Γ.Δ.
1482.43 0,00%
ACAG
0,00%
5.86
CENER
0,00%
9.7
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
0,00%
8.89
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
0,00%
12.1
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
0,00%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
0,00%
3.07
ΑΛΦΑ
0,00%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.62
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.89
ΑΣΚΟ
0,00%
2.79
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
0,00%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.1
ΔΑΑ
0,00%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
0,00%
11.5
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.55
ΕΕΕ
0,00%
33.22
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.25
ΕΛΛ
0,00%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.09
ΕΛΠΕ
0,00%
7.62
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.752
ΕΛΧΑ
0,00%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.295
ΕΤΕ
0,00%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.24
ΕΧΑΕ
0,00%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.419
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.73
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.99
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.14
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
0,00%
1.505
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.497
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.198
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.15
ΛΑΒΙ
0,00%
0.894
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.41
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
0,00%
3.73
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
0,00%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.276
ΞΥΛΠ
0,00%
0.426
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.58
ΟΠΑΠ
0,00%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.899
ΟΤΕ
0,00%
14.55
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
0,00%
4.245
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.945
ΣΑΡ
0,00%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.345
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
0,00%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
0,00%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

ΙΟΒΕ: Η μουσική συνεισφέρει πάνω από 200 εκατ. στο ΑΕΠ

Το ελληνικό μουσικό οικοσύστημα έχει υποστεί ριζική αναμόρφωση τα τελευταία χρόνια, όπως έδειξε ολοκληρωμένη μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ).

Η μελέτη διεξήχθη με πρωτοβουλία της εταιρείας τεχνολογίας Orfium, με αφορμή το χρηματικό βραβείο που έλαβε για τη διάκριση ως «Νεοφυής Επιχείρηση της Χρονιάς» από το Elevate Greece. Ο στόχος της έρευνας είναι η χαρτογράφηση του μουσικού οικοσυστήματος της Ελλάδας, η αποτύπωση της συμβολής του στην οικονομία της χώρας μας και η ανάδειξη των βασικών προκλήσεων που παρουσιάζονται στην ελληνική μουσική βιομηχανία. Τα πρωτογενή ευρήματα υπογραμμίζουν τον κεντρικό ρόλο των τεχνολογικών εξελίξεων καθώς και των μεταβαλλόμενων καταναλωτικών συνηθειών που οδηγούν σε σημαντικές αλλαγές.

«Στροφή» στη digital ακρόαση – Σημαντικός ο ρόλος της μουσικής στην καθημερινότητα των ακροατών

Άνοδο εμφανίζουν οι υπηρεσίες streaming με 54,7% των χρηστών να τις επιλέγουν ως κύριο μέσο ακρόασης, μετά το ραδιόφωνο, που παραμένει το επικρατέστερο μέσο αυτή τη στιγμή με ποσοστό 76,7%. Σε ηλικίες έως 34 ετών το streaming είναι το επικρατέστερο μέσο ακρόασης μουσικής: (81,2% στις ηλικίες 18-24 ετών 72,7% στις ηλικίες 25-34 ετών).

Η συντριπτική πλειοψηφία των ακροατών, δηλαδή 4 στους 5, δηλώνει πως ακούει μουσική καθημερινά και από αυτούς τους ακροατές 4 στους 5 ακούν μουσική για τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα.  Όμως, παρά τη σπουδαιότητα της μουσικής στην καθημερινότητα των χρηστών, 39,7% των ακροατών δεν πληρώνει για μουσική, ενώ 41,1% πληρώνει λιγότερο από €100 ετησίως για αγορά μουσικής, παρακολούθηση συναυλιών και πληρωμή συνδρομών. Παρόλα αυτά, το 39,5% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνει ότι η πληρωμή για μουσική από έναν χώρο εστίασης ή διασκέδασης επηρεάζει δυνητικά την επιλογή τους για να το επισκεφτούν.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις ψυχαγωγίας αναπαράγουν μουσική από ψηφιακά κανάλια

Οι απαντήσεις των επαγγελματιών της ψυχαγωγίας καταδεικνύουν πως περισσότερες από 60% των επιχειρήσεων αναπαράγουν μουσική μέσα από ψηφιακά κανάλια. Επισημαίνεται ότι η μουσική είναι καθοριστικής σημασίας για τη λειτουργία των επιχειρήσεων στον χώρο της εστίασης – ψυχαγωγίας, καθώς, με βάση την εμπειρία τους από τα περιοριστικά μέτρα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι επιχειρηματίες δήλωσαν ότι η απουσία της μουσικής είχε αρνητική επίδραση στον αριθμό των πελατών, τη μέση διάρκεια παραμονής και τη μέση δαπάνη στο κατάστημα.

