THEPOWERGAME
Στη μάχη της αποκατάστασης τόσο των υποδομών όσο και της εικόνας των προορισμών έχουν επιδοθεί Ρόδος και Μαγνησία, μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές που δημιούργησαν σοβαρότατα προβλήματα εν μέσω καλοκαιριού.
Από χθες, 8 Αυγούστου, είναι «στον αέρα» η καμπάνια παγκόσμιας εμβέλειας, που άμεσα σχεδίασε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ ειδικά για το νησί της Ρόδου. Με το μήνυμα «Rhodes. What you love is here» (Ρόδος: Ό,τι αγαπάς είναι εδώ), η καμπάνια με εικόνες και βίντεο από τον κορυφαίο τουριστικό προορισμό διοχετεύεται στα μεγαλύτερα δίκτυα μέσω όλων των καναλιών διανομής, προβάλλοντας όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του νησιού. Ο σχεδιασμός της καμπάνιας ανατέθηκε στην Ogilvy και έχει στόχευση στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τις σκανδιναβικές χώρες, τη Γαλλία, την Ιταλία και την Ολλανδία, καθώς και τις αγορές του Ισραήλ και της Αμερικής.
Επιστροφή στην κανονικότητα
«Είμαστε σε διαδικασία επανεκκίνησης», δηλώνει στο powergame.gr o πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, Μανώλης Μαρκόπουλος, σημειώνοντας ότι αυτήν τη στιγμή το νησί «τρέχει» με δύο ταχύτητες:
Το 85% του νησιού που δεν είχε επαφή με τη φωτιά φτάνει μέρα με τη μέρα σε κανονικές για τον Αύγουστο πληρότητες. Νέες κρατήσεις άρχισαν να μπαίνουν στα συστήματα κανονικά από την Κυριακή 30 Ιουλίου.
Το 15% του νησιού που επλήγη από τη φωτιά έχει ακόμα δρόμο να διανύσει. Αυτήν τη στιγμή είναι κλειστά 3 ξενοδοχεία, ενώ νέες κρατήσεις άρχισαν να μπαίνουν στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας. Στην περιοχή αυτήν κυριαρχούν τα ξενοδοχεία που τα διαχειρίζονται tour operators, κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να δοθεί βάρος στη συνδιαφήμιση με τους μεγάλους τουριστικούς οργανισμούς.
Χθες η easyJet ξεκίνησε εκ νέου να μεταφέρει ταξιδιώτες στη νότια Ρόδο, η οποία επλήγη από τις πυρκαγιές, ενώ TUI και Jet2 ξεκινούν και πάλι στις 11 Αυγούστου. Οι τουριστικοί επιχειρηματίες του νησιού εκτιμούν ότι ο προορισμός θα επανέλθει στην κανονικότητα το διάστημα μεταξύ 15-20 Αυγούστου, καθώς οι ακυρώσεις έχουν πλέον σταματήσει. Υπολογίζεται ότι λόγω των πυρκαγιών χάθηκαν περίπου 65.000 τουρίστες.
Εκπρόσωποι τουριστικών γραφείων σε Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο (οι δύο κύριες αγορές της Ρόδου) δηλώνουν σε μέσα ενημέρωσης των χωρών τους ότι το νησί είναι ασφαλές και καλούν τους τουρίστες να το επισκεφθούν. Και πολλοί ακολουθούν ήδη τη συμβουλή τους, κάνοντας νέες κρατήσεις, αναφέροντας μάλιστα ότι θέλουν να στηρίξουν τον αγαπημένο τους προορισμό.
Δεν λείπουν, άλλωστε, και οι εκπτώσεις και οι προσφορές, προκειμένου να τονωθούν οι άμεσες πληρότητες των ξενοδοχείων. Για παράδειγμα, ο FTI προσφέρει 50% έκπτωση για νέες κρατήσεις. Επίσης, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έχει ανακοινώσει και την παροχή μιας δωρεάν εβδομάδας διακοπών το 2024 για τους τουρίστες που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα ξενοδοχεία τους λόγω της πυρκαγιάς.
Σε κανονικούς ρυθμούς επιστρέφει και η Μαγνησία
Νέες κρατήσεις βλέπουν στα συστήματά τους και οι ξενοδόχοι της Μαγνησίας, μετά τις περίπου 200 ακυρώσεις κρατήσεων για τουλάχιστον πενθήμερες διαμονές που δέχτηκαν λόγω των πυρκαγιών, κυρίως σε Βόλο, Πορταριά, Μακρινίτσα και Αγριά.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας, Γιώργος Ζαφείρης, λέει στο powergame.gr ότι υπάρχουν πλέον νέες κρατήσεις, αλλά σημειώνεται υστέρηση στην κίνηση του νομού, με τα ξενοδοχεία να βλέπουν αυτήν τη στιγμή πληρότητες της τάξης του 85%, όταν τα προηγούμενα χρόνια ο Αύγουστος έφτανε στο 100%. Οι περισσότερες νέες κρατήσεις έρχονται από Έλληνες και από τους βόρειους γείτονές μας, ενώ όσοι έχουν κλείσει αεροπορικά εισιτήρια (Βρετανοί, Γερμανοί, Ολλανδοί, Γάλλοι και Τσέχοι) συνεχίζουν να έρχονται κανονικά.
Τέλος, ο κ. Ζαφείρης σημείωσε ότι θέλει να ευχαριστήσει προσωπικά τον πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Αλέξανδρο Βασιλικό, ο οποίος ήταν ο πρώτος που επικοινώνησε μαζί του τις ημέρες της πυρκαγιάς και πρότεινε να πληρώσει το ΞΕΕ τους ξενοδόχους που φιλοξένησαν πυρόπληκτους. Όμως οι ξενοδόχοι της Μαγνησίας, με έντονο το πνεύμα της κοινωνικής ευθύνης, ανέλαβαν μόνοι τους το κόστος της φιλοξενίας.