Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Αττική Οδός: Στις 7 Σεπτεμβρίου ανοίγουν οι προσφορές – Τα επόμενα βήματα

Αν και η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ έδωσε χθες διήμερη παράταση, μέχρι την Τετάρτη, στην προθεσμία για διευκρινίσεις επί των δικαιολογητικών και άλλων στοιχείων των έξι υποψήφιων επενδυτών για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, διατηρεί το χρονοδιάγραμμα για άνοιγμα των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών στις 7 Σεπτεμβρίου.

Στο διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ την προσεχή Παρασκευή θα ολοκληρωθεί η εξέταση του συνόλου των δικαιολογητικών και μέσα στο Σαββατοκύριακο που μας έρχεται οι υποψήφιοι θα μπορούν να δουν αυτά τα στοιχεία. Αλλά και στις 7 Σεπτεμβρίου, όταν ανοίξουν οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές, οι επενδυτές θα έχουν πρόσβαση σ’ αυτές. Επιπλέον, σε περίπτωση που υπάρχουν προσφορές οι οποίες είναι μικρότερες κατά 5% ή λιγότερο από την προσφορά του πλειοδότη, τότε τόσο οι συγκεκριμένοι υποψήφιοι, όσο και ο πλειοδότης θα κληθούν να προχωρήσουν σε βελτιωμένες προσφορές.

Δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού έχουν καταθέσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ισπανική (αλλά συμφερόντων της οικογένειας Μπένετον) Abertis, η κοινοπραξία της πορτογαλικής Brisa με την Intrakat, η κοινοπραξία της αυστραλιανής Macquarie με τον όμιλο Κοπελούζου, η κοινοπραξία της γαλλικής Vinci με τη Mytilineos και η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ με τη γαλλική επενδυτική εταιρεία Meridiam.

Στόχος της διοίκησης του Ταμείου είναι η ολοκλήρωση του διαγωνισμού μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, θα χρειαστεί αγώνας δρόμου ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία υπογραφής της νέας σύμβασης παραχώρησης πριν από τον Οκτώβριο του 2024, οπότε και λήγει η υφιστάμενη σύμβαση του οδικού άξονα που έχει υπογράψει η κοινοπραξία Αττική Οδός (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ). Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού πρέπει να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια να κυρωθεί η νέα σύμβαση από τη Βουλή. Στην περίπτωση που δεν έχει υπογραφεί νέα σύμβαση μέχρι τότε, θα παραταθεί η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης.

Το ισχυρό ενδιαφέρον εγχώριων και διεθνών ομίλων, σε συνδυασμό με το γεγονός πως η Αττική Οδός θεωρείται ένας από τους πλέον ελκυστικούς αστικούς αυτοκινητοδρόμους στην Ευρώπη, δείχνουν πως το τίμημα που μπορεί να λάβει το ΤΑΙΠΕΔ για τη νέα σύμβαση παραχώρησης θα είναι αρκετά υψηλό. Κάποιοι το ανεβάζουν στα επίπεδα των δύο δισ. ευρώ.

Τα κυμαινόμενα διόδια

Η νέα σύμβαση παραχώρησης προβλέπει πως τα διόδια στον οδικό άξονα θα μειωθούν στα 2,5 ευρώ ανά διέλευση, από 2,8 ευρώ σήμερα, για την πρώτη πενταετία. Όμως, προβλέπεται πως η εταιρεία παραχώρησης μετά την πενταετία μπορεί να ζητήσει αναπροσαρμογή του κόστους διοδίων, αφού καταθέσει επαρκή στοιχεία που να τη δικαιολογούν, με βάση φόρμουλα που περιλαμβάνεται στη νέα σύμβαση.

Παρέχεται, επίσης, στον ανάδοχο, μετά την πρώτη πενταετία, η δυνατότητα να εφαρμόσει κυμαινόμενα διόδια, τα οποία μπορούν να φτάνουν και τα 3,25 ευρώ ανά διέλευση κατά τις ώρες αιχμής και συγκεκριμένα από 7-9 το πρωί και από 4-6 το απόγευμα. Η αύξηση της τιμής των διοδίων κατά τις ώρες αιχμής μπορεί να αποτελέσει λύση αντιμετώπισης της κυκλοφοριακής συμφόρησης που παρατηρείται καθημερινά πλέον σε τμήμα της Αττικής Οδού, μεταξύ των κόμβων Λεωφόρου Κηφισίας και Μεταμόρφωσης. Η κατάσταση στο συγκεκριμένο τμήμα δεν πρόκειται να βελτιωθεί αν δεν κατασκευαστεί η επέκταση της λεωφόρου Κύμης μέχρι την Αττική Οδό, έργο που έχει προσωρινό ανάδοχο, αλλά έχει μπλοκαριστεί λόγω προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Ακριβότερα διόδια θα πληρώνουν, με βάση τη νέα σύμβαση παραχώρησης, και τα φορτηγά παλαιότερης τεχνολογίας, με βάση και τις κοινοτικές οδηγίες. Αντίθετα, χαμηλότερο θα είναι το αντίτιμο για τα φορτηγά με νεότερης τεχνολογίας κινητήρες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!