Συγκεκριμένα, το 68,6% των επιχειρηματιών δηλώνουν πως οι επιχειρήσεις τους δεν θα λειτουργούσαν το ίδιο επιτυχημένα χωρίς μουσική. Παράλληλα, το 62,2% πληρώνει για τα πνευματικά δικαιώματα για χρήση μουσικής, με την πλειονότητα των επαγγελματιών να δηλώνει πως δίνει λιγότερα από 500€ ετησίως.

Σημαντική η συμβολή του μουσικού οικοσυστήματος στο ΑΕΠ της χώρας

Το οικοσύστημα της μουσικής συνεισφέρει στο εγχώριο ΑΕΠ περισσότερα από €200 εκατ. σε ετήσια βάση και περίπου 5,4 χιλ. ισοδύναμες θέσεις πλήρους απασχόλησης. Σύμφωνα με τη μελέτη, ο περιορισμός της μη εξουσιοδοτημένης χρήσης μουσικής, που συνεπάγεται τη βελτίωση της δραστηριότητας του οικοσυστήματος, μπορεί να αυξήσει – υπό προϋποθέσεις – την οικονομική επίδραση σε €300 εκατ. στο ΑΕΠ και σε 7,9 χιλ. ισοδύναμες θέσεις πλήρους απασχόλησης. Ενδεικτικά, αν εισπράττονταν τα δικαιώματα από όλες τις επιχειρήσεις που θα πλήρωναν για τη χρήση μουσικής, η αξία των δικαιωμάτων θα ήταν τετραπλάσια (€42 εκατ.).

Ο Γενικός Διευθυντής του ΙΟΒΕ, Καθηγητής Νίκος Βέττας, σχολίασε: «Η μελέτη αυτή αναδεικνύει τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η μουσική στην καθημερινότητά μας αλλά και τη συμβολή της στην οικονομία, που είναι πολύπλευρη. Είναι κρίσιμης σημασίας να αναπτυχθεί περαιτέρω ένα ισχυρό μουσικό οικοσύστημα που θα ωφελεί όλους. Η σύγχρονη τεχνολογική υποδομή, η πληροφόρηση και η διαφάνεια είναι απαραίτητες για την επίτευξη αυτού του στόχου και τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας της μουσικής βιομηχανίας».

Με αφορμή την έρευνα, ο Μιχάλης Πετυχάκης, Chief Technology Officer της Orfium, ανέφερε: «Είμαστε υπερήφανοι που αναθέσαμε αυτήν την ολοκληρωμένη μελέτη στο ΙΟΒΕ, η οποία αναδεικνύει τις σημαντικές αλλαγές που συμβαίνουν στο εγχώριο μουσικό οικοσύστημα. Μέσα από τα ευρήματα της έρευνας αναδεικνύεται ο ζωτικός ρόλος της τεχνολογίας καθώς και οι εξελισσόμενες συνήθειες της καταναλωτικής συμπεριφοράς των ακροατών μουσικής που οδηγούν στις επικείμενες μεταβολές. Εμείς, ως μια τεχνολογική εταιρεία θα συνεχίσουμε να ενισχύουμε τους μουσικούς και τους δημιουργούς, κατανοώντας τη σημασία των επερχόμενων προκλήσεων αλλά και ευκαιριών που αναδύονται στην ελληνική μουσική βιομηχανία. Έτσι, ελπίζουμε ότι η μελέτη θα αποτελέσει ένα σημείο εκκίνησης για να βοηθήσει τους φορείς χάραξης πολιτικής και τις επιχειρήσεις να αναπτύξουν στρατηγικές που θα ενισχύσουν την ελληνική μουσική καθώς και τους δημιουργούς που αντιμετώπισαν ιδιαίτερες δυσκολίες τα τελευταία χρόνια».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!