Γ.Δ.
1392.39 -0,37%
ACAG
-0,93%
5.32
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
+0,97%
8.32
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,33%
8.19
NOVAL
+0,44%
2.285
OPTIMA
-0,94%
12.64
TITC
+1,75%
37.75
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
-0,58%
1.37
ΑΒΕ
+0,22%
0.455
ΑΔΜΗΕ
-0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,64%
3.6
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,42%
9.485
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+3,39%
0.61
ΑΤΤΙΚΑ
+0,47%
2.15
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
+0,29%
1.745
ΒΙΟΣΚ
-1,45%
1.355
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,14%
17.78
ΔΑΑ
-0,10%
7.972
ΔΑΙΟΣ
-2,73%
3.56
ΔΕΗ
-0,34%
11.71
ΔΟΜΙΚ
-1,09%
2.72
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.298
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,03%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-0,56%
1.416
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.96
ΕΛΛ
-0,75%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,99%
1.636
ΕΛΠΕ
-0,88%
6.74
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,24%
1.828
ΕΛΧΑ
+2,78%
1.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.12
ΕΤΕ
-2,64%
6.85
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-1,62%
2.007
ΕΧΑΕ
-0,93%
4.27
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,60%
0.2995
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
+0,85%
4.73
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
4.24
ΙΝΛΟΤ
-1,02%
0.871
ΙΝΤΕΚ
-0,89%
5.59
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+1,48%
1.03
ΙΝΤΚΑ
-0,57%
2.605
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,85%
1.16
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+4,30%
0.412
ΚΟΥΑΛ
+0,59%
1.016
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.55
ΚΡΙ
-2,09%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,39%
0.944
ΛΑΒΙ
-0,83%
0.72
ΛΑΜΔΑ
-2,06%
7.13
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-6,25%
0.24
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-8,92%
0.592
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-2,15%
2.96
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,35%
19.06
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
+0,81%
2.485
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,50%
24.32
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-1,44%
2.06
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.4
ΝΑΚΑΣ
+0,68%
2.94
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-1,57%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-1,74%
2.26
ΟΠΑΠ
+1,83%
15.58
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+0,67%
15.11
ΟΤΟΕΛ
-1,17%
10.12
ΠΑΙΡ
+2,05%
0.994
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-2,12%
3.553
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.76
ΠΛΑΘ
+0,38%
3.98
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-1,18%
5.04
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.585
ΣΑΡ
-1,48%
10.66
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,51%
0.326
ΣΙΔΜΑ
-1,31%
1.51
ΣΠΕΙΣ
+0,36%
5.62
ΣΠΙ
-0,40%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
-2,13%
1.38
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-1,12%
3.53
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Σούπερ Μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9,8% στο 8μηνο και εδραίωση της ιδιωτικής ετικέτας

Αύξηση 9,8% κατέγραψε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο 8μηνο Ιανουάριος-Αύγουστος 2023, σύμφωνα με στοιχεία της Circana που δείχνουν ότι συνεχίστηκε το ράλι των τιμών, ενώ εδραιώνεται η δυναμική των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private labels) με μερίδιο το οποίο σταθεροποιείται πάνω από 26% (συμπεριλαμβανομένης της Lidl).

Ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) ξεπέρασε συνολικά τα 5,8 δισ. ευρώ έναντι 5,3 δισ. ευρώ στο 8μηνο του 2022, αυξημένος κατά:

  • 9,7% στα τρόφιμα,
  • 9,9% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και
  • 10,2% στα είδη για το καθάρισμα του σπιτιού.

Ειδικότερα, η κατηγορία των τροφίμων που έχει τη μερίδα του λέοντος στην αγορά με μερίδιο 76,2%, εμφανίζει αξία 4,4 δισ. ευρώ στο 8μηνο του 2023, από περίπου 4 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2022. Ενισχυμένες, ωστόσο, είναι και οι άλλες δύο μεγάλες κατηγορίες προϊόντων:

  1. Τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, με αξία που ενισχύθηκε σε περίπου 667 εκατ. ευρώ από 607 εκατ. ευρώ και
  2. τα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού που αύξησε την αξία της σε περίπου 581 εκατ. ευρώ, από περίπου 527 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Συνολικά, η αξία της αγοράς αυξήθηκε κατά 9,8%, ρυθμός υψηλότερος αυτής στο σύνολο της περσινής χρονιάς (ανάπτυξη 7,4% το 2022), με αύξηση του όγκου πωλήσεων μόλις κατά 1%.

Ο ρυθμός ανάπτυξης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (pl) είναι σταθερά διψήφιος και φτάνει στο εξεταζόμενο διάστημα σε 12,9%, έναντι 8,8% που είναι ο ρυθμός ανάπτυξης για τα επώνυμα προϊόντα. Το συνολικό τους μερίδιο διαμορφώθηκε σε 26,2% και φτάνει:

  • Στο 26,6% στα τρόφιμα,
  • το 26% στα προϊόντα οικιακής φροντίδας και
  • το 21,1% στα είδη προσωπικής υγιεινής.

Η ακρίβεια στρέφει τους καταναλωτές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καθώς, αν και ακριβαίνουν και αυτά, διατίθενται σε πιο ανταγωνιστικές τιμές από τα επώνυμα. Τα στοιχεία της Circana δείχνουν ότι οι τιμές στα προϊόντα των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν μεσοσταθμικά κατά 8,8% στο 8μηνο, ενώ σε ορισμένες κατηγορίες καταγράφεται διψήφια αύξηση, όπως στην κατηγορία προϊόντων οικιακής φροντίδας, 11,3%. Σε επιμέρους κατηγορίες η μεγαλύτερη αύξηση, 13,6%, σημειώνεται σε απορρυπαντικά και καθαριστικά οικιακής χρήσης και 11,8% στα γαλακτοκομικά.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!