Γ.Δ.
1397.63 +0,94%
ACAG
-1,47%
5.37
BOCHGR
-1,13%
4.38
CENER
-2,14%
8.24
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,72%
8.3
NOVAL
-0,44%
2.275
OPTIMA
+1,27%
12.76
TITC
+4,36%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,58%
1.378
ΑΒΕ
-1,09%
0.454
ΑΔΜΗΕ
+0,43%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,95%
3.66
ΑΛΦΑ
+0,48%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
-3,09%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-20,91%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
+3,88%
2.14
ΒΙΟ
+3,40%
5.17
ΒΙΟΚΑ
+1,16%
1.74
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,45%
17.58
ΔΑΑ
+2,33%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+1,64%
11.75
ΔΟΜΙΚ
-0,72%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,47%
1.38
ΕΕΕ
+0,30%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+2,30%
1.424
ΕΛΒΕ
-0,85%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.97
ΕΛΛ
+1,52%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,46%
1.62
ΕΛΠΕ
+2,26%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-1,76%
1.788
ΕΛΧΑ
+9,36%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,44%
1.13
ΕΤΕ
+0,29%
7.036
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.13
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+2,20%
2.04
ΕΧΑΕ
+3,36%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
-0,81%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.745
ΙΝΚΑΤ
-1,68%
4.69
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
+0,69%
0.88
ΙΝΤΕΚ
+3,49%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,65%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+4,64%
1.015
ΙΝΤΚΑ
+3,35%
2.62
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+3,08%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+3,86%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-3,42%
0.395
ΚΟΥΑΛ
-3,26%
1.01
ΚΟΥΕΣ
-0,71%
5.56
ΚΡΙ
+3,99%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+4,77%
0.922
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.726
ΛΑΜΔΑ
+2,82%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
+1,63%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,86%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-1,47%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+2,54%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,36%
19.32
ΜΟΝΤΑ
+7,65%
3.8
ΜΟΤΟ
+0,61%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,97%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
-4,58%
2.92
ΝΑΥΠ
-3,49%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,39%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
+1,80%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,41%
0.791
ΟΤΕ
+0,60%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
-0,20%
0.974
ΠΑΠ
-1,69%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
+4,14%
5.28
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.78
ΠΛΑΘ
-0,88%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-1,18%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+2,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
+2,27%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.331
ΣΙΔΜΑ
-1,29%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,71%
5.6
ΣΠΙ
-1,95%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
19.81
ΤΖΚΑ
-1,74%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,14%
3.57
ΧΑΙΔΕ
+7,96%
0.61

Αττική Οδός: Και παράταση για τις προσφορές και επιτάχυνση της διαδικασίας

Σήμερα, Πέμπτη, αποφασίζει το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ για τη διαδικασία υποβολής βελτιωμένων προσφορών στον διαγωνισμό της Αττικής Οδού. Παράλληλα, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων πρόκειται να συζητήσουν τις προκηρύξεις πρόσληψης συμβούλων στην αποκρατικοποίηση του Λιμένα Λαυρίου.

Η απόφαση αυτή ουσιαστικά θα σημάνει την αποκρατικοποίηση του Λιμένα Λαυρίου, τον οποίο το ΤΑΙΠΕΔ προορίζει ως τουριστικό λιμάνι και ελλιμενισμού μεγάλων σκαφών αναψυχής (yacht).

Όσον αφορά τον διαγωνισμό της Αττικής Οδού, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να εξετάσει το ενδεχόμενο να μην υπάρξει γύρος βελτιωμένων προσφορών. Την εισήγησή αυτήν φέρνει ο επικεφαλής του Ταμείου, Δημήτρης Πολίτης, αξιοποιώντας τη δυνατότητα που του παρέχει η προκήρυξη του διαγωνισμού. Ωστόσο, μια τέτοια σημαντική απόφαση απαιτεί τη στήριξη όλης της διοίκησης.

