THEPOWERGAME
Ενίσχυση της ζήτησης στο τελευταίο δεκαήμερο των εκπτώσεων προβλέπει ο επιχειρηματικός κόσμος του λιανεμπορίου, μετά την καθίζηση της εμπορικής κίνησης που προκάλεσαν οι καύσωνες το προηγούμενο διάστημα, βάζοντας τον πήχη για τα έσοδα στο ύψος της περσινής σεζόν, γύρω στα 6 δισ. ευρώ.
Στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση της εκπτωτικής περιόδου (31/8), τα εμπορικά καταστήματα μειώνουν σε πιο δελεαστικά επίπεδα τις τιμές, πάνω από 50% στα είδη της απερχόμενης σεζόν, με στόχο να «ξεστοκάρουν» και να αποσπάσουν μερίδιο αγοράς. Το ίδιο επιδιώκουν και μεγάλες αλυσίδες, πολυκαταστήματα και εμπορικά κέντρα, που αποδείχθηκαν πιο ανθεκτικά στις προκλήσεις του προηγούμενου διαστήματος.
Όπως σημειώνουν στο powergame.gr παράγοντες της αγοράς, οι καιρικές συνθήκες και οι πυρκαγιές επηρέασαν τη ζήτηση, σε μια συγκυρία που οι πληθωριστικές πιέσεις, τους τελευταίους 18 μήνες, έχουν αυξήσει τις ανάγκες ρευστότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων κι έχουν περιορίσει το διαθέσιμο εισόδημα. Με τους περισσότερους καταναλωτές να προσανατολίζονται σε αγορές για τα απολύτως απαραίτητα και τους τουρίστες να καταναλώνουν επιλεκτικά, κυρίως σε τουριστικούς προορισμούς και στην πρωτεύουσα, ο απολογισμός της σεζόν ήταν «μείον» στις αρχές Αυγούστου για το σύνολο της επικράτειας. Ειδικά ο Ιούλιος έφτασε να γράφει πτώση 30%, όπως σημειώνει στο powergame.gr o Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας (ΕΣΑ) και αντιπρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A). Πιο θετικά είναι τα μηνύματα από την εμπορική κίνηση του Αυγούστου. Πλέον, εν όψει του τελευταίου δεκαημέρου των εκπτώσεων, ο κ. Σαββίδης, αν και επισημαίνει την ανάγκη αντιμετώπισης του «πληθωρισμού απληστίας», διαπιστώνει μεγάλη προσφορά, δελεαστικές τιμές και πολύ καλή ποιότητα. Οπότε εκτιμά τόνωση της αγοραστικής κίνησης, η οποία αναμένεται να ευνοήσει τα συνολικά έσοδα των εκπτώσεων. Προβλέπει ότι θα κινηθούν στα περσινά επίπεδα, πέριξ των 6 δισ. ευρώ και πιθανόν λίγο χαμηλότερα, γύρω στο 10%.
Ευκαιρία για «έξυπνες αγορές» και αναχαίτιση του πληθωρισμού
«Ας εκμεταλλευτούμε το τελευταίο δεκαήμερο των θερινών εκπτώσεων», τονίζει ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (ΕΒΕΠ) και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής (ΠΕΣΑ). Όπως εξηγεί στο powergame.gr, το τελευταίο δεκαήμερο των θερινών εκπτώσεων ενδείκνυται για «έξυπνες» αγορές, όταν οι καταναλωτές με τον βεβαρημένο οικογενειακό προϋπολογισμό θα έχουν την ευκαιρία επιλογών μέσα από μια μεγάλη ποικιλία καταναλωτικών αγαθών σε χαμηλές τιμές. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, οι εμπορικές επιχειρήσεις με την επιστροφή των πελατών τους από τις διακοπές του Αυγούστου θα έχουν μια τελευταία ευκαιρία να ρευστοποιήσουν εποχικά εμπορεύματα με τη δυνατότητα να καλύψουν τρέχουσες υποχρεώσεις και οφειλές. Έτσι, η τελευταία περίοδος των θερινών εκπτώσεων αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για περεταίρω αναχαίτιση των πληθωριστικών πιέσεων σε μηνιαία, αλλά και ετήσια βάση. «Οι μεγάλες εκπτώσεις και φέτος προσπάθησαν να προσεγγίσουν τους καταναλωτές, ώστε να λειτουργήσουν συνδυαστικά, υπέρ εισοδήματος και τζίρου», τονίζει.
Μιλώντας για τον εκπτωτικό τζίρο (για τον οποίο ο ίδιος είχε εκφράσει την προσδοκία να φτάσει τα 7 δισ. ευρώ το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου, από 6 δισ. ευρώ πέρυσι) σημειώνει: «δεν γνωρίζουμε ακόμα εάν στο τέλος των εκπτώσεων θα πετύχουμε τους στόχους μας σε τζίρο, λόγω του καύσωνα και των πυρκαγιών του Ιουλίου. Ο εμπορικός κόσμος της Αττικής έχει, πάντως, ήδη καταγράψει μεγαλύτερη κατανάλωση από πέρυσι, λόγω των αυξημένων τουριστικών ροών στην Αθήνα, κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων. Άρα και οι τουρίστες θα μπουν στο άθροισμα του τελικού τζίρου με την «εισαγόμενη κατανάλωση». Επίσης, επισημαίνεται πως η ένδυση και υπόδηση είχαν την πρωτοκαθεδρία στις προτιμήσεις των καταναλωτών στις τακτικές εκπτώσεις, διατηρώντας διπλό θετικό πρόσημο σε κύκλο εργασιών και όγκο πωλήσεων. Το επιθυμητό είναι στο τέλος της περιόδου των εκπτώσεων όλοι οι εγχώριοι καταναλωτές και μόνιμοι πελάτες μας να εκμεταλλευτούν τις συμφέρουσες τιμές, αλλά και οι επιχειρήσεις λιανικής να ξεπουλήσουν. Πριν κάνουμε το τελικό ταμείο, ελπίζουμε σε ένα καλό τελευταίο δεκαήμερο εκπτώσεων».