THEPOWERGAME
Χιλιάδες καπνιστές σε Λονδίνο, Παρίσι, Βερολίνο, Άμστερνταμ και δεκάδες άλλες πόλεις της Ευρώπης καπνίζουν τσιγάρα Camel και Winston που έχουν παραχθεί στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Ξάνθη. Μάλιστα, τόσο τα παραγόμενα προϊόντα όσο και ο καπνός είναι ελληνικής προέλευσης.
Όπως ανέφερε ο αντιπρόεδρος και διευθυντής οικονομικών (CFO) της JTI, Βασίλης Βωβός, κατά την παρουσίαση του νέου προϊόντος θερμαινόμενου καπνού της ιαπωνικής εταιρείας Ploom, το εργοστάσιο της πρώην ΣΕΚΑΠ στην Ξάνθη πλέον παράγει 5 δισ. τσιγάρα ετησίως, έχοντας επταπλασιάσει την παραγωγή του από το 2018 και μετά, που πέρασε στα χέρια της ιαπωνικής εταιρείας.
Η συγκεκριμένη επένδυση στην Ξάνθη ξεπέρασε τα 30 εκατ. δολ. (28,5 εκατ. ευρώ), δίνοντας εργασία σε τουλάχιστον 300 εργαζομένους. Επίσης, η μονάδα αυτή έχει οδηγήσει σε μια μεγάλη τόνωση των καπνοπαραγωγών της χώρας, αφού η JTI φέτος αγόρασε ελληνικά καπνά αξίας 36 εκατ. δολ. (34,3 εκατ. ευρώ) ή περίπου το 1/3 της συνολικής παραγωγής στη χώρα μας.
Οι αγορές αυτές καπνών είναι περίπου 50% αυξημένες σε σχέση με εκείνες του 2020. Επίσης, η εταιρεία πουλά το 24% της εγχώριας παραγωγής στην Ελλάδα και το 76% στο εξωτερικό και συγκεκριμένα σε 9 χώρες της Ευρώπης.
Κατά την παρουσίαση του προϊόντος Ploom, που έγινε χθες στο Μουσείο της Ακρόπολης, παρουσία υπουργών και στελεχών του Πρωθυπουργικού Γραφείου, ο υπουργός εργασίας και πρώην υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, κάλεσε τη διοίκηση της JTI να μιμηθεί το παράδειγμα της Philip Morris, η οποία το 2013 αποφάσισε να επενδύσει στην παραγωγή του Iqos στην Ελλάδα.
Όπως είπε ο υπουργός Εργασίας, όσοι επενδύσανε στη Ελλάδα βγάλανε πολλά λεφτά. «Όσοι εμπιστευθήκανε και βάλανε χρήματα στην Ελλάδα έβγαλαν πολλά χρήματα», είπε ο υπουργός Εργασίας και κάλεσε την JTI και τον κ. Βωβό να επενδύσει και στην παραγωγή του Ploom στην Ξάνθη.
Ο αρμόδιος υπουργός Ανάπτυξης και επενδύσεων, Κώστας Σκρέκας, σημείωσε ότι η προσπάθεια της JTI στην Ξάνθη βρίσκεται σε πλήρη ευθυγράμμιση με την προσπάθεια της κυβέρνησης για αλλαγή παραγωγικού υποδείγματος. Όπως είπε χαρακτηριστικά, η παραγωγική μονάδα της Ξάνθης «συμβάλλει στην αύξηση των εξαγωγών και συμβάλλει στην αλλαγή παραγωγικού υποδείγματος. Πρέπει να αναπτύξουμε τη βιομηχανική βάση, ώστε να πετύχουμε τη βιωσιμότητα της χώρας», κατέληξε ο κ. Σκρέκας.
Όσον αφορά το νέο προϊόν, Ploom, η JTI είπε ότι θα επιχειρήσει να το φέρει αρχικά σε 25 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας. Η εταιρεία μάλιστα θα ξοδέψει προς την κατεύθυνση αυτήν 3 δισ. δολ., προκειμένου να το βάλει στην αγορά και να κερδίσει ένα ικανοποιητικό μερίδιο. Πάντως, όπως ανέφερε ο κ. Βωβός, αναγνωρίζει τη δυσκολία του εγχειρήματος, καθώς είναι η τέταρτη κατά σειρά εταιρεία που φέρνει προϊόν θερμαινόμενου καπνού.