Γ.Δ.
1401.18 +0,79%
ACAG
-1,26%
5.5
BOCHGR
-0,23%
4.31
CENER
+2,57%
8.77
CNLCAP
0,00%
7
DIMAND
-0,22%
9.11
NOVAL
0,00%
2.52
OPTIMA
-1,41%
12.62
TITC
+1,87%
32.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,41%
1.442
ΑΒΕ
+1,46%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+0,42%
2.375
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
+3,40%
3.195
ΑΛΦΑ
+1,54%
1.422
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,20%
10.13
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
6
ΑΤΤΔ
+28,98%
182.5
ΑΤΤΙΚΑ
+2,33%
2.2
ΒΙΟ
-1,12%
5.32
ΒΙΟΚΑ
-1,74%
1.695
ΒΙΟΣΚ
-0,33%
1.525
ΒΙΟΤ
-9,44%
0.326
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+1,89%
1.35
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.46
ΔΑΑ
+4,09%
7.842
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
+1,45%
11.91
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,72%
0.279
ΕΒΡΟΦ
+1,01%
1.505
ΕΕΕ
-1,57%
32.62
ΕΚΤΕΡ
-2,77%
1.476
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
-0,50%
2.01
ΕΛΛ
+1,14%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,59%
1.794
ΕΛΠΕ
-0,87%
6.83
ΕΛΣΤΡ
-0,49%
2.03
ΕΛΤΟΝ
-0,35%
1.722
ΕΛΧΑ
-0,45%
1.784
ΕΠΙΛΚ
+10,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
+0,43%
1.17
ΕΤΕ
+2,98%
7.264
ΕΥΑΠΣ
+1,25%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.68
ΕΥΡΩΒ
+2,55%
1.928
ΕΧΑΕ
+0,12%
4.33
ΙΑΤΡ
0,00%
1.48
ΙΚΤΙΝ
+3,30%
0.2975
ΙΛΥΔΑ
+3,63%
1.855
ΙΝΚΑΤ
+1,00%
5.07
ΙΝΛΙΦ
+2,07%
4.44
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.07
ΙΝΤΕΚ
+1,69%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,65%
2.38
ΙΝΤΕΤ
+0,91%
1.105
ΙΝΤΚΑ
+0,72%
2.795
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-4,44%
1.29
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,90%
1.545
ΚΟΡΔΕ
+1,47%
0.414
ΚΟΥΑΛ
+3,81%
1.09
ΚΟΥΕΣ
+0,18%
5.68
ΚΡΙ
+1,43%
14.15
ΚΤΗΛΑ
+1,72%
1.77
ΚΥΡΙΟ
+1,65%
0.986
ΛΑΒΙ
+1,72%
0.769
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.21
ΛΑΜΨΑ
+1,08%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.288
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.27
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.68
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,55%
3.61
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
-4,89%
42.8
ΜΙΓ
+2,36%
3.255
ΜΙΝ
-0,97%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,15%
20.18
ΜΟΝΤΑ
+0,80%
3.8
ΜΟΤΟ
+1,17%
2.6
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+1,38%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,55%
3.67
ΜΠΡΙΚ
-0,49%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,31%
32.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
+2,59%
0.87
ΞΥΛΚ
+1,89%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
+0,90%
28
ΟΛΥΜΠ
+2,09%
2.44
ΟΠΑΠ
+0,70%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,87%
0.8
ΟΤΕ
+1,15%
15.83
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.9
ΠΑΙΡ
+0,61%
0.996
ΠΑΠ
+3,65%
2.27
ΠΕΙΡ
+0,62%
3.572
ΠΕΡΦ
+0,17%
5.91
ΠΕΤΡΟ
+1,01%
8.02
ΠΛΑΘ
-0,27%
3.7
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.246
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,80%
6.5
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
+3,44%
1.655
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,51%
0.336
ΣΙΔΜΑ
+3,47%
1.64
ΣΠΕΙΣ
+0,67%
6
ΣΠΙ
-2,13%
0.552
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.66
ΤΖΚΑ
+0,73%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.75
ΦΡΙΓΟ
+0,93%
0.218
ΦΡΛΚ
+2,45%
3.765
ΧΑΙΔΕ
-1,71%
0.575

Υπεγράφη η σύμβαση για τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης

Η σύμβαση ΣΔΙΤ για τη συντήρηση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, με ανάδοχο την κοινοπραξία Thema Consortium, που αποτελείται από τις εταιρείες ATM S.p.A. – Egis Projects S.A.S, υπεγράφη παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Το έργο προβλέπει την λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης σε δύο φάσεις, ενώ το ύψος της σύμβασης ανέρχεται στα 250 εκατ. ευρώ.

