Γ.Δ.
1474.44 -0,25%
ACAG
0,00%
5.85
CENER
+2,80%
9.93
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+1,00%
9.09
NOVAL
-1,81%
2.72
OPTIMA
-0,33%
12.2
TITC
+0,30%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
5.6
ΑΒΑΞ
-1,28%
1.39
ΑΒΕ
-1,08%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.24
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.95
ΑΛΜΥ
-0,33%
3.02
ΑΛΦΑ
-0,70%
1.691
ΑΝΔΡΟ
-0,90%
6.64
ΑΡΑΙΓ
-1,22%
11.36
ΑΣΚΟ
+0,71%
2.82
ΑΣΤΑΚ
+1,08%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-1,63%
8.44
ΑΤΤ
+0,43%
9.28
ΑΤΤΙΚΑ
-1,93%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,51%
5.91
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.39
ΒΙΟΣΚ
-1,02%
1.455
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-2,56%
2.28
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,67%
17.78
ΔΑΑ
+0,10%
7.97
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
-2,29%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+0,40%
3.78
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.323
ΕΒΡΟΦ
-1,88%
1.57
ΕΕΕ
+0,24%
34
ΕΚΤΕΡ
+0,47%
2.12
ΕΛΒΕ
-5,31%
5.35
ΕΛΙΝ
0,00%
2.16
ΕΛΛ
-1,08%
13.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+4,70%
2.05
ΕΛΠΕ
-1,08%
7.32
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-0,11%
1.798
ΕΛΧΑ
-0,85%
1.874
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
-1,54%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,94%
1.315
ΕΤΕ
-1,55%
7.984
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.35
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.77
ΕΥΡΩΒ
+0,38%
2.126
ΕΧΑΕ
-0,42%
4.78
ΙΑΤΡ
-2,40%
1.63
ΙΚΤΙΝ
-0,49%
0.4065
ΙΛΥΔΑ
-0,28%
1.77
ΙΝΚΑΤ
-0,60%
4.96
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.18
ΙΝΛΟΤ
-0,32%
1.23
ΙΝΤΕΚ
-0,34%
5.87
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,81%
2.5
ΙΝΤΕΤ
-0,39%
1.28
ΙΝΤΚΑ
-1,50%
3.28
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
336
ΚΕΚΡ
-0,68%
1.45
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,34%
1.485
ΚΟΡΔΕ
+1,63%
0.498
ΚΟΥΑΛ
+2,92%
1.2
ΚΟΥΕΣ
-0,74%
5.34
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,87%
11.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
-4,24%
1.13
ΛΑΒΙ
-1,45%
0.881
ΛΑΜΔΑ
-0,53%
7.57
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+1,65%
0.925
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.42
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.63
ΜΑΘΙΟ
-9,65%
0.768
ΜΕΒΑ
+0,25%
4.03
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.61
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45
ΜΙΓ
+1,23%
3.715
ΜΙΝ
-0,79%
0.63
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.52
ΜΟΝΤΑ
+0,54%
3.7
ΜΟΤΟ
-1,12%
2.65
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
24.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,28%
3.52
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.965
ΜΠΤΚ
+8,63%
0.755
ΜΥΤΙΛ
-0,82%
36.18
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,06%
0.95
ΞΥΛΚ
0,00%
0.279
ΞΥΛΠ
+3,70%
0.392
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
-0,96%
25.7
ΟΛΥΜΠ
-1,95%
2.51
ΟΠΑΠ
-0,99%
15.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.9
ΟΤΕ
+0,53%
15.25
ΟΤΟΕΛ
-0,51%
11.8
ΠΑΙΡ
+0,93%
1.085
ΠΑΠ
+0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+3,18%
4.024
ΠΕΡΦ
-0,42%
7.07
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.58
ΠΛΑΘ
-1,09%
4.095
ΠΛΑΚΡ
-3,23%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.23
ΠΡΕΜΙΑ
+0,86%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,20%
5
ΡΕΒΟΙΛ
-1,27%
1.94
ΣΑΡ
0,00%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,70%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+1,50%
1.695
ΣΠΕΙΣ
+0,60%
6.7
ΣΠΙ
-1,73%
0.68
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.23
ΤΖΚΑ
-1,01%
1.47
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,74%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-0,38%
3.91
ΧΑΙΔΕ
+4,92%
0.64

