THEPOWERGAME
«Στο πεδίο της γαλάζιας οικονομίας με επίκεντρο την καινοτομία υπάρχει ευρύτατο πεδίο ανάπτυξης συνεργειών για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Η σημερινή πραγματικότητα στο επιχειρησιακό πεδίο απαιτεί την ανάπτυξη των δυνατών καλυτέρων συνεργειών με στόχο την καλύτερη παρουσία στις αγορές και την ισχυροποίηση της θέσης σε αυτές. Με τις συνέργειες μπορεί να ξεπεραστεί και το πρόβλημα της εξωστρέφειας και των δυνατοτήτων μεγέθυνσης μιας επιχείρησης, που στο σημερινό γίγνεσθαι εξακολουθεί να είναι ένα θέμα. Παραταύτα, οι «παραναυτιλιακές» ελληνικές επιχειρήσεις είναι εξοικειωμένες στον παγκόσμιο ανταγωνισμό, αφού προσφέροντας υπηρεσίες, ανταλλακτικά και εφόδια στην ελληνική ποντοπόρο ναυτιλία έχουν πρόσβαση σε κάθε ναυπηγείο και λιμάνι του κόσμου».
Αυτό ανέφερε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης με αφορμή την έναρξη των επαφών επιχειρηματικής αποστολής με 12 γερμανικές εταιρείες από τον κλάδο της ναυτιλίας, στο ΕΒΕΠ. Η αποστολή διοργανώθηκε από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς και το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, στο πλαίσιο πρωτοβουλίας του BMWK του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Οικονομίας και Προστασίας του Κλίματος, σε συνεργασία με τη Navigator Shipping Consulting.
Όπως σημείωσε ο κ. Κορκίδης στην δήλωσή του, ο Πειραιάς αναρριχήθηκε στην όγδοη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων στη φετινή έκδοση του δείκτη Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development Index. Κατά συνέπεια, ο Πειραιάς κέρδισε το 2023 μία θέση σε σχέση με το 2022, λαμβάνοντας υπόψη τη λιμενική δραστηριότητα κατά 20%, το ευρύτερο περιβάλλον απόδοσης των logistics κατά 30% και τις εισροές επιχειρησιακών υπηρεσιών κατά 50%. Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια ο Πειραιάς ως ένα από τα 4 κορυφαία ευρωπαϊκά ναυτιλιακά κέντρα έχει μετεξελιχθεί σε κέντρο καινοτομίας για τη ναυτιλία, συγκεντρώνοντας έναν διαρκώς αυξανόμενο αριθμό ναυτιλιακών startups.
«Εκτιμώ ότι στο πεδίο της γαλάζιας οικονομίας με επίκεντρο την καινοτομία, συνέχισε ο ίδιος, υπάρχει ευρύτατο πεδίο ανάπτυξης συνεργειών, δεδομένου ότι ο Πειραιάς αποτελεί μια ανεπτυγμένη και με υψηλή ειδίκευση και παραγωγικότητα «συστάδα» θαλάσσιας οικονομίας με παγκόσμιες διασυνδέσεις, αφού είναι το κέντρο μίας από τις σημαντικότερες ναυτιλιακές δυνάμεις στον κόσμο. Δεν πρέπει να διαλάθει της προσοχής μας ότι η ναυτιλιακή καινοτομία είναι έντασης κεφαλαίου και έντασης γνώσης, ενώ οι συνέργειες που μπορούν να αναπτυχθούν στις περισσότερες θαλάσσιες δραστηριότητες και τομείς του θαλάσσιου χώρου θα δημιουργήσουν πολύτιμες νέες θέσεις εργασίας.
Και κάτι τελευταίο. Πολλές συνέργειες στον ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα, μπορεί να αναπτυχθούν μέσα από την γνωστή ελληνική «πατέντα», που πρέπει να αξιοποιηθεί, καθώς η έννοια της δεν είναι τίποτα άλλο από τον τίτλο ενός μεγάλου κεφαλαίου που στον Πειραιά και το Πέραμα απορρέει από την εμπειρία εκατομμυρίων εργατοωρών στις ναυπηγοεπισκευές και όχι μόνο. Το έντονο ενδιαφέρον επιχειρήσεων της Ινδίας, της Ινδονησίας, της Συρίας και του Ιράν επιβεβαιώνει πως αναπτύσσονται «μια θάλασσα ευκαιρίες» μέσα από επιχειρηματικές συνεργασίες στο επιμελητήριο μας».
Τέλος, ο πρόεδρος σημείωσε ότι το ΕΒΕΠ, στο πλαίσιο της προσπάθειας ενδυνάμωσης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων υπό τη καθοδήγηση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και σε συνεργασία με το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος δημιούργησαν το steering Committee του «Maritime Hellas» του ελληνικού ναυτιλιακού cluster, που με το παγκόσμιο brand name «Greek Shipping», υποστηρίζει την εξωστρέφεια, τη καινοτομία, αλλά και την ανάπτυξη όλων εκείνων των πεδίων μέσα στα οποία μπορούν να αναπτυχθούν συνέργειες προτάσσοντας τα αδιαμφισβήτητα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προϊόντων και των υπηρεσιών που οι επιχειρήσεις του πειραϊκού χώρου παράγουν και προσφέρουν.