Ως το τελικό βήμα προκειμένου να παραδοθεί στο επιβατικό κοινό η βασική γραμμή του Μετρό της Θεσσαλονίκης, χαρακτήρισε πριν λίγη ώρα ο πρωθυπουργός, Κ. Μητσοτάκης, την υπογραφή της σύμβασης ΣΔΙΤ για τη λειτουργία και συντήρηση του νέου συγκοινωνιακού μέσου που θα αποκτήσει η συμπρωτεύουσα.

Κατά τη εκδήλωση της υπογραφής της σύμβασης στο σταθμό Αγία Σοφία του Μετρό της Θεσσαλονίκης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας και ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, έκαναν λόγο για το πιο σύγχρονο μετρό της Ευρώπης, το οποίο θα τεθεί σε λειτουργία στο τέλος του 2024.

Πρόκειται για σύμβαση ΣΔΙΤ και τίμημα, σε όρους καθαρής παρούσας αξίας, 249,930 εκατ. ευρώ, για διάρκεια 11 ετών.

  • Σε πρώτο στάδιο η προαναφερόμενη κοινοπραξία θα αναλάβει τη λειτουργία της βασικής γραμμής του Μετρό της Θεσσαλονίκης που ξεκινά από την βορειοδυτική πλευρά της πόλης με τον σταθμό «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός», ο οποίος βρίσκεται εμπρός από τον σταθμό του ΟΣΕ και συνεχίζει έως τον τερματικό σταθμό «Νέα Ελβετία» στην νοτιοανατολική πλευρά της πόλης καταλήγοντας στο αμαξοστάσιο Πυλαίας.
  • Σε δεύτερο στάδιο θα ξεκινήσει και η λειτουργία και της επέκτασης προς Καλαμαριά, την οποία επίσης θα αναλάβει η κοινοπραξία THEMA.

Στο αντικείμενο των υπηρεσιών περιλαμβάνονται η καθημερινή λειτουργία και συντήρηση των εγκαταστάσεων, των συστημάτων και του τροχαίου υλικού, ο καθαρισμός, η φύλαξη (Ασφάλεια – Προστασία), η διαχείριση Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (AFC) και η εγκατάσταση και λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος IT-ERP υποστήριξης της διοικητικής λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Σημειώνεται πως πρόκειται για το πρώτο ΣΔΙΤ στη χώρα μας που υπογράφεται και αφορά στη λειτουργία ενός συγκοινωνιακού μέσου.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό και αναπτυξιακό έργο στη Βόρεια Ελλάδα. Η κατασκευή του ενσωματώνει τα πλέον σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα στα μέσα σταθερής τροχιάς και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας με αποτέλεσμα να είναι, όταν λειτουργήσει βεβαίως, από τα πιο σύγχρονα Μετρό στην Ευρώπη.

Αντίστοιχα συστήματα Μετρό λειτουργούν σε 7 χώρες στην Ευρώπη

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς Καλαμαριά, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες. Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης στο σύνολο του, υπολογίζεται πως θα  κυκλοφορούν, καθημερινά, περίπου 57.000 λιγότερα ιδιωτικής χρήσης οχήματα, μειώνοντας αντίστοιχα τους ρύπους CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.

Οι εταιρείες της κοινοπραξίας 

Η ιταλική εταιρεία ATM (51% στην κοινοπραξία THEMA) είναι ο φορέας δημόσιας συγκοινωνίας της Μητροπολιτικής Περιοχής του Μιλάνου (με τον οποίο εξυπηρετούνται 96 δήμοι – 3,2 εκατομμύρια κάτοικοι) και από το 2008 φορέας δημόσιας συγκοινωνίας στην Κοπεγχάγη. Διαχειρίζεται αυτόματα συστήματα μετρό για πάνω από 10 χρόνια, καθώς και παραδοσιακά μετρό, λεωφορεία, τραμ και τρόλεϊ.

Η Egis (με 49% στην κοινοπραξία) είναι γαλλική εταιρεία με διεθνή παρουσία και αντικείμενο τους τομείς της παροχής συμβουλών, της μηχανικής κατασκευών και των υπηρεσιών κινητικότητας. Δραστηριοποιείται σε 120 χώρες. Σήμερα, μεταξύ άλλων, ασχολείται με το σχεδιασμό και την κατασκευή διαφόρων Automatic Metro Projects, όπως οι γραμμές 15, 16 και 17 του νέου Μετρό του Παρισιού και η αναβάθμιση συστημάτων του μετρό, όπως η Γραμμή Β στη Λυών.

Στοιχεία Βασικής Γραμμής Μετρό Θεσσαλονίκης

  • 13 σύγχρονοι σταθμοί (Απόσταση μεταξύ σταθμών: 500-600μ. Μήκος αποβάθρας: 60 μ.).
  • 9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς.
  • 18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, χωρητικότητας 450 ατόμων.
  • Συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων (PSD doors), κάθε σταθμού, για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.
  • Δημιουργία αμαξοστάσιου έκτασης 50.000 τ.μ, με κατασκευή και εξοπλισμό του Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) στην περιοχή της Πυλαίας.

