Γ.Δ.
1486.83 +0,40%
ACAG
+0,34%
5.9
BOCHGR
-0,22%
4.58
CENER
+1,06%
9.55
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+1,19%
8.5
EVR
-1,00%
1.49
NOVAL
+1,08%
2.35
OPTIMA
+0,47%
12.8
TITC
-1,13%
39.35
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+2,42%
1.694
ΑΒΕ
+1,54%
0.463
ΑΔΜΗΕ
+0,37%
2.68
ΑΚΡΙΤ
+2,13%
0.72
ΑΛΜΥ
-1,43%
4.49
ΑΛΦΑ
+2,04%
1.65
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.44
ΑΡΑΙΓ
+1,77%
10.37
ΑΣΚΟ
+4,08%
3.06
ΑΣΤΑΚ
-4,88%
7.02
ΑΤΕΚ
0,00%
0.462
ΑΤΡΑΣΤ
+0,93%
8.72
ΑΤΤ
+8,06%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+3,56%
2.33
ΒΙΟ
+1,73%
5.87
ΒΙΟΚΑ
+5,40%
2.05
ΒΙΟΣΚ
+0,62%
1.625
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.24
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.405
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.5
ΔΑΑ
0,00%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-2,84%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.49
ΔΟΜΙΚ
+4,72%
2.995
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+6,84%
0.328
ΕΒΡΟΦ
-1,06%
1.86
ΕΕΕ
+0,30%
33.3
ΕΚΤΕΡ
+5,12%
1.89
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-3,29%
2.35
ΕΛΛ
+1,02%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,28%
2.31
ΕΛΠΕ
-0,52%
7.63
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.886
ΕΛΧΑ
+1,96%
2.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+2,92%
1.235
ΕΤΕ
+1,46%
7.76
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.96
ΕΥΡΩΒ
+1,20%
2.284
ΕΧΑΕ
+2,37%
4.75
ΙΑΤΡ
+4,61%
1.59
ΙΚΤΙΝ
-1,80%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
+6,83%
2.19
ΙΝΚΑΤ
+0,31%
4.85
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.69
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.046
ΙΝΤΕΚ
+1,49%
6.13
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
+2,20%
1.16
ΙΝΤΚΑ
+0,49%
3.1
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,58%
1.285
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.73
ΚΟΡΔΕ
+1,60%
0.445
ΚΟΥΑΛ
-0,92%
1.29
ΚΟΥΕΣ
-1,67%
5.89
ΚΡΙ
+0,97%
15.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
-2,16%
0.998
ΛΑΒΙ
-0,25%
0.814
ΛΑΜΔΑ
+3,19%
7.45
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+8,33%
1.04
ΛΕΒΚ
0,00%
0.25
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-1,24%
1.59
ΛΟΥΛΗ
-2,78%
2.8
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.94
ΜΕΝΤΙ
+3,77%
2.2
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+1,02%
2.975
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
-0,19%
21.16
ΜΟΝΤΑ
-1,54%
3.84
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.765
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-1,37%
25.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,53%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,47%
2.13
ΜΠΤΚ
-2,48%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,17%
34.54
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
-4,83%
0.828
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+0,92%
22
ΟΛΠ
-0,49%
30.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.43
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.74
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,24%
0.819
ΟΤΕ
-0,27%
14.68
ΟΤΟΕΛ
+3,09%
10.68
ΠΑΙΡ
-1,45%
0.952
ΠΑΠ
+0,83%
2.44
ΠΕΙΡ
+2,03%
4.02
ΠΕΡΦ
+4,21%
5.94
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
+1,40%
3.995
ΠΛΑΚΡ
+1,39%
14.6
ΠΡΔ
0,00%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
+1,42%
1.282
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-0,57%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
-0,29%
1.725
ΣΑΡ
-0,18%
10.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,31%
1.59
ΣΠΕΙΣ
+0,68%
5.96
ΣΠΙ
+14,70%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
20.04
ΤΖΚΑ
+2,33%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
+9,82%
1.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.218
ΦΡΛΚ
+0,52%
3.85
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Αττική Οδός: Στις 7 Σεπτεμβρίου ανοίγουν οι προσφορές – Τα επόμενα βήματα

Αν και η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ έδωσε χθες διήμερη παράταση, μέχρι την Τετάρτη, στην προθεσμία για διευκρινίσεις επί των δικαιολογητικών και άλλων στοιχείων των έξι υποψήφιων επενδυτών για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, διατηρεί το χρονοδιάγραμμα για άνοιγμα των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών στις 7 Σεπτεμβρίου.

