Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Σε νέα άνοδο οι τιμές των ξενοδοχείων το 2024

Το 2024 οι τιμές των ξενοδοχείων θα συνεχίσουν να αυξάνονται στις περισσότερες πόλεις, σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως προβλέπει το «Hotel Monitor 2024», ο συμβουλευτικός βραχίονας της American Express Global Business Travel (Amex GBT), της κορυφαίας παγκοσμίως πλατφόρμας business-to-business για τα εταιρικά ταξίδια.

Το «Hotel Monitor 2024» αποκαλύπτει ότι οι τιμές των ξενοδοχείων σε ορισμένες πόλεις θα μπορούσαν να αυξηθούν έως και 17,5%, λόγω της περιορισμένης προσφοράς και ορισμένων τοπικών συνθηκών.

Η τάση των ξενοδοχειακών τιμών σε παγκόσμια κλίμακα

Η έκθεση, η οποία προβλέπει τις τάσεις των ξενοδοχειακών τιμών σε περισσότερες από 80 μεγάλες πόλεις παγκοσμίως και βασίζεται στην ανάλυση εκατομμυρίων ξενοδοχειακών συναλλαγών και οικονομικών δεδομένων από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), προβλέπει την αύξηση των τιμών των ξενοδοχειακών δωματίων σε βασικούς προορισμούς επαγγελματικών ταξιδιών, όπως:

  • Παρίσι, Γαλλία + 11,0%
  • Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο + 9,1%
  • Σικάγο, ΗΠΑ + 12,6%
  • Νέα Υόρκη, ΗΠΑ + 6,8%
  • Σαν Φρανσίσκο, ΗΠΑ + 6,2%
  • Bengaluru, Ινδία + 11,1%
  • Σαγκάη, Κίνα + 8,4%
  • Σιγκαπούρη + 7,5%
  • Σίδνεϊ, Αυστραλία + 4,9

Στις περισσότερες πόλεις, οι τιμές των ξενοδοχείων αναμένεται να αυξηθούν σύμφωνα με τον τοπικό πληθωρισμό, μετά την απότομη αύξησή τους το 2022 και το 2023, λόγω των επιπτώσεων που θα έχουν οι διακοπές και τα ταξίδια αναψυχής («τουρισμός εκδίκησης»). Η άνοδο των τιμών υποστηρίζεται από τη συνεχιζόμενη άνοδο των επαγγελματικών ταξιδιών, των συναντήσεων και των εκδηλώσεων.

Αλλαγή της ταξιδιωτικής συμπεριφοράς

Η ανάπτυξη μιας εργασιακής κουλτούρας προς την κατεύθυνση πιο ευέλικτων, υβριδικών κινητών μοντέλων επηρεάζει άμεσα τη συμπεριφορά στα επαγγελματικά ταξίδια. Η ολοένα και μεγαλύτερη αύξηση των επαγγελματικών ταξιδιών τα Σαββατοκύριακα και η μετατόπιση προς λιγότερα και μεγαλύτερης διάρκειας επαγγελματικά ταξίδια υποδηλώνουν την αυξανόμενη τάση να συνδυάζονται τα επαγγελματικά ταξίδια με την αναψυχή (Bleisure).

Οι ξενοδοχειακές αλυσίδες παγκοσμίως ανταποκρίνονται σε αυτό, επεκτείνοντας τις προσφορές τους για μεγαλύτερης διάρκειας διαμονή. Οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στις μισθώσεις διακοπών αναφέρουν αυξανόμενη ζήτηση για Wi-Fi υψηλής ταχύτητας και μεταγενέστερα checkouts, που  διευκολύνουν την εργασία μέσω κινητού τηλεφώνου. Αυτό υποδηλώνει ότι όσοι ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους αναζητούν όλο και περισσότερο πέρα από τα παραδοσιακά ξενοδοχειακά καταλύματα.

Ο αντίκτυπος του πληθωρισμού στις τιμές των ξενοδοχείων

Ακόμη και αν ο πληθωρισμός επιβραδύνεται παγκοσμίως, συνεχίζει να επηρεάζει τις τιμές των δωμάτιων, καθώς το αυξημένο κόστος πιέζει τα περιθώρια κέρδους των ξενοδοχείων, όπως έξοδα προσωπικού. Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, οι μισθοί και τα ημερομίσθια στον ξενοδοχειακό κλάδο έφτασαν σε επίπεδο ρεκόρ το 2023.

Αυτά τα αυξανόμενα κόστη διαταράσσουν την κλασική σχέση προσφοράς-ζήτησης της ξενοδοχειακής βιομηχανίας και οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις περιορίζουν όλο και περισσότερο την προσφορά για να ανταποκριθούν στις ελλείψεις προσωπικού, να μειώσουν τα γενικά έξοδα και να προστατεύσουν τις τιμές. Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι τα ταξίδια εκτός της περιόδου αιχμής ενδέχεται να μην προσφέρουν πλέον την εξοικονόμηση χρημάτων που συνηθιζόταν, καθώς ο συσχετισμός μεταξύ τιμών και πληρότητας γίνεται πιο αδύναμος.

Προκλήσεις στην ανάπτυξη ξενοδοχειακών προγραμμάτων

Οι αναμενόμενες παγκόσμιες αλλαγές στα ταξίδια αναψυχής επιτρέπουν στις εταιρείες να διαπραγματευτούν καλύτερες συμφωνίες με τα ξενοδοχεία το 2024. Οι σημαντικές αυξήσεις που έπρεπε να απορροφήσουν το 2023 έχουν οδηγήσει τους αγοραστές ταξιδιωτικών υπηρεσιών σε αγωνιώδη προσπάθεια να διαχειριστούν το κόστος. Ταυτόχρονα, η αυξανόμενη πίεση για την τήρηση των δεσμεύσεων βιωσιμότητας αποτελεί μια περαιτέρω διάσταση των προγραμμάτων επαγγελματικών ταξιδιών.

Οι νέες προτεραιότητες των προγραμμάτων και η μεταβαλλόμενη ταξιδιωτική συμπεριφορά σημαίνουν ότι οι ταξιδιωτικοί αγοραστές θα πρέπει να επανεξετάσουν τις υπάρχουσες συμφωνίες και να δώσουν προτεραιότητα στην καλύτερη τιμολόγηση στα ξενοδοχεία και τις πόλεις με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Η συγκέντρωση των δαπανών σε μικρότερο αριθμό παρόχων θα πρέπει επίσης να επιτρέψει στις μικρότερες εταιρείες να επιτύχουν καλύτερες τιμές, όρους και άλλα οφέλη.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!