Αν η απόφαση αυτή προχωρήσει, τότε ο νέος παραχωρησιούχος θα κριθεί από τις δεσμευτικές προσφορές, που έχει προγραμματιστεί να υποβληθούν στις 10 Ιουλίου ή όποτε άλλοτε αποφασιστεί να γίνει η υποβολή, εφόσον τελικά προκριθεί το σενάριο της μετάθεσης της ημερομηνίας υποβολής. Μια σειρά ενδιαφερόμενων επενδυτών έχουν ζητήσει από το ΤΑΙΠΕΔ να μεταθέσει την ημερομηνία, ενώ αρκετοί είναι εκείνοι που «γκρινιάζουν» ότι έχουν στη διάθεσή τους μόλις 40 ημέρες για να εξετάσουν τη σύμβαση παραχώρησης, έκτασης εκατοντάδων σελίδων.

Όχι σε νέα παράταση της σύμβασης

Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θέλει να προχωρήσει άμεσα στη νέα σύμβαση παραχώρησης, καθώς δεν θέλει να χρεωθεί μια πιθανή παράταση της υφιστάμενης σύμβασης, που λήγει τον Οκτώβριο του 2024. Επιπλέον, δεν θέλει να φανεί ανακόλουθη στα μεγάλα funds (Maquire, Fisrt Sentier κ.λπ.) και τις μεγάλες ξένες επιχειρήσεις (Abertis, Vinci, Meridian κ.ά.), που έχουν δείξει ενδιαφέρον για τον οδικό άξονα της Αττικής. Τέλος, θέλει να εκμεταλλευθεί το καλό κλίμα που έχει δημιουργήσει η εκλογική διαδικασία της 21ης Μαΐου, έτσι όπως αποτυπώνεται, τόσο στο ΧΑ, όσο και στα επιτόκια δανεισμού της χώρας.

Παράγοντες του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρουν ότι η εναπομείνασα χρονική περίοδος για την ολοκλήρωση της μετάβασης από τον υφιστάμενο παραχωρησιούχο στον νέο είναι οριακή. Υπό αυτό το πρίσμα, ο υφιστάμενος παραχωρησιούχος έχει κάθε λόγο να επιζητεί μια παράταση, καθώς παρατείνεται μια ιδιαιτέρως κερδοφόρος σύμβαση για τον ίδιο. Την ίδια διάθεση, ωστόσο, δείχνουν και οι άλλοι εγχώριοι ενδιαφερόμενοι, αλλά για άλλους λόγους. Κυρίως επειδή έχουν «απλώσει» σε μεγάλη έκταση δυνάμεις (ρευστότητα, ανθρώπινο δυναμικό κ.λπ.), λόγω των μεγάλων έργων του Ταμείου Ανάκαμψης, των έργων ΣΔΙΤ που συμμετέχουν κ.λπ.

Παράλληλα, φαίνεται ότι η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού θα γίνει με τίμημα διοδίου 2,5 ευρώ. Το τίμημα ωστόσο αυτό μετά την πρώτη πενταετία μπορεί να ανέλθει ακόμη και στα 3,25 ευρώ ή και περισσότερο, ανάλογα με τις τιμαριθμικές προσαρμογές και τις ώρες μέσα στην ημέρα που γίνεται η διέλευση.

Η μεταβλητότητα αυτή δεν μεταβάλλει το έσοδο για τον παραχωρησιούχο, καθώς στην περίπτωση που θα ισχύσει το ακριβό διόδιο κατά τις ώρες αιχμής, θα ισχύσει χαμηλότερο διόδιο για τις ώρες μη αιχμής, έτσι ώστε μεσοσταθμικά να εισπράττεται αντίτιμο των 2,5 ευρώ (συν όποιες τιμαριθμικές προσαρμογές). Οι όποιες αποφάσεις ωστόσο θα λαμβάνονται από τον παραχωρησιούχο, θα πρέπει να έχουν πάντα και τη σύμφωνη γνώμη του ΤΑΙΠΕΔ και του Ελληνικού Δημοσίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!