THEPOWERGAME
Η Black Friday πλησιάζει και οι καταναλωτές τόσο όλο αυτό το διάστημα, όσο και την Παρασκευή στις 24 Νοεμβρίου θα έχουν την ευκαιρία να εκμεταλλευτούν τις σημαντικές εκπτώσεις και να αποκτήσουν τα αγαθά της αρεσκείας τους σε χαμηλότερες τιμές, είτε σε φυσικά, είτε σε ηλεκτρονικά καταστήματα.
Black Friday: Τα ωράρια των καταστημάτων για την εβδομάδα 20 έως 26 Νοεμβρίου
Την Black Friday 2023, που πέφτει φέτος Παρασκευή 24 Νοεμβρίου, ακολουθεί η Cyber Monday, στις 27 Νοεμβρίου, η οποία είναι επίσης ημέρα εκπτώσεων. Μέσα στην εβδομάδα τα καταστήματα θα λειτουργούν σύμφωνα με το κανονικό ωράριο ενώ για την Κυριακή 26/11 τα καταστήματα θα είναι προαιρετικά ανοιχτά, από τις 11.00 με 19:00.
Ανακοινώσεις για το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων τους έχουν βγάλει τα περισσότερα εμπορικά καταστήματα.
Athens Metro Mall: Για Bonus sales day κάνει λόγο το Athens Metro Mall, καθώς τα καταστήματα θα παραμείνουν ανοικτά και την Κυριακή 26 Νοεμβρίου με εξίσου μεγάλες προσφορές.
Tο River West θα είναι ανοιχτό την Κυριακή, αλλά δεν έχει ανακοινώσει ακόμη το ωράριο. Το Golden Hall θα ανοίξει τις πόρτες του στις 11:00 το πρωί και θα κλείσει στις 7:00 το απόγευμα. Όσον αφορά τα σούπερ μαρκετ, δεν έχει ανακοινωθεί κάτι και αναμένεται όπως κάθε χρόνο να παραμείνουν κλειστά.
Aναμένονται και ανακοινώσεις από τα υπόλοιπα Mall και καταστήματα.
10 συμβουλές από τον Συνήγορο του Καταναλωτή
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή δίνει 10 πρακτικές συμβουλές για έξυπνες και ασφαλείς αγορές σε Black Friday και Cyber Monday. Αναλυτικά:
- Προσέχουμε τη διαθεσιμότητα των προϊόντων. Κάποιες φορές, πίσω από μία πολύ χαμηλή τιμή κρύβεται ένας αρκετά μεγάλος χρόνος αναμονής για την παράδοση, που μπορεί να μην ικανοποιεί πάντοτε τις άμεσες ανάγκες μας.
- Επιβεβαιώνουμε την ορθότητα και εντιμότητα της προσφερόμενης εκπτωτικής τιμής: Ενίοτε, συμβαίνει οι εκπτώσεις να είναι πλασματικές και να μας ξεγελούν. Εντοπίζουμε και συμβουλευόμαστε εργαλεία που είναι διαθέσιμα online και μας δείχνουν σε βάθος χρόνου την εξέλιξη των τιμών των προϊόντων που μας ενδιαφέρουν. Επίσης, σημειώνουμε τις τιμές των προϊόντων πριν και μετά την εφαρμογή τυχόν εκπτώσεων, ώστε να μπορούμε εύκολα να τις συγκρίνουμε εκ των υστέρων και να γνωρίζουμε έτσι εάν πράγματι υφίσταται και ποιο είναι το αληθινό οικονομικό μας όφελος.
- Προτιμούμε τη διεκπεραίωση της πληρωμής με αντικαταβολή ή ηλεκτρονικά μέσα, που μας δίνουν την εκ των υστέρων δυνατότητα αμφισβήτησης μιας ηλεκτρονικής συναλλαγής, εάν προκύψει προβληματική. Αποφεύγουμε την ολοσχερή εξόφληση των προϊόντων μέσω τραπεζικής κατάθεσης πριν από την παράδοσή τους, εκτός εάν εμπιστευόμαστε απόλυτα το κύρος και την εμπορική φήμη του πωλητή.
