THEPOWERGAME
Αύξηση της μέσης τιμής για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα του σούπερ μάρκετ (FMCGs) 10,4% διαπιστώνει η NielsenIQ στο εννεάμηνο, περίοδος στην οποία ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε σε 3,6%.
Ειδικότερα, με βάση τα πιο ανανεωμένα στοιχεία της αγοράς, που έχει στη διάθεσή της η NielsenIQ, το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών) κινήθηκε θετικά σε αξία στο +9,2% για το εννεάμηνο του 2023 (στοιχεία YTD έως 01 Οκτωβρίου 2023), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο.
Πολλαπλάσια υψηλότερη η αύξηση της μέσης τιμής στα FMCGs του σούπερ μάρκετ
Όσον αφορά συγκεκριμένα τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, αυτά παρουσιάζουν παρόμοια αυξητική τάση, στο +9,5%, με την ανάπτυξη αυτή να είναι καθαρά πληθωριστική, καθώς οι όγκοι πωλήσεων μειώθηκαν οριακά κατά -0,8%. Ως γενικότερο σχόλιο, η ανάλυση της NielsenIQ σημειώνει ότι σε σχέση με τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, ο οποίος για την ίδια χρονική περίοδο βρίσκεται στο +3,6%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα FMCGs είναι πολλαπλάσια υψηλότερη, στο +10,4%.
Αναλύοντας στη συνέχεια τις επιμέρους FMCG υπερκατηγορίες, η NielsenIQ παρατηρεί ότι στα Τρόφιμα & Ποτά η αύξηση κατά +10,9% των τιμών επέφερε μια μεγαλύτερη συγκριτικά μείωση στους όγκους, κατά 1,5%, ενώ αντίθετα η πιο μετριοπαθής αύξηση (+4,3%) των τιμών στις κατηγορίες Προσωπικής Υγιεινής και Ομορφιάς συνδυάστηκε με αντίστοιχη αύξηση και των πωλούμενων όγκων κατά +4,5%.
Αυξάνεται το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας
Σε αυτό το έντονα πληθωριστικό περιβάλλον το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει την αυξητική του πορεία και από το 24,4%, που ήταν στο τέλος του 2022, έφτασε το 24,8% το 9μηνο, με όλο και περισσότερους καταναλωτές να πιστεύουν ότι η ποιότητα των προϊόντων αυτών είναι βελτιούμενη ή και εξίσου καλή με τα επώνυμα (branded) προϊόντα. Την ίδια στιγμή, κατασκευαστές και λιανέμποροι προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί, εντείνοντας περαιτέρω την προωθητική τους ένταση, από 67,9% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 69,1%. Η αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων φαίνεται να επηρεάζεται σημαντικά από αυτήν την έντονη προωθητική δραστηριότητα, καθώς 1 στους 2 δηλώνει ότι ενδέχεται να αλλάξει την επιλογή του όχι μόνο σε επίπεδο προϊόντος, αλλά ακόμη και σε επίπεδο καταστήματος, προκειμένου να πετύχει το καλύτερο δυνατό «deal».