THEPOWERGAME
Εντός ολίγων ημερών αναμένεται να συσταθεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ομάδα εργασίας, με επικεφαλής τους γενικούς γραμματείς του υπουργείου και τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων παραγόντων, προκειμένου να αντιμετωπιστούν όλα τα εκκρεμή ζητήματα του Σιδηροδρομικού Δικτύου.
Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στο υπουργείο, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, υπηρεσιακοί παράγοντες και όπου χρειάζεται και ιδιωτικοί παράγοντες θα δηλώσουν το «παρών», θα κάτσουν στο τραπέζι όλοι μαζί και θα προσπαθήσουν να βρουν λύσεις. Απώτερος σκοπός είναι να υπάρξει μια «ζύμωση γύρω από τα ανοιχτά θέματα» και να θεσμοθετηθεί ο συντονισμός μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Το υπουργείο πρέπει «να τρέξει» ώστε να βρεθεί μία λύση μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου ως προς τις ευθύνες, τις αρμοδιότητες και τις χρηματοδοτήσεις γύρω από τα έργα.
Οι πέντε άξονες
Η παραγωγή των έργων, σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου, αναμένεται να γίνει πάνω σε πέντε άξονες, οι οποίοι αφορούν:
- Στρατηγικό Σχεδιασμό, Ανάπτυξη Διακυβέρνησης και Μεταρρυθμίσεις
- Εγγύηση Ασφάλειας και Ποιότητας Υπηρεσιών
- Αναπτυξιακές Επενδύσεις στο Σιδηροδρομικό Δίκτυο, το Τροχαίο Υλικό και τις Εγκαταστάσεις
- Ενδυνάμωση του Ανθρώπινου Δυναμικού και της Τεχνογνωσίας
- Ταχεία ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών.
Τα χρονοδιαγράμματα για την υλοποίηση των έργων της τηλεδιοίκησης και του ETCS φαίνεται να τηρούνται, ενώ ολοκληρώθηκε η διασύνδεση των συστημάτων σηματοδότησης των σταθμών Τιθορέας και Δαύλειας. Σημειώνεται ότι η διασύνδεση αυτή είχε κατασκευαστεί στο παρελθόν, ωστόσο από τις κλοπές των καλωδίων και τους βανδαλισμούς είχε σταματήσει να λειτουργεί από το 2010. Πλέον, με τις εργασίες της 717 θα παρέχεται η δυνατότητα, με σηματοδότηση, να κυκλοφορούν τα τρένα μεταξύ αυτών των δύο τμημάτων, όπως συμβαίνει ήδη στα υπόλοιπα τμήματα του δικτύου που λειτουργεί η σηματοδότηση, αναφέρουν πηγές του υπουργείου.
Ανανέωση των συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης
Την ίδια ώρα, προβλέπεται και η αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Προτεραιότητα της πολιτικής ηγεσίας αναμένεται να είναι η ενίσχυση του μεταφορικού έργου του ΟΑΣΘ και του ΟΑΣΑ, με την προσθήκη 250 νέων λεωφορείων σύγχρονης τεχνολογίας, ενώ ο αριθμός τους και για τις δύο πόλεις θα φθάσει τα 1.300 μέχρι το τέλος της τετραετίας. Το προσεχές διάστημα αναμένεται να αυξηθεί ο αριθμός των λεωφορείων στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, καθώς αναμένεται, μέσω εσωτερικών μετακινήσεων, να προστεθούν περισσότεροι οδηγοί στο δυναμικό του Οργανισμού. Σε τροχιά λειτουργίας εντός του 2024 έχει μπει το μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ ήδη πραγματοποιούνται τακτικές συσκέψεις για την επίλυση των κυκλοφοριακών προβλημάτων που θα προκύψουν από την έναρξη του κύριου όγκου των εργασιών του Flyover, που θα ξεκινήσουν τον Οκτώβριο. Όπως έγινε γνωστό, τους προσεχείς μήνες θα συσταθούν Μητροπολιτικοί Φορείς για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή όλων των συναρμόδιων φορέων, προκειμένου να αντιμετωπιστούν συστηματικά τα κυκλοφοριακά προβλήματα των δύο πόλεων.