Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Αττική Οδός: Στις 7 Σεπτεμβρίου ανοίγουν οι προσφορές – Τα επόμενα βήματα

Αν και η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ έδωσε χθες διήμερη παράταση, μέχρι την Τετάρτη, στην προθεσμία για διευκρινίσεις επί των δικαιολογητικών και άλλων στοιχείων των έξι υποψήφιων επενδυτών για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, διατηρεί το χρονοδιάγραμμα για άνοιγμα των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών στις 7 Σεπτεμβρίου.

Στο διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ την προσεχή Παρασκευή θα ολοκληρωθεί η εξέταση του συνόλου των δικαιολογητικών και μέσα στο Σαββατοκύριακο που μας έρχεται οι υποψήφιοι θα μπορούν να δουν αυτά τα στοιχεία. Αλλά και στις 7 Σεπτεμβρίου, όταν ανοίξουν οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές, οι επενδυτές θα έχουν πρόσβαση σ’ αυτές. Επιπλέον, σε περίπτωση που υπάρχουν προσφορές οι οποίες είναι μικρότερες κατά 5% ή λιγότερο από την προσφορά του πλειοδότη, τότε τόσο οι συγκεκριμένοι υποψήφιοι, όσο και ο πλειοδότης θα κληθούν να προχωρήσουν σε βελτιωμένες προσφορές.

Δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού έχουν καταθέσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ισπανική (αλλά συμφερόντων της οικογένειας Μπένετον) Abertis, η κοινοπραξία της πορτογαλικής Brisa με την Intrakat, η κοινοπραξία της αυστραλιανής Macquarie με τον όμιλο Κοπελούζου, η κοινοπραξία της γαλλικής Vinci με τη Mytilineos και η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ με τη γαλλική επενδυτική εταιρεία Meridiam.

Στόχος της διοίκησης του Ταμείου είναι η ολοκλήρωση του διαγωνισμού μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, θα χρειαστεί αγώνας δρόμου ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία υπογραφής της νέας σύμβασης παραχώρησης πριν από τον Οκτώβριο του 2024, οπότε και λήγει η υφιστάμενη σύμβαση του οδικού άξονα που έχει υπογράψει η κοινοπραξία Αττική Οδός (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ). Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού πρέπει να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια να κυρωθεί η νέα σύμβαση από τη Βουλή. Στην περίπτωση που δεν έχει υπογραφεί νέα σύμβαση μέχρι τότε, θα παραταθεί η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης.

Το ισχυρό ενδιαφέρον εγχώριων και διεθνών ομίλων, σε συνδυασμό με το γεγονός πως η Αττική Οδός θεωρείται ένας από τους πλέον ελκυστικούς αστικούς αυτοκινητοδρόμους στην Ευρώπη, δείχνουν πως το τίμημα που μπορεί να λάβει το ΤΑΙΠΕΔ για τη νέα σύμβαση παραχώρησης θα είναι αρκετά υψηλό. Κάποιοι το ανεβάζουν στα επίπεδα των δύο δισ. ευρώ.

Τα κυμαινόμενα διόδια

Η νέα σύμβαση παραχώρησης προβλέπει πως τα διόδια στον οδικό άξονα θα μειωθούν στα 2,5 ευρώ ανά διέλευση, από 2,8 ευρώ σήμερα, για την πρώτη πενταετία. Όμως, προβλέπεται πως η εταιρεία παραχώρησης μετά την πενταετία μπορεί να ζητήσει αναπροσαρμογή του κόστους διοδίων, αφού καταθέσει επαρκή στοιχεία που να τη δικαιολογούν, με βάση φόρμουλα που περιλαμβάνεται στη νέα σύμβαση.

Παρέχεται, επίσης, στον ανάδοχο, μετά την πρώτη πενταετία, η δυνατότητα να εφαρμόσει κυμαινόμενα διόδια, τα οποία μπορούν να φτάνουν και τα 3,25 ευρώ ανά διέλευση κατά τις ώρες αιχμής και συγκεκριμένα από 7-9 το πρωί και από 4-6 το απόγευμα. Η αύξηση της τιμής των διοδίων κατά τις ώρες αιχμής μπορεί να αποτελέσει λύση αντιμετώπισης της κυκλοφοριακής συμφόρησης που παρατηρείται καθημερινά πλέον σε τμήμα της Αττικής Οδού, μεταξύ των κόμβων Λεωφόρου Κηφισίας και Μεταμόρφωσης. Η κατάσταση στο συγκεκριμένο τμήμα δεν πρόκειται να βελτιωθεί αν δεν κατασκευαστεί η επέκταση της λεωφόρου Κύμης μέχρι την Αττική Οδό, έργο που έχει προσωρινό ανάδοχο, αλλά έχει μπλοκαριστεί λόγω προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Ακριβότερα διόδια θα πληρώνουν, με βάση τη νέα σύμβαση παραχώρησης, και τα φορτηγά παλαιότερης τεχνολογίας, με βάση και τις κοινοτικές οδηγίες. Αντίθετα, χαμηλότερο θα είναι το αντίτιμο για τα φορτηγά με νεότερης τεχνολογίας κινητήρες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!