Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Αττική Οδός: Και παράταση για τις προσφορές και επιτάχυνση της διαδικασίας

Σήμερα, Πέμπτη, αποφασίζει το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ για τη διαδικασία υποβολής βελτιωμένων προσφορών στον διαγωνισμό της Αττικής Οδού. Παράλληλα, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων πρόκειται να συζητήσουν τις προκηρύξεις πρόσληψης συμβούλων στην αποκρατικοποίηση του Λιμένα Λαυρίου.

Η απόφαση αυτή ουσιαστικά θα σημάνει την αποκρατικοποίηση του Λιμένα Λαυρίου, τον οποίο το ΤΑΙΠΕΔ προορίζει ως τουριστικό λιμάνι και ελλιμενισμού μεγάλων σκαφών αναψυχής (yacht).

Όσον αφορά τον διαγωνισμό της Αττικής Οδού, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να εξετάσει το ενδεχόμενο να μην υπάρξει γύρος βελτιωμένων προσφορών. Την εισήγησή αυτήν φέρνει ο επικεφαλής του Ταμείου, Δημήτρης Πολίτης, αξιοποιώντας τη δυνατότητα που του παρέχει η προκήρυξη του διαγωνισμού. Ωστόσο, μια τέτοια σημαντική απόφαση απαιτεί τη στήριξη όλης της διοίκησης.

Αν η απόφαση αυτή προχωρήσει, τότε ο νέος παραχωρησιούχος θα κριθεί από τις δεσμευτικές προσφορές, που έχει προγραμματιστεί να υποβληθούν στις 10 Ιουλίου ή όποτε άλλοτε αποφασιστεί να γίνει η υποβολή, εφόσον τελικά προκριθεί το σενάριο της μετάθεσης της ημερομηνίας υποβολής. Μια σειρά ενδιαφερόμενων επενδυτών έχουν ζητήσει από το ΤΑΙΠΕΔ να μεταθέσει την ημερομηνία, ενώ αρκετοί είναι εκείνοι που «γκρινιάζουν» ότι έχουν στη διάθεσή τους μόλις 40 ημέρες για να εξετάσουν τη σύμβαση παραχώρησης, έκτασης εκατοντάδων σελίδων.

Όχι σε νέα παράταση της σύμβασης

Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θέλει να προχωρήσει άμεσα στη νέα σύμβαση παραχώρησης, καθώς δεν θέλει να χρεωθεί μια πιθανή παράταση της υφιστάμενης σύμβασης, που λήγει τον Οκτώβριο του 2024. Επιπλέον, δεν θέλει να φανεί ανακόλουθη στα μεγάλα funds (Maquire, Fisrt Sentier κ.λπ.) και τις μεγάλες ξένες επιχειρήσεις (Abertis, Vinci, Meridian κ.ά.), που έχουν δείξει ενδιαφέρον για τον οδικό άξονα της Αττικής. Τέλος, θέλει να εκμεταλλευθεί το καλό κλίμα που έχει δημιουργήσει η εκλογική διαδικασία της 21ης Μαΐου, έτσι όπως αποτυπώνεται, τόσο στο ΧΑ, όσο και στα επιτόκια δανεισμού της χώρας.

Παράγοντες του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρουν ότι η εναπομείνασα χρονική περίοδος για την ολοκλήρωση της μετάβασης από τον υφιστάμενο παραχωρησιούχο στον νέο είναι οριακή. Υπό αυτό το πρίσμα, ο υφιστάμενος παραχωρησιούχος έχει κάθε λόγο να επιζητεί μια παράταση, καθώς παρατείνεται μια ιδιαιτέρως κερδοφόρος σύμβαση για τον ίδιο. Την ίδια διάθεση, ωστόσο, δείχνουν και οι άλλοι εγχώριοι ενδιαφερόμενοι, αλλά για άλλους λόγους. Κυρίως επειδή έχουν «απλώσει» σε μεγάλη έκταση δυνάμεις (ρευστότητα, ανθρώπινο δυναμικό κ.λπ.), λόγω των μεγάλων έργων του Ταμείου Ανάκαμψης, των έργων ΣΔΙΤ που συμμετέχουν κ.λπ.

Παράλληλα, φαίνεται ότι η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού θα γίνει με τίμημα διοδίου 2,5 ευρώ. Το τίμημα ωστόσο αυτό μετά την πρώτη πενταετία μπορεί να ανέλθει ακόμη και στα 3,25 ευρώ ή και περισσότερο, ανάλογα με τις τιμαριθμικές προσαρμογές και τις ώρες μέσα στην ημέρα που γίνεται η διέλευση.

Η μεταβλητότητα αυτή δεν μεταβάλλει το έσοδο για τον παραχωρησιούχο, καθώς στην περίπτωση που θα ισχύσει το ακριβό διόδιο κατά τις ώρες αιχμής, θα ισχύσει χαμηλότερο διόδιο για τις ώρες μη αιχμής, έτσι ώστε μεσοσταθμικά να εισπράττεται αντίτιμο των 2,5 ευρώ (συν όποιες τιμαριθμικές προσαρμογές). Οι όποιες αποφάσεις ωστόσο θα λαμβάνονται από τον παραχωρησιούχο, θα πρέπει να έχουν πάντα και τη σύμφωνη γνώμη του ΤΑΙΠΕΔ και του Ελληνικού Δημοσίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!