Γ.Δ.
1539.48 +0,56%
ACAG
-0,17%
6.01
BOCHGR
0,00%
5.08
CENER
-1,44%
9.58
CNLCAP
-2,08%
7.05
DIMAND
-0,12%
8.19
EVR
+1,01%
1.495
NOVAL
0,00%
2.3
OPTIMA
-0,46%
12.94
TITC
+3,37%
44.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+5,25%
1.884
ΑΒΕ
-1,30%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,37%
2.74
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.775
ΑΛΜΥ
+0,37%
4.05
ΑΛΦΑ
+0,14%
1.7675
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+5,75%
10.66
ΑΣΚΟ
0,00%
3.3
ΑΣΤΑΚ
+2,25%
7.26
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+1,04%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
-1,22%
5.68
ΒΙΟΚΑ
+2,37%
1.94
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-1,74%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.415
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,65%
18.52
ΔΑΑ
+0,60%
8.098
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,79%
12.81
ΔΟΜΙΚ
-0,68%
2.93
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.368
ΕΒΡΟΦ
-2,18%
1.795
ΕΕΕ
+0,42%
33.24
ΕΚΤΕΡ
+0,57%
1.75
ΕΛΒΕ
+4,00%
5.2
ΕΛΙΝ
-1,34%
2.21
ΕΛΛ
+0,71%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,45%
2.235
ΕΛΠΕ
+0,40%
7.55
ΕΛΣΤΡ
+2,91%
2.12
ΕΛΤΟΝ
+1,75%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,48%
2.09
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,24%
1.19
ΕΤΕ
-0,07%
8.474
ΕΥΑΠΣ
-0,29%
3.4
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.94
ΕΥΡΩΒ
+1,06%
2.476
ΕΧΑΕ
+0,11%
4.725
ΙΑΤΡ
-2,97%
1.635
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.35
ΙΛΥΔΑ
-0,57%
1.75
ΙΝΚΑΤ
+0,21%
4.75
ΙΝΚΑΤΔ
-46,08%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
+0,66%
4.61
ΙΝΛΟΤ
+1,52%
1.07
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
5.98
ΙΝΤΕΤ
+1,32%
1.155
ΙΝΤΚΑ
+3,21%
3.22
ΚΑΡΕΛ
-4,07%
330
ΚΕΚΡ
+0,38%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+4,19%
0.448
ΚΟΥΑΛ
-1,29%
1.382
ΚΟΥΕΣ
+0,98%
6.16
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
-2,16%
1.81
ΚΥΡΙΟ
+0,50%
1.015
ΛΑΒΙ
+0,25%
0.793
ΛΑΜΔΑ
-0,83%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+0,66%
3.07
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
-3,09%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-0,43%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-0,53%
2.835
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
0,00%
21.5
ΜΟΝΤΑ
+3,31%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,71%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+2,22%
25.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+0,89%
2.26
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+1,12%
34.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
-0,26%
0.778
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-2,40%
28.5
ΟΛΠ
+3,97%
30.1
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.55
ΟΠΑΠ
-1,05%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.782
ΟΤΕ
+0,47%
14.95
ΟΤΟΕΛ
+3,32%
11.2
ΠΑΙΡ
+2,97%
1.04
ΠΑΠ
+1,63%
2.49
ΠΕΙΡ
-0,11%
4.365
ΠΕΡΦ
-1,09%
5.43
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.46
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.224
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+1,73%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
+1,52%
1.675
ΣΑΡ
+0,18%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
-0,95%
1.56
ΣΠΕΙΣ
-1,01%
5.88
ΣΠΙ
-0,33%
0.598
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
20.04
ΤΖΚΑ
+2,33%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,81%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,48%
1.642
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-2,06%
0.19
ΦΡΛΚ
+0,13%
3.975
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Σούπερ Μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9,5% στο 10μηνο με αυξήσεις τιμών 7,7%

