Γ.Δ.
1430.9 -2,95%
ACAG
-0,34%
5.83
CENER
-4,83%
9.45
CNLCAP
-2,11%
6.95
DIMAND
+0,33%
9.12
NOVAL
-0,74%
2.7
OPTIMA
-3,77%
11.74
TITC
-2,12%
32.3
ΑΑΑΚ
0,00%
5.6
ΑΒΑΞ
-2,45%
1.356
ΑΒΕ
0,00%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-2,68%
2.18
ΑΚΡΙΤ
-7,89%
0.875
ΑΛΜΥ
-2,65%
2.94
ΑΛΦΑ
-3,78%
1.627
ΑΝΔΡΟ
-1,20%
6.56
ΑΡΑΙΓ
-2,82%
11.04
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.8
ΑΣΤΑΚ
-1,07%
7.4
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,95%
8.52
ΑΤΤ
-1,94%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,57%
2.5
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,21%
5.72
ΒΙΟΚΑ
-2,51%
2.33
ΒΙΟΣΚ
-0,34%
1.45
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.28
ΓΕΒΚΑ
-1,25%
1.58
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,70%
17.3
ΔΑΑ
-2,13%
7.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
-2,78%
11.18
ΔΟΜΙΚ
-2,12%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,93%
0.326
ΕΒΡΟΦ
-0,32%
1.565
ΕΕΕ
-2,29%
33.22
ΕΚΤΕΡ
-5,19%
2.01
ΕΛΒΕ
-0,93%
5.3
ΕΛΙΝ
-0,93%
2.14
ΕΛΛ
+0,73%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,32%
1.982
ΕΛΠΕ
-1,16%
7.235
ΕΛΣΤΡ
-2,22%
2.2
ΕΛΤΟΝ
+0,11%
1.8
ΕΛΧΑ
-3,42%
1.81
ΕΝΤΕΡ
+0,25%
8.02
ΕΠΙΛΚ
-6,25%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-4,18%
1.26
ΕΤΕ
-3,81%
7.68
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-3,12%
5.59
ΕΥΡΩΒ
-3,72%
2.047
ΕΧΑΕ
-3,03%
4.635
ΙΑΤΡ
+0,31%
1.635
ΙΚΤΙΝ
-3,94%
0.3905
ΙΛΥΔΑ
-6,50%
1.655
ΙΝΚΑΤ
-1,31%
4.895
ΙΝΛΙΦ
-3,09%
5.02
ΙΝΛΟΤ
-2,76%
1.196
ΙΝΤΕΚ
-2,56%
5.72
ΙΝΤΕΡΚΟ
-4,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-3,91%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-2,74%
3.19
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-3,45%
1.4
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-2,69%
1.445
ΚΟΡΔΕ
-3,41%
0.481
ΚΟΥΑΛ
-2,50%
1.17
ΚΟΥΕΣ
-2,06%
5.23
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-5,15%
11.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
-0,89%
1.12
ΛΑΒΙ
-1,59%
0.867
ΛΑΜΔΑ
-2,51%
7.38
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.925
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.42
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.768
ΜΕΒΑ
-0,74%
4
ΜΕΝΤΙ
-0,38%
2.6
ΜΕΡΚΟ
+3,56%
46.6
ΜΙΓ
-2,83%
3.61
ΜΙΝ
-5,56%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-4,25%
22.52
ΜΟΝΤΑ
-9,19%
3.36
ΜΟΤΟ
-4,91%
2.52
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-3,80%
23.8
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.52
ΜΠΡΙΚ
-0,76%
1.95
ΜΠΤΚ
-7,28%
0.7
ΜΥΤΙΛ
-2,93%
35.12
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-5,05%
0.902
ΞΥΛΚ
-2,87%
0.271
ΞΥΛΠ
+2,04%
0.4
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
+0,39%
25.8
ΟΛΥΜΠ
-2,39%
2.45
ΟΠΑΠ
-1,57%
15.7
ΟΡΙΛΙΝΑ
+7,05%
0.865
ΟΤΕ
-3,08%
14.78
ΟΤΟΕΛ
-4,75%
11.24
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-4,85%
3.829
ΠΕΡΦ
-1,84%
6.94
ΠΕΤΡΟ
-1,17%
8.48
ΠΛΑΘ
-1,83%
4.02
ΠΛΑΚΡ
-3,33%
14.5
ΠΡΔ
0,00%
0.23
ΠΡΕΜΙΑ
+1,54%
1.19
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-3,20%
4.84
ΡΕΒΟΙΛ
-4,12%
1.86
ΣΑΡ
-1,28%
10.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,68%
0.352
ΣΙΔΜΑ
-2,65%
1.65
ΣΠΕΙΣ
-2,09%
6.56
ΣΠΙ
-1,47%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,31%
19.17
ΤΖΚΑ
-3,06%
1.425
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-5,22%
0.218
ΦΡΛΚ
-2,56%
3.81
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Ο πληθωρισμός αύξησε τον τζίρο των Σούπερ Μάρκετ

