Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Η δύσκολη εξίσωση με τα έργα της Θεσσαλίας

Πολλές και κρίσιμες πολιτικές αποφάσεις πρέπει να λάβει η κυβέρνηση τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες, από τις οποίες θα κριθεί το εύρος και το κόστος των έργων για την αποκατάσταση των ζημιών στη Θεσσαλία, αλλά και για την αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής. Παράλληλα, έχουν κινηθεί οι διαδικασίες για αντίστοιχες μελέτες προστασίας άλλων περιοχών της χώρας, όπως η Αττική, απέναντι σε φαινόμενα αντίστοιχα με τον Daniel, που έπνιξε τον Θεσσαλικό Κάμπο.

Πριν, όμως, οριστικοποιηθούν τα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης της Θεσσαλίας, η κυβέρνηση καλείται να θωρακιστεί απέναντι στις πιέσεις τοπικών παραγόντων, οι οποίοι καταθέτουν ανεδαφικές προτάσεις. Σύμφωνα με στελέχη που παρακολουθούν την υπόθεση, «εντάσσουν στα έργα αποκατάστασης οποιαδήποτε εργολαβία θεωρούν πως λείπει από την περιοχή τους». Έτσι, για παράδειγμα, «μόνο για μια περιοχή κυκλοφορεί κατάλογος έργων οδοποιίας της τάξης των 300-400 εκατ. ευρώ».

Συνεπώς, οι αποφάσεις θα ληφθούν κεντρικά, σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο, και θα χρειαστεί σοβαρή επεξεργασία. Για παράδειγμα, τι θα γίνει με τη λίμνη Κάρλα, η οποία μετά τις πλημμύρες καταλαμβάνει έκταση μεγαλύτερη από τα περίπου 190.000 στρέμματα που καταλάμβανε πριν αποξηρανθεί το 1962; Θα αδειάσουμε αυτούς τους χιλιάδες τόνους νερού και λάσπης, που για ορισμένους «περιέχουν όλα τα φυτοφάρμακα της Θεσσαλίας», στον κλειστό και σχετικά αβαθή Παγασητικό Κόλπο; Και πώς θα διαχειριστούμε πλέον το οικοσύστημα της λίμνης, η οποία αποξηράνθηκε προκειμένου να αρχίσει σχεδόν 2,5 δεκαετίες μετά η επανασύστασή της; Οι Ολλανδοί ειδικοί (εταιρεία με ισχυρό ελληνικό στοιχείο στη διοίκησή της) βρίσκονται αυτές τις ημέρες στην Κάρλα, προκειμένου να μελετήσουν την κατάσταση και να προτείνουν λύσεις με βάση την εμπειρία τους, κυρίως από περιοχές της Αφρικής.

Ένα άλλο μεγάλο ερώτημα αφορά την αντιπλημμυρική προστασία του Πηλίου. Πώς θα διατηρήσουμε τον χαρακτήρα της περιοχής και θα αποφύγουμε τα μεγάλα φράγματα και άλλες επεμβάσεις που μπορούν να τον αλλοιώσουν; Και γι’ αυτό το θέμα θα χρειαστούν προσεκτική μελέτη και πολιτικές αποφάσεις, όταν ο χρόνος πιέζει. Ακόμα και για τις γέφυρες του οδικού ή σιδηροδρομικού δικτύου θα χρειαστεί να ληφθούν αποφάσεις, π.χ. για το ύψος και τα υλικά που εξασφαλίζουν μεγαλύτερη αντοχή σε πλημμυρικά φαινόμενα αντίστοιχα με αυτό που έπληξε προ ημερών τη Θεσσαλία.

Στην κυβέρνηση έχουν αποφασίσει πως η μελέτη για την αποκατάσταση και τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας θα είναι ενιαία και θα ανατεθεί σε σύμβουλο ο οποίος θα προσληφθεί σύντομα. Με βάση αυτήν τη μελέτη και τις πολιτικές κατευθύνσεις θα προκύψει το εύρος και το κόστος των έργων τα οποία θα ανατεθούν απευθείας, με βάση το μοντέλο που εφαρμόστηκε μετά τη θεομηνία «Ιανός», από το υπουργείο Υποδομών σε 4-5 ισχυρούς κατασκευαστικούς ομίλους. Κάθε όμιλος θα αναλάβει μία συγκεκριμένη περιοχή, να οριστικοποιήσεις τις μελέτες και στη συνέχεια να υλοποιήσει τα έργα. Πότε; Σε αρκετές εβδομάδες από σήμερα, αφού χρειάζεται να ληφθούν κρίσιμες αποφάσεις σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο.

Τόσο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, όσο και ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ξεκαθάρισαν τις τελευταίες ημέρες πως τα νέα έργα στη Θεσσαλία δεν θα προχωρήσουν πριν υπάρξει ολοκληρωμένος σχεδιασμός, μέσω του οποίου εξασφαλίζεται πως δεν θα γκρεμίζονται ξανά και ξανά οι ίδιες γέφυρες ύστερα από κάθε θεομηνία!

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!