THEPOWERGAME
Η λήξη του καλοκαιριού δεν σημαίνει απαραίτητα και τη λήξη των ταξιδιών, με το φθινόπωρο και τον χειμώνα να προσφέρουν συχνά πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα ως off-season επιλογές. Αυτά τα πλεονεκτήματα, σε συνδυασμό με το revenge travel, που διαρκεί ακόμα, οδηγούν σχεδόν τους μισούς χρήστες των ταξιδιωτικών πλατφορμών να σχεδιάζουν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό το φθινόπωρο και τον χειμώνα.
Με βάση τα στοιχεία που ανακοίνωσε το HomeToGo, μια πλατφόρμα που συγκεντρώνει σε ένα σημείο τις καταχωρίσεις κατοικιών βραχυχρόνιας μίσθωσης από την Booking.com, την Vrbo και την Tripadvisor, το 72% των χρηστών της θα ταξιδέψουν φέτος φθινόπωρο και χειμώνα. Το ποσοστό είναι αυξημένο κατά 22 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Οι ειδικοί υπογραμμίζουν ότι το φθινόπωρο -που συνήθως θεωρείται χαμηλή περίοδος- γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στους ταξιδιώτες. Κι αυτό γιατί επωφελούνται από το γεγονός ότι οι προορισμοί έχουν λιγότερο κόσμο και είναι πιο εύκολα προσβάσιμα τα αξιοθέατά τους, οι θερμοκρασίες είναι ακόμα καλές, χωρίς ακραία καιρικά φαινόμενα, ενώ οι τιμές είναι πιο προσιτές. Άλλωστε, έχει παρατηρηθεί ότι οι ταξιδιώτες είναι πιο συνειδητοποιημένοι σε ό,τι αφορά το κόστος σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Το αποτέλεσμα είναι ότι κάνουν κρατήσεις νωρίτερα και προτιμούν να ταξιδεύουν εκτός της υψηλής περιόδου.
Πόσο νωρίτερα; Ένα 40% των χρηστών της HomeToGo έχει ήδη ξεκινήσει να προγραμματίζει ταξίδια για το επόμενο καλοκαίρι!
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που αναδείχτηκε έντονα και κατά τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο είναι ότι οι τουρίστες τείνουν να μαγειρεύουν κάποια από τα γεύματά τους στα καταλύματα. Και αυτό είναι απόρροια της τάσης για έλεγχο των εξόδων κατά τη διάρκεια παραμονής σε έναν προορισμό.
Επιπλέον, όλο και περισσότεροι χρησιμοποιούν πλέον εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να προγραμματίσουν τα ταξίδια τους. Ιδιαίτερα οι τουρίστες από Ευρώπη και ΗΠΑ τα θεωρούν ιδανικά για να προγραμματίσουν τις διακοπές τους.
Ποιοι σχεδιάζουν να επισκεφθούν την Ελλάδα τους επόμενους μήνες
Οι Γερμανοί ταξιδιώτες έχουν στην καρδιά τους την Ελλάδα, όχι μόνο το καλοκαίρι, αλλά και το φθινόπωρο και τον χειμώνα. Σύμφωνα με τα ευρήματα νέας έρευνας που διενήργησε η πύλη σύγκρισης τιμών πτήσεων, ξενοδοχείων και ενοικιάσεων αυτοκινήτων Skyscanner, σε συνεργασία με την One Poll, το ενδιαφέρον των Γερμανών για διακοπές φέτος το φθινόπωρο είναι πολύ μεγάλο και η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη πεντάδα των προτιμήσεών τους.
Συγκεκριμένα, το 75% των ερωτηθέντων σχεδιάζει ή σκέφτεται να κάνει διακοπές τους φθινοπωρινούς μήνες φέτος. Περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες στην έρευνα που πρόκειται να ταξιδέψουν έχουν ήδη ολοκληρώσει την κράτησή τους (52%), ενώ το 38% ερευνά και συγκρίνει επί του παρόντος για να βρει την καλύτερη δυνατή προσφορά.
Το κριτήριό τους είναι το κόστος, με τους περισσότερους Γερμανούς να αναζητούν ένα σύντομο διάλειμμα αυτό το φθινόπωρο. Περισσότεροι από τους μισούς (56%) σχεδιάζουν να ταξιδέψουν για τέσσερις έως επτά ημέρες αυτό το φθινόπωρο.
Περίπου ένας στους δέκα θα επιλέξει ένα ταξίδι Σαββατοκύριακου. Λίγο λιγότερο από το ένα τέταρτο (24%), από την άλλη πλευρά, θα ήθελε να κάνει μεγαλύτερες διακοπές, διάρκειας μιας έως δύο εβδομάδων, αναβάλλοντας έτσι τις συνήθως μεγαλύτερες καλοκαιρινές διακοπές για το φθινόπωρο.
Το 30% σχεδιάζει να δαπανήσει από 251 έως 500 ευρώ ανά άτομο και το 27% διπλασιάζει το ποσό αυτό, από 501 έως 1.000 ευρώ.
Οι πιο δημοφιλείς χώρες για ταξίδια το φετινό φθινόπωρο είναι η Ιταλία (+51%), η Πορτογαλία (+47%), οι ΗΠΑ (+42%), η Ισπανία (+40%), η Ελλάδα (+35%), η Ταϊλάνδη (+14%) και η Τουρκία (+3%).
Αν και για τους Γερμανούς η Αθήνα δεν βρίσκεται μέσα στις πόλεις που σχεδιάζουν να επισκεφθούν αυτό το διάστημα, για τους Βρετανούς αλλά και τους Αμερικάνους η ελληνική πρωτεύουσα είναι ένας προορισμός που βρίσκεται ψηλά στη λίστα των προορισμών. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Αθήνα βρίσκεται στο Jet2CityBreaks πρόγραμμα του μεγάλου Βρετανού tour operator για τη φετινή σεζόν.