Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Κορκίδης: Η Ελλάδα μπορεί να γίνει η πύλη της Ινδίας στην Ευρώπη

Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Ινδίας στην Ελλάδα από το 2022, στηρίζει κάθε προσπάθεια με στόχο μια ευρύτερη διμερή εμπορική και οικονομική συνεργασία της Ελλάδας με την Ινδία.

Η επίσημη επίσκεψη του Πρωθυπουργού της Ινδίας, Ναρέντρα Μόντι, στην Ελλάδα την Παρασκευή 25 Αυγούστου 2023 και η συνάντηση με τον Έλληνα Πρωθυπουργό, Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, σηματοδοτεί την αναθέρμανση μιας ιστορικής σχέσης και την αναβάθμιση μιας στρατηγικής σημασίας συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών.

Η έλευση Ινδού Πρωθυπουργού στη χώρα μας, μετά από 40 χρόνια, αποτελεί ορόσημο και επιβεβαιώνει τη βούληση και των δύο πλευρών να επανεκκινήσουν, να διευρύνουν και να εδραιώσουν τις ελληνο-ινδικές σχέσεις στο ανώτατο επίπεδο.

Η Ινδία, μια τεράστια χώρα με ρυθμό ανάπτυξης 7%, είναι η πέμπτη οικονομία του πλανήτη με 3,7 τρισ. δολάρια ΑΕΠ και πλέον η πολυπληθέστερη χώρα στον κόσμο με 1,43 δισ. πληθυσμό, ξεπερνώντας για πρώτη φορά την Κίνα. Από την άλλη πλευρά όμως, η μικρή σε έκταση και πληθυσμό Ελλάδα έχει ένα ισχυρό γεωπολιτικό και οικονομικό πλεονέκτημα, αφού μπορεί να γίνει η πύλη της Ινδίας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 χωρών. Μετά, μάλιστα, το Brexit η Ινδία αναζητεί εναλλακτικές οδούς προς την Ευρώπη και η θέση της Ελλάδας, στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων, αποτελεί την ιδανική γέφυρα προς την Ευρώπη, αλλά και την Αν. Μεσόγειο. Η Ελλάδα πρέπει να εστιάσει στην εντατικοποίηση των επαφών ελληνικών και ινδικών επιχειρήσεων, ώστε να οδηγήσει σε μεγαλύτερη παρουσία ινδικών επενδυτικών ομίλων στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στους τομείς των υποδομών, της υψηλής τεχνολογίας, των ΑΠΕ, του τουρισμού, αλλά και να ενισχύσει αντίστοιχα την παρουσία ελληνικών εταιρειών στην Ινδία, ιδιαίτερα στους τομείς του εμπορίου, της βιομηχανίας τροφίμων, φαρμάκων, και, βεβαίως, της ισχυρής παγκοσμίως ναυτιλίας μας. Στην πρώτη συνάντηση, συμμετείχαν 10 εκπρόσωποι μεγάλων ινδικών ομίλων που έχουν επενδύσει, ή πρόκειται να επενδύσουν στην Ελλάδα, ενώ από την ελληνική πλευρά, επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στην Ινδία. Είναι βέβαιο πως στο άμεσο μέλλον θα ακολουθήσουν νέες επαφές με στόχο να διερευνηθούν και να οικοδομηθούν επενδυτικές ευκαιρίες και εμπορικές συνεργασίες.

Από τους πρώτους στόχους της χώρας μας, το επόμενο διάστημα, θα πρέπει να είναι ο διπλασιασμός του διμερούς εμπορίου, με έμφαση τις εξαγωγές. Το 2022 οι εμπορικές συναλλαγές μπορεί να κινήθηκαν σε ύψη ρεκόρ, στο 1,32 δισ. ευρώ, αλλά σε μια τεράστια αγορά υπάρχουν ακόμη πολλές δυνατότητες αύξησης. Σημαντικός στόχος είναι η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ δύο ναυτικών χωρών στα πεδία ναυτικής εκπαίδευσης και απασχόλησης Ινδών ναυτικών στον ελληνόκτητο στόλο. Άλλωστε, μεταξύ των δύο χωρών υπάρχει απόλυτη σύμπλευση στη διατήρηση της θαλάσσιας ασφάλειας, την προσήλωση στη Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας, ενώ έχει αναγνωριστεί ο Ινδικός Νηογνώμονας. Σίγουρα απαιτούνται σοβαρές πρωτοβουλίες Επιμελητηρίων και φορέων για την οργάνωση επιχειρηματικών αποστολών και επαφών ελληνικών και ινδικών επιχειρήσεων στους τομείς του τουρισμού, της αγροδιατροφής, των φαρμάκων, της ενέργειας, της τεχνολογίας και της λιμενικής διασύνδεσης, σε ό,τι αφορά τις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων από και προς την Ινδία.

Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε σχετικά:

«Χαιρετίζουμε το ενδιαφέρον της Ινδίας να αποκτήσει μεγαλύτερη πρόσβαση στο λιμάνι του Πειραιά και να επενδύσει σε άλλα ελληνικά λιμάνια, προκειμένου να δημιουργήσει πύλες εισόδου των εξαγωγών της προς την Ευρώπη, αλλά και να δημιουργήσει μεταποιητικές αλυσίδες συναρμολόγησης στη χώρα μας, ώστε το τελικό προϊόν να αποκτά ευρωπαϊκό διαβατήριο. Δεν είναι τυχαίο που η Ινδία, μέλος των χωρών BRICS, μετά τη Γαλλία και τη Γερμανία, επιλέγει τρίτη ευρωπαϊκή χώρα την Ελλάδα για Στρατηγική Σχέση, ως πολιτικό και οικονομικό εταίρο. Σαφώς η Ελλάδα ενδείκνυται γεωπολιτικά και μπορεί να γίνει η πύλη της Ινδίας στην Ευρώπη. Θεωρώ, αμοιβαία επωφελή και καλή πρακτική να ακολουθήσει η Ινδία τον ίδιο επιτυχημένο και ασφαλή δρόμο μέσω της Ελλάδας προς την Ευρώπη, όπως άλλωστε επέλεξε πριν χρόνια η Κίνα με την επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!