Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Σταϊκούρας: Με το ETCS αναβαθμίζουμε τη σιδηροδρομική ασφάλεια

Την ουσιαστική αναβάθμιση του επιπέδου ασφαλείας του ελληνικού σιδηροδρόμου υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, με αφορμή την ολοκλήρωση της σύμβασης 10005 από την ΕΡΓΟΣΕ, που αφορά στην εγκατάσταση εξοπλισμού ETCS (European Train Control System) επί γραμμής στα σιδηροδρομικά τμήματα ΣΚΑ-Τιθορέα, Δομοκός-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και Οινόη-Χαλκίδα.

Ειδικότερα, ο Χρήστος Σταϊκούρας επεσήμανε ότι: «Με την ολοκλήρωση, από την ΕΡΓΟΣΕ, της σύμβασης 10005, που αφορά στην εγκατάσταση εξοπλισμού ”ETCS” επί γραμμής, στα τμήματα ΣΚΑ – Τιθορέα, Δομοκός – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας και Οινόη – Χαλκίδα, εκπληρώνεται, εντός χρονοδιαγράμματος, ο στόχος που έχει θέσει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την υλοποίηση των έργων που αναβαθμίζουν ουσιαστικά το επίπεδο ασφάλειας του ελληνικού σιδηρόδρομου.

Η ολοκλήρωση της εν λόγω σύμβασης αποτελεί συνέχεια της περάτωσης, εμπρόθεσμα, των εργασιών ανάταξης και αναβάθμισης του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, δηλαδή της Σύμβασης 717, με την εξαίρεση τμήματος του έργου στο οποίο προκλήθηκαν εκτεταμένες ζημιές από τα ακραία καιρικά φαινόμενα.

Υπενθυμίζεται ότι, το Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2023 ολοκληρώθηκε και η προσωρινή αποκατάσταση της σιδηροδρομικής σύνδεσης στον κεντρικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, μετά τις φυσικές καταστροφές σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα.

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζουμε να εργαζόμαστε εντατικά, μεθοδικά και με σχέδιο, για την ανάταξη και την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηρόδρομου».

Το σύστημα ETCS © ΔΤ
Το σύστημα ETCS © ΔΤ

ΕΡΓΟΣΕ: Για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα σύγχρονο σύστημα προστασίας συρμών

Από την ΕΡΓΟΣΕ τονίζεται ότι απαραίτητη προϋπόθεση για τη λειτουργία του συστήματος ETCS επί γραμμής είναι η λειτουργία του συστήματος σηματοδότησης που ολοκληρώθηκε πρόσφατα από την ΕΡΓΟΣΕ μέσω της σύμβασης 717.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ, «το σύστημα ETCS επί γραμμής, παρέχει για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα σύγχρονο σύστημα προστασίας συρμών που θα αυξήσει την ασφάλεια κυκλοφορίας, με βάση τα Ευρωπαϊκά πρότυπα ασφάλειας. Αρκετά τμήματα, έχουν ήδη λάβει από τη ΡΑΣ την απαιτούμενη έγκριση να τεθούν σε λειτουργία. Μάλιστα, σε αυτά που είχαν ήδη αδειοδοτηθεί για θέση σε λειτουργία, συμπεριλαμβάνεται και το τμήμα Δομοκός – Λάρισα, που καταστράφηκε από την κακοκαιρία Daniel. Αναμένεται η αδειοδότηση των υπολοίπων τμημάτων γραμμής από την ΡΑΣ».

Αναφορικά με την ολοκλήρωση της σύμβασης, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Παληός, τόνισε: «Η ΕΡΓΟΣΕ μετά την παράδοση και του τελευταίου τμήματος του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ολοκλήρωσε χθες το συμβατικό αντικείμενο της σύμβασης 10005 που αφορά στην εγκατάσταση εξοπλισμού ETCS επί γραμμής, ένα σύγχρονο σύστημα προστασίας συρμών, συμβατό με τα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφάλειας. Με σταθερό βηματισμό και σε απόλυτη συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ολοκληρώνουμε τα έργα που ενισχύουν την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών και παραμένουμε προσηλωμένοι στην προσπάθεια για την ταχύτερη δυνατή αναβάθμιση του ελληνικού σιδηρόδρομου».

Τι είναι το ETCS

Το υποσύστημα παρατρόχιου ελέγχου – χειρισμού και σηματοδότησης ETCS επιπέδου 1 αποτελεί ένα θετικό βήμα για την ασφάλεια της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.

Το σύστημα  ETCS είναι το πρότυπο ευρωπαϊκό σύστημα αυτόματης προστασίας συρμών, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές διαλειτουργικότητας.

Αυξάνει την ασφάλεια της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας και επιτρέπει τη συνεχή επιτήρηση της μέγιστης επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών.

Επιτρέπει επίσης την αυτόματη προστασία έναντι παραβιάσεων ταχύτητας με την εφαρμογή πέδησης λειτουργίας ή πέδησης ανάγκης, καθώς και την αυτόματη ακινητοποίηση του συρμού με πέδηση ανάγκης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!