Με αλλαγές προχωρά ο διαγωνισμός για το Θριάσιο ΙΙ

Να βεβαιωθεί πως θα υπάρξει ενδιαφέρον στο διαγωνισμό για την παραχώρηση του ημιτελούς Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) στο Θριάσιο για τουλάχιστον 25 χρόνια, μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), θέλει ο επικεφαλής του ΟΣΕ Σπ. Πατέρας. Γι’ αυτό το λόγο τις επόμενες ημέρες θα επιδιώξει επαφές με ενδιαφερόμενους για τη διαχείριση του συγκροτήματος προκειμένου να ακούσει από πρώτο χέρι τις παρατηρήσεις τους σε σχέση με το τεύχος δημοπράτησης που είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν εκφραστεί αντιρρήσεις για το σημερινό σχεδιασμό που προβλέπει πως ο ΟΣΕ θα συμμετάσχει στην εταιρεία παραχώρησης με μειοψηφικό ποσοστό, μέσω εισφοράς σε είδος, δηλαδή του ακινήτου των 1.450 στρεμμάτων στο Θριάσιο. Λόγω της μεγάλης αξίας του ακινήτου και για να διατηρήσει μειοψηφικό ποσοστό ο ΟΣΕ, ο ιδιώτης επενδυτής πρέπει «με το καλημέρα» να βάλει σημαντικά κεφάλαια στην εταιρεία παραχώρησης ώστε να έχει την πλειοψηφία.

Πρόκειται για ένα από τα θέματα που θα συζητηθούν τις επόμενες εβδομάδες καθώς το υπουργείο Υποδομών έχει αποφασίσει να προχωρήσει το διαγωνισμό παρά τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν με την σύμβαση παραχώρησης του γειτονικού Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο. Η σύμβαση κυρώθηκε από την Βουλή στα τέλη του 2018, επί ΣΥΡΙΖΑ, και προκάλεσε την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία δεν την εγκρίνει και ζητεί σειρά αλλαγών.

Η Κομισιόν ζητάει την επένδυση πρόσθετων κεφαλαίων από την «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο (ΘΕΚ ΑΕ) στην οποία συμμετέχει η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ (θυγατρική της Τράπεζας Πειραιώς) και ο όμιλος Goldair. Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει συμφωνία μεταξύ υπουργείου Υποδομών και ΘΕΚ ΑΕ για τις αλλαγές στην σύμβαση παραχώρησης αλλά κανείς δεν παραδέχεται πως υπάρχει αδιέξοδο. Ο διαγωνισμός για το Εμπορευματικό Κέντρο είχε προκηρυχθεί από την ΓΑΙΑΟΣΕ που σήμερα ελέγχεται από το Υπερταμείο.

Στον ΟΣΕ εμφανίζονται αποφασισμένοι να προχωρήσουν τον διαγωνισμό με τον οποίο θα ολοκληρωθούν τα έργα για τον Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και πρόσθετους χώρους αποθήκευσης στο ακίνητο των 1.450 στρεμμάτων που συνορεύει με το οικόπεδο των 588 στρεμμάτων που θα κατασκευαστεί το Εμπορευματικό Κέντρο.

Όμως ο προηγούμενος διαγωνισμός για την διαχείριση του ΕΣΣΣΔΙ είχε κηρυχθεί άγονος αν και αρχικά είχε εκδηλωθεί ενδιαφέρον από τρεις εταιρείες. Γι’ αυτό και επιχειρείται νέα διαβούλευση με την αγορά προκειμένου αυτή τη φορά να υπάρξει ουσιαστική συμμετοχή από ιδιώτες επενδυτές.

