Γ.Δ.
1423.56 0,00%
ACAG
0,00%
5.9
CENER
0,00%
9.9
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
0,00%
2.7195
OPTIMA
0,00%
11.84
TITC
0,00%
28.9
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
0,00%
1.426
ΑΒΕ
0,00%
0.453
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.235
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.88
ΑΛΜΥ
0,00%
2.665
ΑΛΦΑ
0,00%
1.61
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.46
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.52
ΑΣΚΟ
0,00%
2.98
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.59
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.93
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.45
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.295
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.6
ΔΑΑ
0,00%
7.76
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
0,00%
11.32
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.81
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.323
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.505
ΕΕΕ
0,00%
32
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.205
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.54
ΕΛΠΕ
0,00%
7.85
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.17
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.686
ΕΛΧΑ
0,00%
1.87
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.27
ΕΤΕ
0,00%
7.78
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.1
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.42
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.055
ΕΧΑΕ
0,00%
4.755
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.74
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.06
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.73
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.2
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.55
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.255
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.325
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
0,00%
1.57
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.479
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.214
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.28
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.14
ΛΑΒΙ
0,00%
0.859
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.6
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
0,00%
3.63
ΜΙΝ
0,00%
0.61
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.26
ΜΟΤΟ
0,00%
2.725
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
0,00%
27.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.875
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
0,00%
0.94
ΞΥΛΚ
0,00%
0.262
ΞΥΛΠ
0,00%
0.496
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.46
ΟΠΑΠ
0,00%
14.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.894
ΟΤΕ
0,00%
13.8
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.48
ΠΑΙΡ
0,00%
1.13
ΠΑΠ
0,00%
2.48
ΠΕΙΡ
0,00%
3.592
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.38
ΠΛΑΘ
0,00%
3.825
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.136
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
0,00%
4.645
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
2
ΣΑΡ
0,00%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.56
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
0,00%
0.648
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.7
ΤΖΚΑ
0,00%
1.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
3.9
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.645

Αποζημίωση 1.000 έως 4.000 ευρώ στις επιχειρήσεις: Κατατέθηκε το νομοσχέδιο

Κατατέθηκε το νομοσχέδιο στη Βουλή στο οποίο περιλαμβάνονται οι διατάξεις για την αυξημένη αποζημίωση ειδικού σκοπού από 1.000 έως 4.000 ευρώ στις μικρομεσαίες και πολύ μικρές επιχειρήσεις, όπως είχε προαναγγελθεί από το οικονομικό επιτελείο.

Ειδικότερα, με το με το άρθρο 28 προτείνονται οι ακόλουθες διατάξεις:

  • Θεσπίζεται η δυνατότητα χορήγησης ενίσχυσης, ως μέτρου στήριξης με τη μορφή «αυξημένης αποζημίωσης ειδικού σκοπού», σε επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορονοϊού, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα.
  •  Παρέχεται εξουσιοδότηση για τον καθορισμό, με υ.α., των όρων, των προϋποθέσεων και της διαδικασίας ενίσχυσης, των δικαιούχων και του ύψους αυτής, του τρόπου καταβολής τους καθώς και κάθε άλλου συναφούς θέματος.
  • Ορίζεται ότι η εν λόγω ενίσχυση είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων, δεν υπόκειται σε οποιοδήποτε τέλος, εισφορά ή άλλη κράτηση υπέρ του Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.), τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης (ο.τ.α.) και τα νομικά πρόσωπα αυτών, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.

Το ύψος της δαπάνη για την καταβολή της «αυξημένης αποζημίωσης ειδικού σκοπού», ως μέτρου στήριξης των επιχειρήσεων που επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορονοϊού, εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα (αριθμός πληγεισών επιχειρήσεων κ.λπ.) και από την έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης.

