρησιμοποιώντας τη Διώρυγα. Η διέλευση του φυσικού αερίου είναι σημαντική για τη διασφάλιση της ενεργειακής ασφάλειας και της ποικιλίας των πηγών εφοδιασμού σε περιοχές παραλαβής φυσικού αερίου, όπως η Ευρώπη, που εξαρτάται από την ασφαλή λειτουργία της Διώρυγας για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών της».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!