THEPOWERGAME
Τον στόχο για έσοδα 5 δισ. ευρώ το 2024 επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, μιλώντας στο Reuters, ενώ περιμένει κλείσιμο των συναλλαγών για Εγνατία και Αττική Οδό την επόμενη χρονιά και ανέφερε τα σχέδια για το λιμάνι του Λαυρίου.
Το ποσό των 5 δισεκατομμυρίων και πλέον, που έχει τεθεί ως στόχος για το 2024, θα είναι το υψηλότερο ποσό που θα συγκεντρωθεί από ιδιωτικοποιήσεις σε ένα μόνο έτος, είπε ο Δημήτρης Πολίτης, που τόνισε ότι στο ποσό αυτό περιλαμβάνεται ένα εκτιμώμενο ποσό ύψους 1,5 δισ. ευρώ από τη μακροπρόθεσμη παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, ενός δρόμου με διόδια μήκους 658 χιλιομέτρων (411 μιλίων) στον βορρά.
Αρχικά, η συμφωνία έπρεπε να ολοκληρωθεί το 2023, οι εθνικές εκλογές καθυστέρησαν την έγκριση του δικαστηρίου για τη συμφωνία αυτήν και την επικύρωσή της από το κοινοβούλιο.
Η Ελλάδα, όπως αναφέρει εν συνεχεία το πρακτορείο, έχει συγκεντρώσει από το 2011 περίπου 10 δισεκατομμύρια ευρώ από πωλήσεις κρατικών περιουσιακών στοιχείων, βασικό στοιχείο του σχεδίου ανάκαμψης μετά τις διεθνείς διασώσεις που έληξαν το 2018 και το κράτησαν όρθιο κατά τη διάρκεια μιας δεκαετούς κρίσης χρέους.
Δύο άλλες μεγάλες συναλλαγές, η πώληση ποσοστού 30% του αεροδρομίου της Αθήνας μέσω αρχικής δημόσιας προσφοράς (IPO) και η μακροχρόνια παραχώρηση του Αττικού Αυτοκινητόδρομου, ενός περιφερειακού δρόμου της Αθήνας μήκους 70 χιλιομέτρων (44 μιλίων), θα βοηθήσουν «να συγκεντρωθούν τα υψηλότερα έσοδα που έχουν ποτέ συγκεντρωθεί σε ένα έτος, το 2024», δήλωσε ακόμη ο Δημήτρης Πολίτης.
Πολίτης: «Έσοδα πάνω από 750 εκατομμύρια ευρώ από την πώληση του αεροδρομίου της Αθήνας»
H χώρα στοχεύει να εισαγάγει το αεροδρόμιο της Αθήνας στο Χρηματιστήριο το πρώτο τρίμηνο και η πώληση θα μπορούσε να αποφέρει περισσότερα από 750 εκατομμύρια ευρώ, δήλωσε ακόμα ο κ. Πολίτης, προσθέτοντας ότι ο διαχειριστής AviAlliance με έδρα τη Γερμανία, κάτοχος του 40% του μετοχικού κεφαλαίου, θα αποκτήσει ένα επιπλέον 10% με premium πάνω από την τιμή της δημόσιας εγγραφής.
Τον περασμένο μήνα το ΤΑΙΠΕΔ όρισε τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως προτιμώμενο επενδυτή για την 25ετή εκμετάλλευση του Αττικού Οδικού Άξονα, με την εταιρεία να προσφέρει 3,2 δισ. ευρώ. Η Ελλάδα ελπίζει να κλείσει τη συμφωνία για την εν λόγω παραχώρηση μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο, δήλωσε ο Πολίτης.
Τα σχέδια για το λιμάνι Λαυρίου
Ο κ. Πολίτης υπογράμμισε ότι μέχρι το τέλος του 2023 η Αθήνα σχεδιάζει επίσης να δρομολογήσει την πώληση του 67% του μεριδίου στο λιμάνι του Λαυρίου νοτιοανατολικά της Αθήνας και να προκηρύξει προσφορές για μαρίνες στο νησί της Κέρκυρας και στον Κορινθιακό Κόλπο. Φορείς κρουαζιέρας έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου. «Η πώληση θα τη βοηθήσει να αναπτύξει περαιτέρω τις δραστηριότητές της για σκάφη αναψυχής και κρουαζιέρας», δήλωσε ο Πολίτης.
Τέλος, ο Δημήτρης Πολίτης δήλωσε ότι η Ελλάδα διερευνά επίσης τρόπους αξιοποίησης των εισηγμένων συμμετοχών της, όπως η Helleniq Energy, μέσω των κεφαλαιαγορών. Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 35,5% της Helleniq.