Στοιχεία επέκτασης βασικού δικτύου προς Καλαμαριά

  • Πέντε σύγχρονοι σταθμοί (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα).
  • 4,77 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς.
  • Δεκαπέντε υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, χωρητικότητας 450 ατόμων.
  • Συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων κάθε σταθμού (PSD doors), για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

Με την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς την Καλαμαριά, αναμένεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 313.000 επιβάτες, υπολογίζεται ότι θα κυκλοφορούν περί τα 57.000 λιγότερα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, επιτυγχάνοντας έτσι μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.

 Οι επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης

Για το Μετρό Θεσσαλονίκης, οι δύο βασικές επεκτάσεις, προς τη βορειοδυτική περιοχή του αστικού ιστού της πόλης και προς το Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης είναι η φυσική εξέλιξη για την ολοκληρωμένη ανάπτυξή του. Για την επέκταση στη βορειοδυτική περιοχή, η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. έχει ήδη υπογράψει σύμβαση στις 8/3/2023 για τις πρόδρομες εργασίες της. Στόχος είναι, όταν ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την υλοποίηση της συγκεκριμένης επέκτασης, να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι εργασίες, οι οποίες στη βασική γραμμή στοίχισαν σε χρόνο και χρήμα. Για την επέκταση προς το Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης έχουν ξεκινήσει τοπογραφικές μελέτες και γεωτεχνικές – γεωλογικές έρευνες.

 Η 18λεπτη «βόλτα» με συρμό του Μετρό Θεσσαλονίκης

Κοντά στα 18 λεπτά διήρκησε η διαδρομή της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών από το Αμαξοστάσιο της Πυλαίας στον σταθμό Αγίας Σοφίας και έγινε αυτόματα μέχρι τον σταθμό Σιντριβάνι και μετά χειροκίνητα.

Οι επιβαίνοντες στον συρμό αποβιβάστηκαν στην αποβάθρα στο επίπεδο μείον τέσσερα και ανέβηκαν με τις κυλιόμενες σκάλες στο επίπεδο μείον ένα, όπου βρίσκονται τα εκδοτήρια εισιτηρίων. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών συνομίλησε με τους εργαζόμενους και αστειευόμενος του είπε ότι είναι καλή ευκαιρία να κόψουν εισιτήρια. Στη συνέχεια ανέβηκαν στην οδό Εγνατία, όπου έχει στηθεί το στέγαστρο το οποίο προστατεύει τα αρχαιολογικά ευρήματα.

Ταχιάος: Στα 1,5 δισ. η βασική γραμμή του Μετρό

Για τη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος επισήμανε ότι ανέρχεται στο 1,5 δισ. ευρώ η κατασκευή της μαζί με τις συμπληρωματικές συμβάσεις για τα αρχαιολογικά και τόνισε ότι έχουν γίνει όλα τα έργα πολιτικού μηχανικού και μένουν ορισμένα μόνο «φινιρίσματα» στα αρχιτεκτονικά και η ενσωμάτωση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων.

Τόνισε, δε, ότι στα μέσα του ερχόμενου Δεκεμβρίου θα έχει κατασκευαστεί η πλάκα οροφής στον Σταθμό Βενιζέλου και θα μπορούν να ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών, σε όλο το μήκος της βασικής γραμμής καθώς έχουν ήδη εγκατασταθεί στις αποβάθρες και οι θύρες ασφαλείας (PSD). Στο πλαίσιο αυτό, όπως είπε, η Ελληνικό Μετρό αποσύρει τις τελευταίες εργοταξιακές καταλήψεις και μέχρι τα μέσα του φετινού Δεκεμβρίου θα απελευθερωθεί και η οδός Εγνατία, σε όλο της το πλάτος, στο ύψος του σταθμού Βενιζέλου.

Σε εκκρεμότητα μένει η κατασκευή του Σταθμού Μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία, είπε ο κ. Ταχιάος και διευκρίνισε ότι η ανάθεση του έργου στην Ελληνικό Μετρό ΑΕ αναμένεται να γίνει την επόμενη εβδομάδα, με νόμο που θα περάσει από τη Βουλή. Γνωστοποίησε, επίσης, ότι θα ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για το ενιαίο εισιτήριο.

Μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Υποδομών ανέφερε ότι στο αμαξοστάσιο του Μετρό στην Πυλαία βρίσκονται ήδη 18 συρμοί και αναμένονται άλλοι 15 επισημαίνοντας ότι με τη λειτουργία του έργου, τα τρένα που θα ελέγχονται από το κέντρο ελέγχου θα περνούν κάθε ενάμισι λεπτό. «Θα υπάρχουν 40 τρένα την ώρα ανά κατεύθυνση σε ώρα αιχμής που θα εξυπηρετούν 18.000 επιβάτες επίσης ανά κατεύθυνση» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!