Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Τέσσερα έργα που θα λύσουν το συγκοινωνιακό πρόβλημα της Αττικής

Με τρία οδικά έργα και ένα έργο σταθερής τροχιάς μπορεί να βελτιωθεί η σημερινή τραγική εικόνα στους δρόμους του Λεκανοπεδίου και ειδικά στον Κηφισό, τμήμα της Αττικής Οδού, καθώς και σε κεντρικές λεωφόρους.

Χθες ο εντεταλμένος σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Πέτρος Σουρέτης παρουσίασε, μιλώντας στο συνέδριο του Οικονομικού Ταχυδρόμου, ένα από τα τέσσερα έργα, τον οδικό άξονα Ελευσίνας – Οινοφύτων. Με μήκος περίπου 40 χιλιόμετρα θα ξεκινά από το δυτικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου της Αττικής Οδού στην περιοχή Αγ. Λουκά (Θριάσιο Πεδίο) και θα καταλήγει στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ στην περιοχή των Οινοφύτων. Πρόκειται για έργο που μπορεί να απαλλάξει τον Κηφισό από τα χιλιάδες φορτηγά που δημιουργούν καθημερινά το αδιαχώρητο και για το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει υποβάλλει πρότυπη πρόταση στο υπουργείο Υποδομών.

Με το μοντέλο της πρότυπης πρότασης σχεδιάζεται να προχωρήσουν και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα, καθώς και η σήραγγα που θα ενώνει τον Καρέα με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Η πρότυπη πρόταση έχει υποβληθεί από κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ. Για να υλοποιηθούν οι συγκεκριμένες πρότυπες προτάσεις καθώς και κάποιες άλλες που ενδέχεται να υποβληθούν χρειάζεται, πάντως, νομοθετική ρύθμιση. Τις αδυναμίες του σημερινού θεσμικού πλαισίου έχει εντοπίσει η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών με τον υφυπουργό Ν. Ταχιάο να δηλώνει πρόσφατα πως αναμένεται ρύθμιση σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Το μοντέλο των πρότυπων προτάσεων προβλέπει πως ένα ιδιωτικό ή μικτό σχήμα ωριμάζει τεχνικά, οικονομικά, κ.α. ένα έργο και στη συνέχεια το προτείνει στο δημόσιο. Ακολουθεί ανοικτός διαγωνισμός και αν δεν κερδίσει ο προτείνων το έργο τότε αποζημιώνεται για τις δαπάνες ωρίμανσης, με βάση σαφείς προβλέψεις του νόμου. Και τα δύο έργα βρίσκονται, πάντως, στο στάδιο της… ιδέας αφού πρέπει να εγκριθεί η πρότυπη πρόταση, να σχεδιαστεί ο διαγωνισμός, να προκηρυχθεί, να βρεθεί ο ανάδοχος και να μην υπάρχουν προσφυγές ώστε τελικά να κατακυρωθούν και κάποια στιγμή να ξεκινήσουν.

Οι προσφυγές, παράλληλα με το κενό χρηματοδότησης, έχουν μπλοκάρει για παράδειγμα το τρίτο κρίσιμο έργο για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Αττικής, την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό στον κόμβο Καλυφτάκη. Το έργο, που σχεδιάζεται εδώ και σχεδόν μισό αιώνα και για το οποίο έχουν ήδη πραγματοποιηθεί τρεις διαγωνισμοί, είναι άγνωστο πότε θα ξεκινήσει. Πέρα από την προσφυγή του δήμου Ηρακλείου στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), που ζητά ακόμα μεγαλύτερο υπόγειο τμήμα και εκδικάζεται στις αρχές του 2024, υπάρχει ζήτημα με τη χρηματοδότηση καθώς αναζητούνται κονδύλια από το υπουργείο Υποδομών. Στον τρίτο διαγωνισμό, προϋπολογισμού 435 εκατ. ευρώ, υπήρξε ανάδοχος, η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – Intrakat.

Νωρίτερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμα σχεδιάζει να έχει ολοκληρώσει τη διάνοιξη των σηράγγων στη γραμμή 4 (Άλσος Βεϊκού – Ευαγγελισμός – Γουδή) η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom, η οποία αυτή την περίοδο περιμένει να απελευθερωθούν εργοτάξια σε σταθμούς ώστε να ξεκινήσουν και εκεί εργασίες. Ήδη, προχωρά ο ένας μετροπόντικας από την πλευρά της Κατεχάκη ενώ συναρμολογείται ο δεύτερος στην πλευρά της Λεωφόρου Βεΐκου. Οι καθυστερήσεις στην πρόδρομη εργολαβία που είχε αναθέσει η Ελληνικό Μετρό και αφορούσε τη μετατόπιση δημοσίων δικτύων (ύδρευσης, ηλεκτρικής ενέργειας, κ.α.), αρχαιολογικές τομές, κ.λπ. έχουν μετατοπίσει προς τα πίσω το αρχικό χρονοδιάγραμμα και της κύριας εργολαβίας στην οποία ηγείται η ΑΒΑΞ. Και σε αυτό το έργο υπάρχουν προσφυγές, με επίκεντρο τους σταθμούς σε Πλατεία Εξαρχείων και Ευαγγελισμό. Χθες, μάλιστα, γνωστοποιήθηκε απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) που δικαιώνει εν μέρη τον προσφεύγοντα για το σταθμό Ευαγγελισμού.

Στην κυβέρνηση, πάντως, αρχίζουν να κατανοούν πως πρέπει να βρεθεί λύση στο σημερινό κυκλοφοριακό χάος σε Κηφισό και άλλους κεντρικούς δρόμους. Ειδικά όταν στην Αττική δεν έχουν γίνει σοβαρά έργα από την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων. Παράλληλα, η συνεχής απαξίωση των μέσων μαζικής μεταφοράς οδηγεί ολοένα και περισσότερους στη χρήση του Ι.Χ. Προς το παρόν, τα μοναδικά εργοτάξια είναι αυτά στη γραμμή 4 του μετρό ενώ για τα οδικά έργα μάλλον θα χρειαστεί να περιμένουμε κάποια χρόνια. Και με δεδομένο πως ετοιμάζονται νέοι υπερτοπικοί πόλοι με χιλιάδες κατοίκους, όπως το Ελληνικό, η κατάσταση, πριν βελτιωθεί, θα γίνει πολύ χειρότερη!

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!