Στα 6,779 δισ. ευρώ ανήλθε η αξία των πωλήσεων της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων στα σούπερ μάρκετ στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2023, αυξημένη κατά 9,9% σε σχέση με πέρυσι, με τον πληθωρισμό να φαίνεται πως τονώνει τον τζίρο των καταστημάτων. Την ίδια ώρα οι καταναλωτές κάνουν φθηνότερες επιλογές και στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI), από αυτά τα 6,779 δισ. ευρώ (έναντι 6,170 δισ. ευρώ πέρυσι) τα 5,163 δισ. ευρώ αφορούν στην κατηγορία των τροφίμων. Την ίδια χρονική περίοδο ο όγκος των πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 1,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή.

Τη δυναμική τους πορεία συνεχίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία. Συγκεκριμένα το μερίδιο των PL σε αξία το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl Hellas, διαμορφώθηκε στο 26,2% από 25,5% το αντίστοιχο διάστημα του 2022 με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 12,6%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,9%. Στα τρόφιμα μάλιστα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο στο 26,6% από 26,2% το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 21% ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,7%.

Ενισχυμένες είναι και οι προωθητικές ενέργειες με το 25,1% της αξίας των πωλήσεων των FMCGs να έχει γίνει υπό καθεστώς προσφοράς. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana οι προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 24,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 28,4% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 25,7%.

Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών από τα στοιχεία της Circana προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 9,7% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 9,9%. Την ίδια ώρα, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα ενισχύθηκε κατά 1,1%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά1,2% ενώ στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά μειώθηκε κατά 0,3%.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, το εννεάμηνο Ιανουαρίου Σεπτεμβρίου 2023 καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε επτά και συγκεκριμένα στα μη αλκοολούχα ποτά (4,4%), στα αλκοολούχα ποτά (3,9%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (0,9%), στα είδη ατομικής υγιεινής (1,6%), στα σνακς (4,8%), στα γαλακτοκομικά (1,8%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (0,2%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (0,1%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (1,3%), στα υλικά μαγειρικής (2,5%) και στα απορρυπαντικά και καθαριστικά (0,9%).

Πρωταθλητές στις ανατιμήσεις τα απορρυπαντικά με τα αλκοολούχα ποτά να σημειώνουν τη μικρότερη αύξηση

Πρωταθλητές των ανατιμήσεων στο εννεάμηνο αναδεικνύονται τα απορρυπαντικά και καθαριστικά με τις αυξήσεις τιμών να φτάνουν το 12,7%. Ακολουθούν τα γαλακτοκομικά και τα υλικά μαγειρικής με αυξήσεις τιμών 10,2%, τα σνακς με αυξήσεις τιμών 9,1% και τα κατεψυγμένα τρόφιμα με αυξήσεις τιμών 9%. Οι μικρότερες αυξήσεις τιμών στη διάρκεια του εννεαμήνου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα καταγράφηκαν στα αλκοολούχα ποτά (3,9%) και στα μη αλκοολούχα (6,9%).

Τα στοιχεία του εννεαμήνου δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.). Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται αύξηση τζίρου (15,3%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται 11,6%. Στα σούπερ μάρκετ (πάνω από 2.500 τ.μ) καταγράφεται αύξηση τζίρου 14,1% με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 11,4% ενώ στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) αύξηση τζίρου 10,3% με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,5%. Τέλος, αύξηση 7,2% καταγράφεται στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 43,5% του συνολικού τζίρου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!