THEPOWERGAME
Αυξημένες κατά 123% είναι φέτος οι τιμές στα ξενοδοχεία 5 αστέρων στην Ελλάδα σε σύγκριση με το 2019, αλλά σε απόλυτες τιμές ανταγωνίζονται ευθέως τους άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς της Μεσογείου, την Ισπανία, τη Γαλλία και την Ιταλία.
Η διαπίστωση αυτή προκύπτει από την ανάλυση ενός δισεκατομμυρίου σχολίων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γι’ αυτούς τους 4 δημοφιλείς προορισμούς της Μεσογείου, που έχει διενεργήσει η ισπανική εταιρεία παρατήρησης και ανάλυσης τουριστικών δεδομένων Mabrian Technologies.
Και οι τέσσερις ευρωπαϊκοί προορισμοί της Μεσογείου έχουν αυξημένες τιμές στα ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών σε σύγκριση με το 2019, αλλά οι αυξήσεις των τιμών των ελληνικών ξενοδοχείων ξεπερνούν κατά πολύ τον ανταγωνισμό. Την ίδια ώρα, η Ισπανία κινείται σε τιμές πολύ χαμηλότερες από τις άλλες τρεις χώρες.
Συγκεκριμένα, στα ξενοδοχεία 3 αστέρων στην Ελλάδα παρατηρείται αύξηση κατά 25,5%, με μέσο όρο τιμής τα 123 ευρώ, φτάνοντας έτσι τα 120 ευρώ της Γαλλίας και τα 122 ευρώ της Ιταλίας, ενώ η Ισπανία πουλάει στα 111 ευρώ. Στα 4 αστέρων ξενοδοχεία η αύξηση διαμορφώνεται στο 67,2%, φτάνοντας τα 199 ευρώ, λίγο πάνω από τα 193 ευρώ της Γαλλίας (+7,2%). Στα 174 ευρώ πωλούνται τα τετράστερα στην Ιταλία (+11,5%) και στα 145 ευρώ στην Ισπανία (+7,4%).
Στα πέντε αστέρων ξενοδοχεία οι διαφορές είναι ακόμα μεγαλύτερες. Στη Γαλλία η τιμή διαμορφώνεται στα 447 ευρώ (+23,8%), στην Ιταλία στα 431 ευρώ (+18,4%), στην Ισπανία στα 307 ευρώ (+25,3%), ενώ στην Ελλάδα η τιμή είναι στα 348 ευρώ (123,1%).
Οι αυξημένες τιμές καταγράφονται σε όλους τους προορισμούς και τις κατηγορίες ξενοδοχείων στη χώρα μας, εν μέρει λόγω του ανοίγματος πολυάριθμων ξενοδοχείων 5 αστέρων τα τελευταία χρόνια, μια στρατηγική στροφή που προσέλκυσε επίσης διαφορετικούς τύπους επισκεπτών, όπως σημειώνει η Mabrian.
Παρ’ όλα αυτά, όσον αφορά τις επιλογές ξενοδοχείων, η Ελλάδα αποσπά τον υψηλότερο βαθμό ικανοποίησης από τους ταξιδιώτες μεταξύ των 4 χωρών, ενώ η Γαλλία θεωρείται λιγότερο επιθυμητή. Η Ιταλία και η Ισπανία έρχονται στη δεύτερη και την τρίτη θέση και κρίνονται με παρόμοια επίπεδα ικανοποίησης. Τα τουριστικά αξιοθέατα επίσης κερδίζουν υψηλούς βαθμούς ικανοποίησης στην Ελλάδα και την Ιταλία, ενώ χαμηλή βαθμολογία σημειώνεται σε αυτό το κριτήριο στη Γαλλία και την Ισπανία.
Τα κύρια κίνητρα για την επίσκεψη σε προορισμούς της Μεσογείου είναι τα πολιτιστικά προϊόντα, οι δραστηριότητες που σχετίζονται με τη θάλασσα και την παραλία, η φύση και ο τουρισμός δραστηριοτήτων. Αξιοσημείωτο επίσης ότι οι τουρίστες στη Γαλλία και την Ισπανία απολαμβάνουν μια μεγαλύτερη ποικιλία από δραστηριότητες φιλικές προς την οικογένεια, ενώ εκείνοι στην Ελλάδα και την Ιταλία εκτιμούν την τοπική γαστρονομία.
Αυξημένες αεροπορικές θέσεις
Όσον αφορά την αεροπορική συνδεσιμότητα, και οι τέσσερις προορισμοί έχουν αυξήσει τη χωρητικότητά τους για το καλοκαίρι του 2023 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η Γαλλία και η Ιταλία έχουν σημειώσει ανάπτυξη στις διεθνείς πτήσεις, αν και η χωρητικότητα εσωτερικού τους είναι χαμηλότερη από το 2022. Από την άλλη πλευρά, η Ισπανία και η Ελλάδα έχουν αυξήσει τόσο τις διεθνείς όσο και τις εγχώριες χωρητικότητες.
Λόγω της αυξημένης εναέριας χωρητικότητας, οι μεσογειακοί προορισμοί ανταγωνίζονται σκληρά για να προσελκύσουν την προσοχή των ταξιδιωτών από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Γαλλία, η Ιταλία, η Ελλάδα και η Ισπανία λαμβάνουν μέτρα για την αύξηση της αεροπορικής συνδεσιμότητας και την προσέλκυση αυτής της ζωτικής σημασίας αγοράς.
Αυτό το καλοκαίρι οι ταξιδιώτες από τις Ηνωμένες Πολιτείες θα έχουν ευκολότερη πρόσβαση σε μεσογειακούς προορισμούς, με αυξημένη χωρητικότητα και πιο άμεσες διαδρομές. Η Γαλλία και η Ιταλία, που είχαν ήδη καλή συνδεσιμότητα με τη Βόρεια Αμερική πέρυσι, αύξησαν περαιτέρω τον αριθμό τους, με αύξηση 36% και 45% στη χωρητικότητα των θέσεων, αντίστοιχα. Επιπλέον, έχουν βελτιώσει τη συνδεσιμότητά τους με μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές.
Στην περίπτωση της Ισπανίας και της Ελλάδας η χωρητικότητα σε απευθείας δρομολόγια μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και αυτών των προορισμών έχει αυξηθεί κατά περίπου 20%. Αν και οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν κατατάσσονται μεταξύ των δέκα κορυφαίων αγορών πηγών γι’ αυτούς τους προορισμούς, έχει παρατηρηθεί αύξηση της ζήτησης.