Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Χίος: Γιατί είναι sold out για το καλοκαίρι

Η Χίος δεν είναι πολύ ανεπτυγμένος τουριστικός προορισμός και όπως φαίνεται, αυτό δεν αποτελούσε προτεραιότητα για το νησί. Η ενασχόληση με τον τουρισμό ήταν για τους περισσότερους συμπληρωματική δουλειά και τα σκήπτρα της οικονομίας κρατούσε -και κρατάει ακόμη – η ναυτιλία και η αγροτική παραγωγή. Τα τελευταία χρόνια ωστόσο, τα πράγματα στο νησί έχουν αρχίσει να αλλάζουν και η τουριστική ανάπτυξη διαμορφώνεται με νέα δεδομένα, όπως εξηγεί μιλώντας στο ΑΠΕ ο Κώστας Βεργίνας αντιδήμαρχος Τουρισμού και Ναυτιλίας της Χίου.

Η τουριστική κίνηση στο νησί το 2022 ήταν αυξημένη σε σχέση με το 2019. Φέτος, όπως επισημαίνει ο αντιδήμαρχος, το νησί έχει πάρα πολύ κόσμο, περισσότερο από πέρσι. «Εκτιμώ ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο να κλείσει κάποιος διακοπές στη Χίο αυτήν τη στιγμή καθώς ο Ιούλιος και ο Αύγουστος είναι sold out ήδη από τον Μάιο. Οι κρατήσεις επίσης επεκτείνονται μέχρι τον Σεπτέμβρη και τις αρχές Οκτώβρη και αυτό είναι κάτι που συμβαίνει πρώτη φορά. Επιπλέον, για πρώτη φορά φέτος τα μεγάλα ξενοδοχεία δεν έκλεισαν μετά το Πάσχα ενώ συνήθως έκλειναν για ένα διάστημα και ξανάνοιγαν με την έναρξη της θερινής σεζόν. Αυτό συνέβη φυσικά γιατί είχαμε κόσμο», σημειώνει ο κ.Βεργίνας.

Το νησί της Χίου διαθέτει συνολικά περίπου 5.000 κλίνες ξενοδοχείων και αδειοδοτημένων από τον ΕΟΤ καταλυμάτων. Αυτός είναι και ο λόγος που είναι δύσκολο να βρει κάποιος δωμάτιο στους “καυτούς” μήνες του καλοκαιριού.

Η Χίος είναι ένας προορισμός που έλκει αρκετό κόσμο και μάλιστα καθ; όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Το χειμώνα οι επισκέπτες του νησιού είναι Έλληνες και Τούρκοι. «Δεν έχουμε άλλο τουρισμό από το εξωτερικό. Έχουμε όμως repeaters -κυρίως Γάλλους και Ελβετούς- οι οποίοι έχουν αγοράσει σπίτια σε χωριά και έρχονται και τον χειμώνα», επισημαίνει ο κ. Βεργίνας.

«Εκείνο που μας λείπει είναι κλίνες, για να μπορέσουμε να καλύψουμε τον κόσμο, καθώς η ζήτηση είναι τεράστια», προσθέτει. «Το καλοκαίρι έρχονται μόνο μικρά αεροσκάφη γιατί το αεροδρόμιο μας είναι μικρό. Παρόλα αυτά έρχονται είτε με πτήσεις τσάρτερ είτε μέσω άλλου προορισμού. Φέτος έχουμε από Τσεχία ένα τσάρτερ, το οποίο σταματάει Λήμνο και μετά συνεχίζει για Χίο ενώ η Aegean έχει βελτιώσει πάρα πολύ τις ανταποκρίσεις των πτήσεων τόσο από Γερμανία όσο και από Γαλλία, οπότε έχουμε πάρα πολλούς Γάλλους και Γερμανούς που έρχονται μέσω Αθηνών. Το νέο αεροδρόμιο θα είναι έτοιμο το 2024-2025. Οι πράκτορες είναι ήδη έτοιμοι και περιμένουν. Υπάρχει ενδιαφέρον αλλά στο μεταξύ πρέπει να φτιάξουμε κλίνες. Από την άλλη, το επενδυτικό ενδιαφέρον αυτήν τη στιγμή είναι μειωμένο. Γίνονται βέβαια κάποιες μικρές ξενοδοχειακές μονάδες αλλά δεν αρκεί», τονίζει ο αντιδήμαρχος Τουρισμού.

