THEPOWERGAME
Σε ένα θέμα επιμένουν οι μεγάλοι touroperator όταν επικοινωνούν με τους συνεργαζόμενους ξενοδοχειακούς ομίλους στην Ελλάδα είναι ότι για να «τρέξει» το brand Ελλάδα στις πωλήσεις της ταξιδιωτικής αγοράς, θα πρέπει πάνω από όλα να επιβεβαιώνεται πως είναι ένας ασφαλής προορισμός για διακοπές.
Διότι, όσο κι αν αυξάνεται η πρόθεση για ταξίδι, το πρώτο μέλημα των επισκεπτών είναι η ασφάλεια υγείας.
Έτσι, τα μέχρι τώρα γνώριμα πλεονεκτήματα της Ελλάδας (ήλιος-θάλασσα, βουνό-παραλία, business-ψυχαγωγία κ.ο.κ.) παύουν να αποτελούν τα πρωτεύοντα κριτήρια για τουρισμό, με την προσοχή όλων να στρέφεται αποκλειστικά στην ασφάλεια της δημόσιας υγείας.
Ελπίζουμε να είμαστε «πράσινοι» ή έστω «κίτρινοι», λέει σε τηλεφωνική επικοινωνία με το powergame.gr ο Αντώνης Ηλιόπουλος, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Σαντορίνης. «Πρέπει να αποφύγουμε το «κόκκινο». Να κερδίσουμε έδαφος με πολλά περισσότερα τεστ και φυσικά να αυξήσουμε τους εμβολιασμούς ώστε να αρχίσει να γίνεται εμφανής η σταδιακή μείωση των θανάτων στις ΜΕΘ», συμπληρώνει τονίζοντας πως η εικόνα ενός ασφαλούς προορισμού θα συμβάλλει στην ταχύτερη επανεκκίνηση της τουριστικής δραστηριότητας.
Η τουριστική αγορά της Σαντορίνης έχει πληγεί βαθιά καθώς οι κύριες αγορές της είναι οι ΗΠΑ, η Κίνα και το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ ακολουθεί η Γερμανία και η Γαλλία.
Η διαρκής αβεβαιότητα όσον αφορά το άνοιγμα των πτήσεων, οι προτροπές αρκετών κυβερνήσεων για staycation (π.χ. Γερμανία) και η ανοδική πορεία των κρουσμάτων ωθούν τους ξενοδόχους της Σαντορίνης να κάνουν λόγο όχι μόνο για ένα χαμένο Πάσχα αλλά και για έναν χαμένο Μάιο, ίσως και Ιούνιο.
Θα μπορούσε έστω και την τελευταία στιγμή να σωθεί η παρτίδα; Σύμφωνα με τον κ. Ηλιόπουλο οι κρατήσεις για τον Απρίλιο παραμένουν μηδενικές και αναμένεται να παραμείνουν στο μηδέν ή σε ένα πολύ μικρό ποσοστό μέχρι τον Ιούνιο.
Τις ίδιες εκτιμήσεις δείχνουν να έχουν πηγές και από το περιβάλλον του ΞΕΕ, υποστηρίζοντας πως δεν υπάρχουν κρατήσεις κατά την τρέχουσα περίοδο, κάνοντας λόγο για χαμένο Απρίλιο, για χαμένο Μάιο και ίσως και έναν χαμένο Ιούνιο. Η στάση αναμονής σχετικά με την έλευση των Βρετανών τουριστών εντείνει την αρνητική ψυχολογία, ωστόσο, διατηρούνται υψηλά οι προσδοκίες για μια επιμήκυνση της σεζόν από τον Σεπτέμβριο έως και τα τέλη του Νοεμβρίου.
«Πρέπει η Ελλάδα να γίνει ένας “πράσινος” προορισμός» υπογραμμίζει και ο Γιώργος Ματσίγκος, πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, εξηγώντας σε επικοινωνία με το powergame.gr πως, πλέον, τα πρώτα κριτήρια για να ταξιδέψουν οι τουρίστες φέτος θα είναι η υγιεινή και η ασφάλεια. «Οι βασικοί πελάτες μας ρωτούν αν είμαστε «πράσινος» προορισμός. Ακόμη όμως δεν είμαστε!», προσθέτει εφιστώντας την προσοχή στο πολύ κρίσιμο όμως θέμα της ατομικής ευθύνης. Σε αντίθεση με άλλες περιοχές όπου καταγράφουν μηδενικές κρατήσεις η Ρόδος, σύμφωνα με τον κ. Ματσίγκο είναι σε ελαφρώς καλύτερη κατάσταση. «Σε γενικές γραμμές υπάρχουν κάποιες κρατήσεις, όχι όμως σε ικανοποιητικό επίπεδο», λέει χαρακτηριστικά.
Ως προς την επανεκκίνηση του τουρισμού και την ημερομηνία της 14ης Μαΐου ο κ. Ματσίγκος κρίνει την κατάσταση με ρεαλισμό. «Για να ανοίξει ο τουρισμός τον Μάιο δυναμικά, θα πρέπει την τελευταία εβδομάδα του Απριλίου να είμαστε πράσινοι».