Στο διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ την προσεχή Παρασκευή θα ολοκληρωθεί η εξέταση του συνόλου των δικαιολογητικών και μέσα στο Σαββατοκύριακο που μας έρχεται οι υποψήφιοι θα μπορούν να δουν αυτά τα στοιχεία. Αλλά και στις 7 Σεπτεμβρίου, όταν ανοίξουν οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές, οι επενδυτές θα έχουν πρόσβαση σ’ αυτές. Επιπλέον, σε περίπτωση που υπάρχουν προσφορές οι οποίες είναι μικρότερες κατά 5% ή λιγότερο από την προσφορά του πλειοδότη, τότε τόσο οι συγκεκριμένοι υποψήφιοι, όσο και ο πλειοδότης θα κληθούν να προχωρήσουν σε βελτιωμένες προσφορές.

Δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού έχουν καταθέσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ισπανική (αλλά συμφερόντων της οικογένειας Μπένετον) Abertis, η κοινοπραξία της πορτογαλικής Brisa με την Intrakat, η κοινοπραξία της αυστραλιανής Macquarie με τον όμιλο Κοπελούζου, η κοινοπραξία της γαλλικής Vinci με τη Mytilineos και η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ με τη γαλλική επενδυτική εταιρεία Meridiam.

Στόχος της διοίκησης του Ταμείου είναι η ολοκλήρωση του διαγωνισμού μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, θα χρειαστεί αγώνας δρόμου ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία υπογραφής της νέας σύμβασης παραχώρησης πριν από τον Οκτώβριο του 2024, οπότε και λήγει η υφιστάμενη σύμβαση του οδικού άξονα που έχει υπογράψει η κοινοπραξία Αττική Οδός (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ). Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού πρέπει να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια να κυρωθεί η νέα σύμβαση από τη Βουλή. Στην περίπτωση που δεν έχει υπογραφεί νέα σύμβαση μέχρι τότε, θα παραταθεί η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης.

Το ισχυρό ενδιαφέρον εγχώριων και διεθνών ομίλων, σε συνδυασμό με το γεγονός πως η Αττική Οδός θεωρείται ένας από τους πλέον ελκυστικούς αστικούς αυτοκινητοδρόμους στην Ευρώπη, δείχνουν πως το τίμημα που μπορεί να λάβει το ΤΑΙΠΕΔ για τη νέα σύμβαση παραχώρησης θα είναι αρκετά υψηλό. Κάποιοι το ανεβάζουν στα επίπεδα των δύο δισ. ευρώ.

Τα κυμαινόμενα διόδια

Η νέα σύμβαση παραχώρησης προβλέπει πως τα διόδια στον οδικό άξονα θα μειωθούν στα 2,5 ευρώ ανά διέλευση, από 2,8 ευρώ σήμερα, για την πρώτη πενταετία. Όμως, προβλέπεται πως η εταιρεία παραχώρησης μετά την πενταετία μπορεί να ζητήσει αναπροσαρμογή του κόστους διοδίων, αφού καταθέσει επαρκή στοιχεία που να τη δικαιολογούν, με βάση φόρμουλα που περιλαμβάνεται στη νέα σύμβαση.

Παρέχεται, επίσης, στον ανάδοχο, μετά την πρώτη πενταετία, η δυνατότητα να εφαρμόσει κυμαινόμενα διόδια, τα οποία μπορούν να φτάνουν και τα 3,25 ευρώ ανά διέλευση κατά τις ώρες αιχμής και συγκεκριμένα από 7-9 το πρωί και από 4-6 το απόγευμα. Η αύξηση της τιμής των διοδίων κατά τις ώρες αιχμής μπορεί να αποτελέσει λύση αντιμετώπισης της κυκλοφοριακής συμφόρησης που παρατηρείται καθημερινά πλέον σε τμήμα της Αττικής Οδού, μεταξύ των κόμβων Λεωφόρου Κηφισίας και Μεταμόρφωσης. Η κατάσταση στο συγκεκριμένο τμήμα δεν πρόκειται να βελτιωθεί αν δεν κατασκευαστεί η επέκταση της λεωφόρου Κύμης μέχρι την Αττική Οδό, έργο που έχει προσωρινό ανάδοχο, αλλά έχει μπλοκαριστεί λόγω προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Ακριβότερα διόδια θα πληρώνουν, με βάση τη νέα σύμβαση παραχώρησης, και τα φορτηγά παλαιότερης τεχνολογίας, με βάση και τις κοινοτικές οδηγίες. Αντίθετα, χαμηλότερο θα είναι το αντίτιμο για τα φορτηγά με νεότερης τεχνολογίας κινητήρες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!