Όπως εξηγεί ο ίδιος, συνήθως οι περισσότερες Χιώτες ασχολούνται με τον τουρισμό επικουρικά σαν δευτερεύουσα επιχειρηματική δραστηριότητα και αυτό ίσως ήταν ο λόγος που κράτησε πίσω το νησί τουριστικά. «Εκτιμώ ότι με την προσπάθεια που γίνεται τώρα, ιδίως από την πλευρά της τοπικής αυτοδιοίκησης, ότι έχει γίνει αντιληπτό στους επαγγελματίες πως ο τουρισμός πρέπει να λειτουργήσει με περισσότερη σοβαρότητα. Οπότε και οι επενδύσεις στρέφονται προς αυτήν την κατεύθυνση, οι νέες επιχειρήσεις δουλεύουν με πολύ καλύτερο τρόπο, έχει βελτιωθεί πολύ περισσότερο η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και συνεχίζει να βελτιώνεται. Από τον κορωνοϊό και μετά έχουμε εστιάσει στην αποκέντρωση, στη φύση και επειδή η Χίος έχει πλούσιο φυσικό περιβάλλον, το brand του νησιού εστιάζει πλέον σε αυτό. Η Χίος έχει φυσική ομορφιά, παραλίες, δάση, αγροτική παραγωγή με κυρίαρχη τη μαστίχα, το μανταρίνι της Χίου (που είναι ΠΟΠ προϊόν), την ελιά θρούμπα, τα χιώτικα τριαντάφυλλα κ.α. Έχει πολλά προϊόντα και γεύσεις, για αυτό πρωταγωνίστρια τα τελευταία χρόνια είναι η γαστρονομία κι εμείς εργαζόμαστε πάνω στον τομέα της ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας και της ανάπτυξης του πρωτογενούς τομέα αλλά και με την προώθηση και προβολή των προϊόντων μας σε όλο τον κόσμο.

Όπως επισημαίνει ο Παντελής Λεγάτος, πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χίου, με αφορμή πρόσφατη εκδήλωση προβολής και παρουσίασης των προϊόντων του νησιού στην Αθήνα, όπου συμμετείχαν 21 επιχειρήσεις, το “Άρωμα Χίου” είναι μια ολιστική προσέγγιση της Χίου.

«Το στοίχημα για εμάς είναι πώς θα μπούμε ουσιαστικά στον τουριστικό χάρτη. Η Χίος είναι η άγνωστη αριστοκράτισσα του Αιγαίου και για τους γνώστες είναι ένας παράδεισος» όπως λέει και ο Ελύτης “τις ιδέες μου , υπογραμμίζει ο κ.Λεγάτος.

«Στη Χίο πρώτη δύναμη είναι η ναυτιλία, ο δεύτερος πυλώνας είναι η αγροτική παραγωγή και η μαστίχα. Είναι τεράστια τα νούμερα από τη μαστίχα. Μάλιστα πρόσφατα δημιουργήθηκε και ένα κέντρο Έρευνας όπου πραγματοποιούνται ερευνητικά προγράμματα για τη χρήση της μαστίχας, η οποία εκτός από τα καλλυντικά, μπαίνει πλέον και στα φαρμακευτικά σκευάσματα», αναφέρει ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, τονίζοντας ότι υπάρχουν χώρες που ζητούν να εισάγουν μαστίχα αλλά το νησί δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες τους.

Όπως υπογραμμίζει ο κ.Λεγάτος, η μαστίχα Χίου είναι γνωστή διεθνώς. Παράγεται μόνο στο νότιο τμήμα του νησιού και είναι μοναδική στον κόσμο. Η παραγωγή φτάνει στους 250 τόνους ετησίως και εξαντλείται. Το νέο Ερευνητικό κέντρο φέρνει επιστήμονες από όλο τον κόσμο στο νησί και δίνει ένα επιπλέον συν στην προβολή της Χίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!