Γ.Δ.
1507 +0,03%
ACAG
-1,18%
5.88
BOCHGR
0,00%
4.75
CENER
+0,50%
10
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
-0,73%
8.2
EVR
-2,33%
1.47
NOVAL
+0,64%
2.375
OPTIMA
-0,63%
12.7
TITC
-0,25%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.762
ΑΒΕ
-0,45%
0.443
ΑΔΜΗΕ
+0,55%
2.72
ΑΚΡΙΤ
+2,00%
0.765
ΑΛΜΥ
-0,78%
4.47
ΑΛΦΑ
-0,23%
1.723
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-1,24%
10.33
ΑΣΚΟ
+0,32%
3.09
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.45
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.76
ΑΤΤ
+1,02%
0.79
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.28
ΒΙΟ
+0,34%
5.9
ΒΙΟΚΑ
-0,98%
2.02
ΒΙΟΣΚ
+0,31%
1.63
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-1,74%
2.26
ΓΕΒΚΑ
+2,15%
1.425
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.46
ΔΑΑ
+0,56%
8.196
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
+0,39%
12.79
ΔΟΜΙΚ
-2,00%
2.935
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,30%
0.327
ΕΒΡΟΦ
+7,89%
2.05
ΕΕΕ
0,00%
33.38
ΕΚΤΕΡ
+1,39%
1.896
ΕΛΒΕ
+1,98%
5.15
ΕΛΙΝ
-1,28%
2.32
ΕΛΛ
0,00%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,44%
2.26
ΕΛΠΕ
-0,52%
7.69
ΕΛΣΤΡ
-0,48%
2.08
ΕΛΤΟΝ
+1,19%
1.874
ΕΛΧΑ
+0,46%
2.175
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,40%
1.24
ΕΤΕ
+1,57%
8.038
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.33
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.92
ΕΥΡΩΒ
+0,09%
2.348
ΕΧΑΕ
0,00%
4.83
ΙΑΤΡ
+1,84%
1.66
ΙΚΤΙΝ
+4,03%
0.374
ΙΛΥΔΑ
+17,65%
2
ΙΝΚΑΤ
-0,42%
4.73
ΙΝΛΙΦ
-0,64%
4.69
ΙΝΛΟΤ
+0,57%
1.066
ΙΝΤΕΚ
-0,32%
6.17
ΙΝΤΕΤ
+0,42%
1.205
ΙΝΤΚΑ
+1,49%
3.06
ΚΑΡΕΛ
-1,16%
342
ΚΕΚΡ
+5,84%
1.36
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.73
ΚΟΡΔΕ
+1,35%
0.45
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.434
ΚΟΥΕΣ
-0,49%
6.07
ΚΡΙ
-1,85%
15.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
+4,50%
1.045
ΛΑΒΙ
+1,25%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,95%
7.32
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-5,94%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.212
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+0,69%
2.9
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.598
ΜΕΒΑ
0,00%
3.8
ΜΕΝΤΙ
+1,72%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+1,69%
3
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-0,28%
21.2
ΜΟΝΤΑ
-3,98%
3.62
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.73
ΜΟΥΖΚ
-2,26%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-0,69%
25.82
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.77
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,53%
34.34
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
-0,75%
0.794
ΞΥΛΚ
+0,35%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22.1
ΟΛΠ
-0,99%
30.15
ΟΛΥΜΠ
+1,20%
2.54
ΟΠΑΠ
+0,57%
15.89
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,49%
0.806
ΟΤΕ
+0,14%
14.8
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.9
ΠΑΙΡ
+8,74%
1.07
ΠΑΠ
0,00%
2.5
ΠΕΙΡ
+0,53%
4.202
ΠΕΡΦ
0,00%
5.84
ΠΕΤΡΟ
-0,72%
8.3
ΠΛΑΘ
+4,51%
4.17
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.6
ΠΡΔ
+1,39%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-1,43%
1.238
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+1,31%
5.42
ΡΕΒΟΙΛ
-1,15%
1.72
ΣΑΡ
-0,18%
10.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+2,25%
0.364
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.6
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.12
ΣΠΙ
+4,44%
0.658
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+4,17%
1.75
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.652
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
+1,25%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.206
ΦΡΛΚ
+1,54%
3.965
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Επενδύσεις 540 εκατ. στο 10ετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ

Εγκρίθηκε από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας το δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξής του ΔΕΣΦΑ 2021-2030.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επενδύσεις προϋπολογισμού άνω των 540 εκατ. ευρώ για την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου σε νέες περιοχές της χώρας, τη διαφοροποίηση των πηγών προμήθειας και την ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας και της ευρύτερης περιοχής.

