THEPOWERGAME
Έντονη καταγράφεται η επιθυμία των Κινέζων τουριστών να ξεκινήσουν και πάλι τα ταξίδια στο εξωτερικό, με την Ελλάδα να διαθέτει όλα όσα κεντρίζουν το ενδιαφέρον τους.
Σύμφωνα με νέα έκθεση των IPK / ITB για τις ταξιδιωτικές προθέσεις της αγοράς εξερχόμενου τουρισμού της Κίνας, οι Κινέζοι παρουσιάζουν αυξανόμενη επιθυμία για ταξίδια στο εξωτερικό το ερχόμενο 12μηνο, στοιχείο που θέτει τις βάσεις για σημαντική ανάκαμψη της αγοράς το 2024. Η έκθεση εκτιμά ότι για την αγορά της Κίνας, στο άμεσο μέλλον, υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες ότι θα επιτευχθούν τα επίπεδα εξερχόμενου τουρισμού του 2019.
Περίπου το 50% των συμμετεχόντων στην έρευνα σκοπεύουν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες, ίσως και πιο συχνά απ’ ό,τι στο παρελθόν. Επιπλέον, το 44% θέλει να πραγματοποιήσει περισσότερα ταξίδια στο εξωτερικό απ’ όσα στο παρελθόν, ενώ μόνο ένα μονοψήφιο ποσοστό σκοπεύει να ταξιδέψει λιγότερο ή καθόλου στο εξωτερικό.
Οι Κινέζοι δηλώνουν μεγάλο ενδιαφέρον για ταξίδια στην Ευρώπη και ακολουθεί η Ασία, ενώ η επιθυμία για ταξίδια στην Αμερική είναι σημαντικά μικρότερη, λόγω έλλειψης πτήσεων και γεωπολιτικών ανησυχιών.
Στο κομμάτι των διακοπών, οι Κινέζοι δίνουν έμφαση στον πολιτισμό. Πάνω από το 60% δήλωσε ότι σχεδιάζει διακοπές στο εξωτερικό με έμφαση στον πολιτισμό και άλλο ένα 44% ότι ενδιαφέρεται για διακοπές πόλης. Σε συνδυασμό με το υψηλό ενδιαφέρον για ταξίδια στην Ευρώπη, η έκθεση τονίζει ότι υπάρχουν μεγάλες προοπτικές για σημαντική ανάκαμψη των ταξιδιών τους σε πολιτιστικούς προορισμούς της ηπείρου. Ωστόσο, οι Κινέζοι εμφανίζουν αυξημένη τάση, σε σχέση με το παρελθόν, και για διακοπές παραλίας στο εξωτερικό.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να προσελκύσει ένα μεγάλο κύμα Κινέζων τουριστών, αφού έχει να προσφέρει πολλά, τόσο στο κομμάτι του πολιτισμού, όσο φυσικά και στις παραλίες. Γνωρίζουν πολλά για την αρχαία ιστορία της Ελλάδας, ενώ πλέον έχουν εντάξει στις προτιμήσεις τους τις διακοπές ήλιου-θάλασσας. Σύμφωνα με έκθεση του Ινστιτούτου Τουρισμού της Ισπανίας, η επίσκεψη στην παραλία αποτελεί τη δεύτερη πιο περιζήτητη δραστηριότητα των Κινέζων στις διακοπές σε προορισμό του εξωτερικού (65%), με πρώτη τη δοκιμή της τοπικής κουζίνας (79%).
Το προφίλ του Κινέζου τουρίστα στην Ελλάδα
Παρά την ανοδική πορεία της κινεζικής αγοράς, το προ-πανδημικό έτος του 2019 επισκέφθηκαν την Ελλάδα περίπου 200.000 Κινέζοι τουρίστες. Δημοφιλέστεροι προορισμοί είναι η Αθήνα και η Σαντορίνη.
Φέτος η Air China πραγματοποιεί μόνο δύο απευθείας πτήσεις προς την Αθήνα από το Πεκίνο και τη Σανγκάη. Ένα μεγάλο στοίχημα για τη χώρα μας είναι η προσέλκυση επιπλέον πτήσεων, οι οποίες θα πρέπει να συνοδευτούν και από κατάλληλη προώθηση των στοιχείων που τους ενδιαφέρουν, μέσω των δικών τους καναλιών, που είναι πολύ διαφορετικά από αυτά του δυτικού κόσμου.
Η Ελλάδα έχει μεγάλο συμφέρον να επενδύσει στον κινεζικό τουρισμό, καθώς πρόκειται για ταξιδιώτες με υψηλή δαπάνη ανά ταξίδι. Η μέση δαπάνη ανά ταξίδι μπορεί να φτάσει μέχρι και τις τρεις χιλιάδες ευρώ. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, προ-πανδημικά, οι Κινέζοι τουρίστες αντιπροσώπευαν το 17% των διεθνών τουριστικών δαπανών. Οι δαπάνες τους το 2019 ξεπέρασαν τα 250 δισ. δολάρια.
Πρόκειται για το πιο ευκατάστατο κομμάτι της ασιατικής χώρας του 1,5 δισ. κατοίκων, οι οποίοι θέλουν να μένουν σε πολύ καλά και ακριβά ξενοδοχεία και λατρεύουν τα ψώνια και τα πανάκριβα brands. Καθώς μιλούν από ελάχιστα έως καθόλου αγγλικά, θέλουν πάντα έναν συνοδό που να μιλάει τη γλώσσα τους. Θέλουν να δοκιμάζουν την τοπική κουζίνα, όμως χρειάζονται οπωσδήποτε να έχουν πρόσβαση και σε κινεζικά γεύματα. Συνηθίζουν να επισκέπτονται όσο το δυνατόν περισσότερους προορισμούς, ενώ ταξιδεύουν και τους χειμερινούς μήνες, κάτι που είδαμε να συμβαίνει στη Σαντορίνη, τα χρόνια πριν από την πανδημία. Η Σαντορίνη τούς ελκύει και για έναν επιπλέον λόγο: για το ηλιοβασίλεμα. Γι’ αυτό έγινε προορισμός για γάμους και γαμήλια ταξίδια.
Ωστόσο, πλέον, λόγω της έλλειψης πτήσεων, οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων έχουν αυξηθεί πολύ για τους Κινέζους. Όπως προκύπτει στην έρευνα των IPK/ITB, οι Κινέζοι σκοπεύουν να εξοικονομήσουν έξοδα ταξιδιού στο μέλλον, είτε ταξιδεύοντας σε περιόδους εκτός αιχμής, είτε συντομεύοντας τη διάρκεια παραμονής τους. Το 25% των ερωτηθέντων θα ήθελε να εξοικονομήσει χρήματα από τη διαμονή. Παρ’ όλα αυτά, πάνω από το 80% σχεδιάζει να μείνει σε ξενοδοχεία στα ταξίδια του στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες. Εν τω μεταξύ, κι άλλες επιλογές διανυκτέρευσης, όπως οι εξοχικές κατοικίες και τα διαμερίσματα, καταγράφουν επίσης αυξημένη ζήτηση.