Γ.Δ.
1531.42 -0,52%
ACAG
-0,67%
5.97
BOCHGR
-1,57%
5
CENER
+1,88%
9.76
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,73%
8.13
EVR
-0,33%
1.49
NOVAL
+1,96%
2.345
OPTIMA
+0,46%
13
TITC
+2,13%
45.45
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-3,72%
1.814
ΑΒΕ
+1,31%
0.463
ΑΔΜΗΕ
+0,55%
2.755
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.775
ΑΛΜΥ
+4,94%
4.25
ΑΛΦΑ
-2,23%
1.728
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,28%
11.01
ΑΣΚΟ
-0,30%
3.29
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.26
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-2,31%
0.76
ΑΤΤΙΚΑ
+1,38%
2.2
ΒΙΟ
+0,70%
5.72
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.935
ΒΙΟΣΚ
+0,63%
1.59
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,77%
2.3
ΓΕΒΚΑ
+0,35%
1.42
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,30%
18.76
ΔΑΑ
+3,51%
8.382
ΔΑΙΟΣ
+6,40%
3.66
ΔΕΗ
-0,31%
12.77
ΔΟΜΙΚ
+0,34%
2.94
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,89%
0.35
ΕΒΡΟΦ
-1,95%
1.76
ΕΕΕ
-1,14%
32.86
ΕΚΤΕΡ
+6,06%
1.856
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΛ
0,00%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,89%
2.255
ΕΛΠΕ
-0,79%
7.49
ΕΛΣΤΡ
+8,49%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-0,43%
1.848
ΕΛΧΑ
+0,48%
2.1
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,26%
1.205
ΕΤΕ
-1,53%
8.344
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.38
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.94
ΕΥΡΩΒ
-3,76%
2.383
ΕΧΑΕ
+2,01%
4.82
ΙΑΤΡ
+2,14%
1.67
ΙΚΤΙΝ
+2,71%
0.3595
ΙΛΥΔΑ
-0,86%
1.735
ΙΝΚΑΤ
+0,84%
4.79
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,87%
4.57
ΙΝΛΟΤ
+0,19%
1.072
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
5.96
ΙΝΤΕΤ
-1,73%
1.135
ΙΝΤΚΑ
+1,86%
3.28
ΚΑΡΕΛ
+1,21%
334
ΚΕΚΡ
0,00%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
-1,79%
0.44
ΚΟΥΑΛ
-0,14%
1.38
ΚΟΥΕΣ
-0,16%
6.15
ΚΡΙ
-0,31%
15.95
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
+1,51%
0.805
ΛΑΜΔΑ
-1,53%
7.09
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+5,60%
0.264
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
-0,33%
3.06
ΜΑΘΙΟ
-0,99%
0.6
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-0,53%
2.82
ΜΙΝ
-5,63%
0.486
ΜΟΗ
-0,84%
21.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.82
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.26
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,58%
34.1
ΝΑΚΑΣ
+1,33%
3.04
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-1,05%
28.2
ΟΛΠ
+2,33%
30.8
ΟΛΥΜΠ
+1,57%
2.59
ΟΠΑΠ
+0,81%
16.11
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,64%
0.777
ΟΤΕ
-0,07%
14.94
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.2
ΠΑΙΡ
+6,25%
1.105
ΠΑΠ
+1,61%
2.53
ΠΕΙΡ
-2,27%
4.266
ΠΕΡΦ
+0,55%
5.46
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.38
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.155
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.224
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,78%
6.4
ΠΡΟΦ
+1,70%
5.39
ΡΕΒΟΙΛ
-0,90%
1.66
ΣΑΡ
0,00%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-1,02%
5.82
ΣΠΙ
+3,68%
0.62
ΣΠΥΡ
-8,61%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,95%
1.505
ΤΡΑΣΤΟΡ
+4,92%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,64%
7.75
ΦΡΙΓΟ
-2,11%
0.186
ΦΡΛΚ
-0,25%
3.965
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Σταϊκούρας: Με το ETCS αναβαθμίζουμε τη σιδηροδρομική ασφάλεια

Την ουσιαστική αναβάθμιση του επιπέδου ασφαλείας του ελληνικού σιδηροδρόμου υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, με αφορμή την ολοκλήρωση της σύμβασης 10005 από την ΕΡΓΟΣΕ, που αφορά στην εγκατάσταση εξοπλισμού ETCS (European Train Control System) επί γραμμής στα σιδηροδρομικά τμήματα ΣΚΑ-Τιθορέα, Δομοκός-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και Οινόη-Χαλκίδα.