«Στο επίκεντρο του προγράμματος βρίσκονται έργα που θα συμβάλλουν καθοριστικά στην επίτευξη των εθνικών στόχων για την απολιγνιτοποίηση, προετοιμάζοντας ταυτόχρονα το σύστημα για τη μεταφορά και αποθήκευση υδρογόνου, καθώς και άλλων ανανεώσιμων αερίων στο μέλλον», επισημαίνει ο ΔΕΣΦΑ με αφορμή την δημοσίευση της εγκριτικής απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Στα έργα του νέου δεκαετούς προγράμματος περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:

Η κατασκευή αγωγού στη Δυτική Μακεδονία, προϋπολογισμού 110 εκατ. ευρώ, που συμπεριλαμβάνεται για πρώτη φορά στο Δεκαετές Πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ. Ο αγωγός, μήκους 122 χλμ., θα τροφοδοτεί με φυσικό αέριο περιοχές όπως η Πτολεμαΐδα, η Κοζάνη και το Αμύνταιο, με τροφοδοσία των σχετικών εγκαταστάσεων τηλεθέρμανσης, καθώς και η Βέροια, η Νάουσα και τα Γρεβενά.

Η ΡΑΕ χαρακτηρίζει το συγκεκριμένο έργο ως «πολύ σημαντικό για τη μετάβαση προς την πράσινη οικονομία» καθώς «θεωρεί εξαιρετικά σημαντική τη διείσδυση του φυσικού αερίου στη Δυτική Μακεδονία, περιοχή με χαμηλές θερμοκρασίες και μεγάλη έως τώρα εξάρτηση από τον λιγνίτη» ενώ σημειώνει ακόμη ότι η επέκταση του δικτύου σε μία περιοχή όπου προγραμματίζεται η παραγωγή υδρογόνου μέσω του έργου “White Dragon”, θα αποτελέσει, «πρότυπο για τον σχεδιασμό δράσεων που αποσκοπούν στην προσαρμογή του ΕΣΦΑ στη μεταφορά υδρογόνου (αρχικά ως μείγματος με φυσικό αέριο)».

Νωρίτερα, από τον Οκτώβριο του 2022, πρόσβαση σε φυσικό αέριο που προέρχεται από τον TAP προβλέπεται να αποκτήσουν αρκετές περιοχές της Δυτικής και Κεντρικής Μακεδονίας, όπως η Καστοριά, το Άργος Ορεστικό, οι Μανιάκοι, η Φλώρινα, η Σκύδρα, η Έδεσσα και τα Γιαννιτσά.

Αντίστοιχα, στην Ανατολική Μακεδονία, τον προσεχή Σεπτέμβριο αναμένεται να συνδεθεί στο σύστημα ένας νέος Σταθμός που θα επιτρέψει την τροφοδοσία της Καβάλας, καθώς και κοντινών περιοχών, όπως το Παληό και η Ελευθερούπολη.

Στη Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο προγραμματίζονται επενδύσεις 94 εκατ. ευρώ για την τροφοδοσία νέων περιοχών και χρηστών. Περιλαμβάνονται η κατασκευή αγωγού προς την Πάτρα, για τη διασύνδεση της πόλης και της ΒΙ.ΠΕ., έπειτα από σχετικό αίτημα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, καθώς και πρόβλεψη για την τροφοδοσία άλλων πόλεων της Περιφέρειας, όπως ο Πύργος και το Αγρίνιο.

Επιπλέον, στο πλαίσιο της επέκτασης της διείσδυσης του φυσικού αερίου στις λιγνιτικές περιοχές, τον Οκτώβριο του 2022 αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία μετρητικός Σταθμός στη Μεγαλόπολη, ενώ για την ευρύτερη περιοχή της Πελοποννήσου, προγραμματίζεται η κατασκευή 3 νέων Σταθμών για την τροφοδοσία των περιοχών της Τρίπολης, του Άργους, του Ναυπλίου και της Κορίνθου από τον Οκτώβριο του 2022.

Παράλληλα, ανοίγοντας τον δρόμο για τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης εφοδιαστικής αλυσίδας LNG μικρής κλίμακας στη χώρα μας, ο ΔΕΣΦΑ έλαβε πρόσφατα και την Τελική Επενδυτική Απόφαση για την κατασκευή της νέας προβλήτας Μικρής Κλίμακας LNG στη Ρεβυθούσα, με προϋπολογισμό 20,4 εκατ. ευρώ. Τον Σεπτέμβριο του 2022 αναμένεται εξάλλου να τεθεί σε λειτουργία, η προβλήτα εξυπηρέτησης μικρών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου που θα ανεφοδιάζουν άλλα πλοία καθώς και δορυφορικούς σταθμούς αποθήκευσης και διανομής LNG σε άλλα λιμάνια της Ελλάδας, όπως στην Πάτρα (μέχρι να κατασκευαστεί ο αγωγός), και τα νησιά.

Σημειώνεται τέλος ότι απεντάσσεται από το δεκαετές ο Αγωγός Υψηλής Πίεσης Κομοτηνή – Θεσπρωτία με το αιτιολογικό ότι παρότι προβλεπόταν επί περίπου 10 χρόνια στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Διαχειριστή, δεν προωθήθηκε η κατασκευή του. Αναφέρεται ωστόσο ότι σε περίπτωση επανεμφάνισης ενδιαφέροντος για το έργο, ο ΔΕΣΦΑ προτίθεται να το επανεξετάσει και να εισηγηθεί εκ νέου την ένταξή του στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!