Η σύμβαση παραχώρησης που θα συναφθεί θα έχει ως αντικείμενο τη Λειτουργία, Συντήρηση, Εκμετάλλευση, ολοκλήρωση Μελετών και Κατασκευής Έργων και της Προμήθειας Εξοπλισμού του ΕΣΣΣΔΙ Θριασίου Πεδίου. Συγκεκριμένα ο ιδιώτης επενδυτής «θα αναλάβει α) την εκτέλεση εργασιών κατασκευής κτιρίων, καθώς και την προμήθεια και εγκατάσταση ειδικού εξοπλισμού του ΕΣΣΣΔΙ Θριασίου Πεδίου, που είναι αναγκαίος για την λειτουργία του ΕΣΣΣΔΙ. (β) την παροχή υπηρεσιών που αφορούν: (i) στη μεταφόρτωση μοναδοποιημένου φορτίου συνδυασμένων μεταφορών, (ii) στην εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων (υπηρεσίες αποθήκευσης και λοιπές υποστηρικτικές υπηρεσίες σε εμπορευματοκιβώτια («Ε/Κ»), απόθεσης γεμάτων και κενών Ε/Κ, συσκευασίας μοναδοποιημένου φορτίου), (iii) στη μεταφόρτωση φορτίου βαγονιών, γενικού φορτίου, υγρών φορτίων και οχημάτων, καθώς και (iv) στην εξυπηρέτηση πελατών και τελωνείου (προγραμματισμό, το συντονισμό και τον έλεγχο όλων των λειτουργιών μεταφόρτωσης και συρμών) (γ) τη συντήρηση του συνόλου των υποδομών του ΕΣΣΣΔΙ Θριασίου Πεδίου, πλην των σιδηροδρομικών υποδομών, καθώς την επιτήρηση και φύλαξη του ΕΣΣΣΔΙ Θριασίου Πεδίου».

Μισός αιώνας σχεδίων για το Θριάσιο

Ο ΟΣΕ είχε ολοκληρώσει την αγορά της μεγάλης έκτασης στο Θριάσιο το 1976 με στόχο να δημιουργήσει τερματικό σταθμό και να ενισχύσει τη θέση του στις εμπορευματικές μεταφορές. Οκτώ χρόνια αργότερα, το 1984, παρουσιάστηκε το πρώτο Στρατηγικό Σχέδιο (Master Plan) για το εμπορευματικό κέντρο από τη ρουμανική εταιρεία Contransimex. Δεκαπέντε χρόνια μετά, το 1999, παρουσιάζεται και δεύτερο Master Plan, αυτή τη φορά από τη γερμανική εταιρεία De Consult.

Από το 1996 ο ΟΣΕ είχε εξασφαλίσει κοινοτική χρηματοδότηση 60 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου, με στόχο να ολοκληρωθούν τα έργα το 2000. Τελικά τον Νοέμβριο του 2000 η κοινοτική χρηματοδότηση αυξήθηκε σε 125 εκατ. ευρώ και τέθηκε νέος στόχος ολοκλήρωσης των έργων η 31η Δεκεμβρίου 2006. Τότε η Κομισιόν έθεσε ως όρο για τη χρηματοδότηση την επιλογή ιδιώτη διαχειριστή στο εμπορευματικό κέντρο.

Από τότε πραγματοποιήθηκαν τέσσερις διαγωνισμοί που κηρύχθηκαν άγονοι. Αλλά και ο πέμπτος διαγωνισμός που προκηρύχθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ και ολοκληρώθηκε έμπλεξε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Ελλάδα έχει λάβει απανωτές παρατάσεις για την επιλογή ιδιώτη επενδυτή προκειμένου να μην επιστρέψει τα κοινοτικά κονδύλια για το Θριάσιο (που φτάνουν πλέον τα 200 εκατ. ευρώ) στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!