Αιτιολογική

Με την αξιολογούμενη ρύθμιση σκοπείται η αντιμετώπιση της έλλειψης ταμειακής ρευστότητας στις επιχειρήσεις, είτε από την υποχρεωτική αναστολή της λειτουργίας τους κατόπιν κρατικής εντολής, είτε από τη μη ομαλή λειτουργία τους εξαιτίας της διάδοσης του κορονοϊού COVID-19.

Αντιμετωπίζεται η ανατροπή της οικονομικής κατάστασης των επιχειρήσεων που πλήττονται οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορονοϊού COVID-19.

Προς τον σκοπό αυτό, με την αξιολογούμενη ρύθμιση επιδιώκεται η περαιτέρω στήριξη και προστασία των επιχειρήσεων που πλήττονται από την εμφάνιση και την διάδοση του κορονοϊού COVID-19. Προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι άμεσες οικονομικές επιπτώσεις και η έλλειψη ταμειακής ρευστότητας στις επιχειρήσεις, είτε από την υποχρεωτική αναστολή της λειτουργίας τους κατόπιν κρατικής εντολής, είτε από τη μη ομαλή λειτουργία τους εξαιτίας της διάδοσης του κορονοϊού COVID-19, παρέχεται η δυνατότητα ενίσχυσης αυτών με τη μορφή της αυξημένης αποζημίωσης ειδικού σκοπού.

Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις εισάγουν νέο καθεστώς ενίσχυσης, στο πλαίσιο των οριζομένων στην υπό στοιχεία 0(2020) 1863 της 19ης Μαρτίου 2020 Ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Προσωρινό πλαίσιο για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης με σκοπό να στηριχθεί η οικονομία κατά τη διάρκεια της τρέχουσας έξαρσης της νόσου COVID-19» (C 90 1), με τη μορφή της αυξημένης αποζημίωσης ειδικού σκοπού και δεν υφίσταται εξουσιοδοτική διάταξη στην κείμενη νομοθεσία, η οποία να επιτρέπει με έκδοση προεδρικού διατάγματος, υπουργικής απόφασης ή άλλης κανονιστικής πράξης την ενίσχυση επιχειρήσεων με τη μορφή αυξημένης αποζημίωσης ειδικού σκοπού. Κατόπιν αυτού, η αξιολογούμενη ρύθμιση απαιτεί ρυθμιστική παρέμβαση σε επίπεδο νομοθετικής διάταξης.

Η αξιολογούμενη ρύθμιση αφορά στις επιχειρήσεις που πλήττονται οικονομικά από την εμφάνιση και διάδοση του κορονοϊού COVID-19.

Προτεινόμενη διάταξη

Άρθρο 28

Προσωρινό μέτρο κρατικής ενίσχυσης επιχειρήσεων με τη μορφή αυξημένης αποζημίωσης ειδικού σκοπού

  1. Σε επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορονοϊού COVID-19, δύναται να χορηγείται ενίσχυση ως μέτρο στήριξης με τη μορφή «αυξημένης αποζημίωσης ειδικού σκοπού».
  2. Η ενίσχυση χορηγείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην C (2020) 1863/19.3.2020 Ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «Προσωρινό πλαίσιο για τη λήψη μέτρων κρατικής ενίσχυσης με σκοπό να στηριχθεί η οικονομία κατά τη διάρκεια της τρέχουσας έξαρσης της νόσου COVID-19» (C 911), όπως εκάστοτε ισχύει και κατόπιν έγκρισης σχετικού καθεστώτος ενίσχυσης από την Επιτροπή.
  3. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, η διαδικασία ενίσχυσης, οι δικαιούχοι, το ύψος της ενίσχυσης, η διαδικασία υποβολής σχετικής αίτησης, ο τρόπος καταβολής, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.
  4. Η ενίσχυση είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, μη εφαρμοζομένης της παρ. 1 του άρθρου 47 του ν. 4172/2013 (ΑΊ67) σε περίπτωση διανομής ή κεφαλαιοποίησής της, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε τέλος, εισφορά ή άλλη κράτηση υπέρ του Δημοσίου, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και τα νομικά πρόσωπά τους, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!