- Όταν αγοράζουμε εξ αποστάσεως, βεβαιωνόμαστε ότι στην ιστοσελίδα του εμπόρου αναγράφονται όλα τα κατά νόμο στοιχεία ταυτότητας (π.χ. η εμπορική επωνυμία του) και επικοινωνίας (πλήρης ταχυδρομική διεύθυνση εγκατάστασης). Για ακόμα μεγαλύτερη εξασφάλιση, αναζητούμε εάν παρέχονται επιπλέον ταυτοποιητικά στοιχεία, όπως αριθμός καταχώρησης στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο και ΑΦΜ.
- Στην τελική τιμή αγοράς των προϊόντων συνυπολογίζουμε τυχόν έμμεσα έξοδα (π.χ. κόστος αντικαταβολής, μεταφοράς, ασφάλισης, κ.λπ.), ώστε να έχουμε πλήρη εικόνα της πραγματικής οικονομικής μας επιβάρυνσης.
- Υποβάλλουμε το συντομότερο μετά την παραλαβή ενός προϊόντος και, πάντως, εντός της νόμιμης προθεσμίας των 3 ημερών προς την ταχυδρομική επιχείρηση που πραγματοποίησε την επίδοση τις επιφυλάξεις μας για τυχόν εμφανείς φθορές, δεδομένου ότι μπορεί να προκλήθηκαν κατά τη μεταφορά και να δικαιούμαστε αποζημίωση. Επικοινωνούμε, οπωσδήποτε, και με το κατάστημα πώλησης το συντομότερο, προκειμένου να διερευνήσουμε την πιθανότητα ένα προϊόν να έφερε εξ αρχής (πριν από τη μεταφορά) φθορές ή ζημιές.
- Ενημερωνόμαστε για την πολιτική ακύρωσης συναλλαγών και επιστροφών προϊόντων που εφαρμόζουν τα καταστήματα, με τα οποία συναλλασσόμαστε. Γνωρίζουμε καλά ότι τα δικαιώματα της υπαναχώρησης στις εξ αποστάσεως αγορές, καθώς επίσης της δωρεάν διόρθωσης ή αντικατάστασης ελαττωματικών προϊόντων αποτελούν θεσπισμένα δικαιώματα των καταναλωτών, που εξασφαλίζονται από τον νόμο, και δεν παρασυρόμαστε από εσφαλμένους και παραπλανητικούς ισχυρισμούς των πωλητών ότι δήθεν αποτελούν προνομιακές -μοναδικές και πρόσθετες- παροχές.
- Προβληματιζόμαστε έντονα με τιμές που είναι υπερβολικά χαμηλές, ιδίως όταν το εύρος τους βρίσκεται αρκετά μακριά από τον συνήθη ανταγωνισμό για τα αντίστοιχα προϊόντα ή όταν πρόκειται για διαφημιστικές καταχωρήσεις προϊόντων αποκλειστικά σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος εξαπάτησης.
- Εάν αγοράζουμε διαδικτυακά από τρίτες (εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης) χώρες, δεδομένου ότι η Black Friday είναι ένα διεθνές εκπτωτικό γεγονός, γνωρίζουμε καλά από πριν ότι τα εισαγόμενα προϊόντα επισείουν έξοδα εκτελωνισμού, τα οποία ενδέχεται να είναι πολλαπλάσια της αρχικής τιμής και να την επιβαρύνουν σημαντικά.
- Δείχνουμε ιδιαίτερη προτίμηση σε καταστήματα που αναλαμβάνουν οικειοθελώς δέσμευση να επιλύσουν φιλικά μία καταναλωτική διαφορά μέσω του θεσμού της εξωδικαστικής επίλυσης (π.χ. μέσω του Συνηγόρου του Καταναλωτή), καθώς με αυτόν τον τρόπο τα δικαιώματα των καταναλωτών αποκτούν μεγαλύτερη αξία και εξασφαλίζονται ακόμα περισσότερο.
Πάνω απ’ όλα, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση με τις συμβουλές για τις αγορές στην Black Friday και τη Cyber Monday, «δεν οδηγούμαστε σε βεβιασμένες ή παρορμητικές αποφάσεις μόνο και μόνο επειδή αυτή την περίοδο οι τιμές είναι χαμηλές, αγνοώντας τις πραγματικές μας ανάγκες και οικονομικές δυνατότητες. Με καλό ψάξιμο, αληθινές ευκαιρίες και χαμηλές τιμές υπάρχουν και μπορούν να εντοπιστούν σε διάφορα προϊόντα όλο τον χρόνο». Σημειώνεται ότι εκτός από τον Συνήγορο του Καταναλωτή, και η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ έχει δημοσιεύσει τα… SOS για την Black Friday.