THEPOWERGAME
Στις 7 Απριλίου κατατίθενται τελικά οι προσφορές στο μεγάλο διαγωνισμό, προϋπολογισμού κοντά στα 43 εκατ. ευρώ για τον τεχνικό σύμβουλο της Αττικό Μετρό για τη γραμμή 4 του μετρό Αθήνας. Η παράταση της μίας εβδομάδας ζητήθηκε από υποψήφιους που επικαλέστηκαν την καραντίνα, αλλά και το ενδιαφέρον ξένων ομίλων με τους οποίους συνεργάζονται. Το σίγουρο είναι πως θα εμφανιστούν διεθνή ονόματα όπως η AECOM, η HillInternational, αλλά και εγχώριοι παίκτες όπως η NAMA,ADT, η Δρόμος, η Salfo, κ.α.
Χθες έγινε γνωστό πως το υπουργείο Υποδομών ετοιμάζεται να προκηρύξει έναν ακόμα μεγαλύτερο διαγωνισμό, αν συμπεριληφθεί και το δικαίωμα προαίρεσης, προϋπολογισμού 46 εκατ. ευρώ, για τεχνικό σύμβουλο στα έργα που θα ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης καθώς και στο επόμενο ΕΣΠΑ.
Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται και ο σχεδιασμός της ΕΡΓΟΣΕ για διαγωνισμό τεχνικού συμβούλου, ύψους κοντά στα 31 εκατ. ευρώ, που θα αναλάβει να συμμαζέψει τις εργολαβίες στο σιδηροδρομικό δίκτυο που καθυστερούν για χρόνια. Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ ετοιμάζει και σειρά άλλων διαγωνισμών για συμβούλους για τα νέα σιδηροδρομικά έργα (συνολικού ύψους 3,1 δισ. ευρώ) που θέλει να προχωρήσει με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου. Το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου προβλέπει πως οι νέοι διαγωνισμοί για τα συγκεκριμένα έργα, που περιλαμβάνουν διασυνδέσεις με λιμάνια, θα ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι.
Αν προστεθούν και οι μικρότεροι διαγωνισμοί (π.χ. για υπηρεσίες επίβλεψης έργων) που προωθούν άλλες εταιρείες όπως η ΔΕΔΑ, που αναπτύσσεται τα δίκτυα φυσικού αερίου στην ελληνική περιφέρεια, τότε το συνολικό ύψος των διαγωνισμών για τεχνικούς συμβούλους που θα προκηρυχθούν τον επόμενο χρόνο αγγίζει τα 200 εκατ. ευρώ.
Στην απόφαση του υπουργού Υποδομών Κ. Καραμανλή με την οποία εγκρίνεται ο μεγάλος διαγωνισμός για τεχνικό σύμβουλο του υπουργείου αναφέρεται πως πρόσφατα καταρτίστηκε «ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων, συνολικού ύψους 13 δισ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει πλήθος εμβληματικών έργων όπως μεταξύ άλλων τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, τον ΒΟΑΚ (Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης), την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος, το βόρειο τμήμα του Ε65, τη νέα Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης (γνωστή και ως «Flyover»), παρεμβάσεις για την οδική ασφάλεια και αντιπλημμυρικά έργα σε όλη τη χώρα».
Η πρόσληψη του τεχνικού συμβούλου θεωρείται απαραίτητη για να υποστηριχθούν οι δομές του υπουργείου σε όλα τα στάδια υλοποίησης των έργων «λαμβάνοντας υπόψη τις αυξημένες απαιτήσεις για την ωρίμανση και υλοποίηση έργων, δεδομένης της διαθεσιμότητας και ανάγκης ταχείας απορρόφησης των κονδυλίων που θα διατεθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF) της Ε.Ε. καθώς και από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα της Προγραμματικής Περιόδου 2021 – 2027».