Αύξηση κατά 9,5% ή 646 εκατ. ευρώ κατέγραψε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο 10μηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2023, σύμφωνα με στοιχεία της Circana που δείχνουν ότι το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ξεπέρασε το 26% ενώ οι αυξήσεις τιμών κυμάνθηκαν σε 7,7%.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία (τα οποία περιλαμβάνουν και τις πωλήσεις της Lidl), ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) ανήλθε συνολικά στα 7,5 δισ. ευρώ έναντι 6,8 δισ. ευρώ στο 10μηνο του 2022, με αύξηση 9,5%. Ειδικότερα στα τρόφιμα οι πωλήσεις είναι αυξημένες κατά 9,5%, στα καθαριστικά και είδη οικιακής φροντίδας 9,4% ενώ στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας παρατηρείται αύξηση 9,1%.

Η κατηγορία των τροφίμων που έχει τη μερίδα του λέοντος στην αγορά με μερίδιο 76,2%, εμφανίζει αξία 5,7 δισ. ευρώ στο 10μηνο του 2023 από περίπου 5,2 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2022. Ενισχυμένες ωστόσο είναι και οι άλλες δύο μεγάλες κατηγορίες προϊόντων: τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, με αξία που ενισχύθηκε σε περίπου 846 εκατ. ευρώ από 776 εκατ. ευρώ και τα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού που αύξησε την αξία της σε περίπου 744 εκατ. ευρώ από περίπου 680 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Η ανάπτυξη της αξίας της αγοράς είναι πληθωριστική καθώς η αύξηση σε αξία 9,5% συνοδεύεται από αύξηση του όγκου πωλήσεων μόλις κατά 1,7% και αυξήσεις τιμών που κατά μέσο όρο υπολογίζονται σε 7,7%. Ειδικά τον Οκτώβριο η αύξηση εκτιμάται σε 3,1%. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώνονται στα είδη οικιακής φροντίδας, 9,6%. Ακολουθούν τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας με αυξήσεις τιμών ανά μονάδα προϊόντος 7,7% και τα τρόφιμα με αυξήσεις 7,6%. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών στην κατηγορία των τροφίμων καταγράφονται στα γαλακτοκομικά και είναι της τάξης του 13%.

Ο ρυθμός ανάπτυξης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (pl) είναι σταθερά διψήφιος και φτάνει στο εξεταζόμενο διάστημα σε 11,9% έναντι 8,7% που είναι ο ρυθμός ανάπτυξης για τα επώνυμα προϊόντα. Το συνολικό τους μερίδιο διαμορφώθηκε σε 26,2% και φτάνει στο 26,7% στα τρόφιμα, το 25,7% στα προϊόντα οικιακής φροντίδας και το 20,9% στα είδη προσωπικής υγιεινής. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι προωθητικές ενέργειες ενισχύονται, με το 25,1% της αξίας των πωλήσεων των FMCGs να γίνεται υπό καθεστώς προσφοράς. Καταγράφουν δε αύξηση 3,2 ποσοστιαίων μονάδων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana οι προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των τροφίμων ανερχονται στο 24,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 28,2% και στα απορρυπαντικά και καθαριστικά κατά 25,6%.

Εντωμεταξύ, τα μικρά καταστήματα μέχρι 400 τ.μ., που αντιστοιχούν στο 11,6% του συνολικού τζίρου της αγοράς εμφανίζονται να καταγράφουν τη μεγαλύτερη άνοδο σε αξία πωλήσεων, της τάξης του 14,8% και ακολουθούν τα hypermarkets, με πάνω από 2.500 τ.μ., που σημειώνουν ανάπτυξη πωλήσεων 13,6%, με μερίδιο 11,4% στην αγορά. Τα καταστήματα 1.000-2.500 τ.μ. που έχουν και το μεγαλύτερο μερίδιο στην πίτα, 43,5%, σημείωσαν αύξηση 6,8%, ενώ ακολουθούν τα καταστήματα 400-1.000 τ.μ., με ανάπτυξη 9,9%.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!