Ειδικότερα, ο Χρήστος Σταϊκούρας επεσήμανε ότι: «Με την ολοκλήρωση, από την ΕΡΓΟΣΕ, της σύμβασης 10005, που αφορά στην εγκατάσταση εξοπλισμού ”ETCS” επί γραμμής, στα τμήματα ΣΚΑ – Τιθορέα, Δομοκός – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας και Οινόη – Χαλκίδα, εκπληρώνεται, εντός χρονοδιαγράμματος, ο στόχος που έχει θέσει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την υλοποίηση των έργων που αναβαθμίζουν ουσιαστικά το επίπεδο ασφάλειας του ελληνικού σιδηρόδρομου.

Η ολοκλήρωση της εν λόγω σύμβασης αποτελεί συνέχεια της περάτωσης, εμπρόθεσμα, των εργασιών ανάταξης και αναβάθμισης του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, δηλαδή της Σύμβασης 717, με την εξαίρεση τμήματος του έργου στο οποίο προκλήθηκαν εκτεταμένες ζημιές από τα ακραία καιρικά φαινόμενα.

Υπενθυμίζεται ότι, το Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2023 ολοκληρώθηκε και η προσωρινή αποκατάσταση της σιδηροδρομικής σύνδεσης στον κεντρικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, μετά τις φυσικές καταστροφές σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα.

Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζουμε να εργαζόμαστε εντατικά, μεθοδικά και με σχέδιο, για την ανάταξη και την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηρόδρομου».

Το σύστημα ETCS © ΔΤ
Το σύστημα ETCS © ΔΤ

ΕΡΓΟΣΕ: Για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα σύγχρονο σύστημα προστασίας συρμών

Από την ΕΡΓΟΣΕ τονίζεται ότι απαραίτητη προϋπόθεση για τη λειτουργία του συστήματος ETCS επί γραμμής είναι η λειτουργία του συστήματος σηματοδότησης που ολοκληρώθηκε πρόσφατα από την ΕΡΓΟΣΕ μέσω της σύμβασης 717.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ, «το σύστημα ETCS επί γραμμής, παρέχει για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα σύγχρονο σύστημα προστασίας συρμών που θα αυξήσει την ασφάλεια κυκλοφορίας, με βάση τα Ευρωπαϊκά πρότυπα ασφάλειας. Αρκετά τμήματα, έχουν ήδη λάβει από τη ΡΑΣ την απαιτούμενη έγκριση να τεθούν σε λειτουργία. Μάλιστα, σε αυτά που είχαν ήδη αδειοδοτηθεί για θέση σε λειτουργία, συμπεριλαμβάνεται και το τμήμα Δομοκός – Λάρισα, που καταστράφηκε από την κακοκαιρία Daniel. Αναμένεται η αδειοδότηση των υπολοίπων τμημάτων γραμμής από την ΡΑΣ».

Αναφορικά με την ολοκλήρωση της σύμβασης, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Παληός, τόνισε: «Η ΕΡΓΟΣΕ μετά την παράδοση και του τελευταίου τμήματος του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ολοκλήρωσε χθες το συμβατικό αντικείμενο της σύμβασης 10005 που αφορά στην εγκατάσταση εξοπλισμού ETCS επί γραμμής, ένα σύγχρονο σύστημα προστασίας συρμών, συμβατό με τα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφάλειας. Με σταθερό βηματισμό και σε απόλυτη συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ολοκληρώνουμε τα έργα που ενισχύουν την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών και παραμένουμε προσηλωμένοι στην προσπάθεια για την ταχύτερη δυνατή αναβάθμιση του ελληνικού σιδηρόδρομου».

Τι είναι το ETCS

Το υποσύστημα παρατρόχιου ελέγχου – χειρισμού και σηματοδότησης ETCS επιπέδου 1 αποτελεί ένα θετικό βήμα για την ασφάλεια της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.

Το σύστημα  ETCS είναι το πρότυπο ευρωπαϊκό σύστημα αυτόματης προστασίας συρμών, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές διαλειτουργικότητας.

Αυξάνει την ασφάλεια της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας και επιτρέπει τη συνεχή επιτήρηση της μέγιστης επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών.

Επιτρέπει επίσης την αυτόματη προστασία έναντι παραβιάσεων ταχύτητας με την εφαρμογή πέδησης λειτουργίας ή πέδησης ανάγκης, καθώς και την αυτόματη ακινητοποίηση του συρμού με πέδηση ανάγκης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!