THEPOWERGAME
Σε διευκρινιστική ενημέρωση για τις αυξήσεις στα διόδια προχώρησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τονίζοντας πως το 2023 έκλεισε χωρίς επιβάρυνση των πολιτών, ενώ το 2024 η αύξηση θα είναι σαφώς μικρότερη του 12%, όπως αυτή προβλεπόταν για το 2023.
Όπως είχε γράψει το powergame.gr, μονοψήφια αύξηση θα δοθεί από το 2024 στα διόδια όλης της χώρας, όπως συμφωνήθηκε στην προ ημερών συνάντηση εκπροσώπων των παραχωρησιούχων με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.
Η συγκεκριμένη συμβιβαστική λύση επιτρέπει και στους παραχωρησιούχους να απορροφήσουν τμήμα των αυξήσεων κόστους, να τηρηθούν οι συμβάσεις παραχώρησης και τα συμφωνηθέντα με τις τράπεζες που χρηματοδότησαν τα έργα, αλλά και η δέσμευση του υπουργείου πως δεν θα υπάρξουν μεγάλες αυξήσεις τα διόδια.
Ειδικότερα, το υπουργείο Υποδομών αναφέρει:
Όσον αφορά στο κόμιστρο των διοδίων στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους, βούληση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ήταν η εξεύρεση μιας ρεαλιστικής λύσης, χωρίς την επιβάρυνση των πολιτών για το 2023.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχοντας εξαντλήσει κάθε δυνατότητα, κατάφερε τελικά να επιτύχει την αναστολή της αύξησης του κομίστρου για τη φετινή χρονιά.
Επιπλέον, το δημόσιο δεν πρόκειται να προβεί σε καμία αποζημίωση προς παραχωρησιούχους πλην αυτών για τη διευκόλυνση των εκλογικών διαδικασιών και των μέτρων που ελήφθησαν, εξαιτίας της κακοκαιρίας «Daniel».
Σε κάθε περίπτωση, ύστερα από συστηματικές προσπάθειες, η νόμιμη αύξηση του κομίστρου των διοδίων το 2024 θα είναι σαφώς κατώτερη του 12%, όπως αυτή προβλεπόταν για το 2023.
Σε τρεις δόσεις οι αυξήσεις στα διόδια
Στον τρόπο με τον οποίο θα εφαρμοστούν οι αυξήσεις των διοδίων αναφέρθηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών. Όπως είπε, «η ιστορία ξεκινά από το 2022 όταν εκλήθη η τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου να εφαρμόσει μια παλαιότερη συμφωνία. Τότε ήταν 12% η συμφωνηθείσα αύξηση από 1/1/23. Μετά από διαπραγματεύσεις αυτό πάγωσε, ήταν επιτυχία που δεν επιβαρύνθηκε ο κρατικός προϋπολογισμός. Επανήλθε προφανώς το θέμα καθώς ήταν μια μετάθεση της υποχρέωσης αυτής. Επειδή υπάρχει ο πληθωρισμός για το 2024 που μετρήθηκε το Σεπτέμβριο στο 1,6%, συνολικά θα έχουμε 7,6% αύξηση για το 2024, 2% για το 2025 και 2% το 2026. Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια ήδη αναληφθείσα συμβατική υποχρέωση, που το υπουργείο διαχειρίστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνει όσο πιο ήπια και σταδιακά».