THEPOWERGAME
H πρόσφατη εξαγορά της Unison από τη Mytilineos έρχεται να επιβεβαιώσει την τάση που επικρατεί διεθνώς στην αγορά ενέργειας και φυσικού αερίου και αλλάζει τον ρόλο των προμηθευτών ρεύματος. Οι καταναλωτές αναζητούν πλέον την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων για την κάλυψη των αναγκών τους, συμπληρωματικών της προμήθειας ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου, σε συνδυασμό με εξατομικευμένες τεχνικές και άλλες υπηρεσίες. Οι προμηθευτές δίνουν στους πελάτες τους τη δυνατότητα παροχής δωρεάν τεχνικής βοήθειας όλο το 24ωρο καθημερινά, με ολοένα και περισσότερες εταιρείες να μπαίνουν στην κούρσα και να προσπαθούν να προσαρμοστούν στις ανάγκες της αγοράς.
Στις αρχές της εβδομάδας η Mytilineos ανακοίνωσε την εξαγορά του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Unison Facility Services S.A., (Unison), η οποία θα αποτελεί πλέον θυγατρική, υπαγόμενη διοικητικά στον κλάδο Ενέργειας («M Energy») της Mytilineos και ειδικότερα στον Τομέα M Energy Customer Solutions. Η εξαγορά της Unison έρχεται να επικυρώσει τη δημιουργία μιας μοναδικής πλατφόρμας, μέσω της οποίας η Mytilineos προσβλέπει «να εξελιχθεί στον long-term energy solutions & services partner των πελατών της».
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας: «Η εν λόγω πλατφόρμα θα προσφέρει ένα χαρτοφυλάκιο προϊόντων και υπηρεσιών, που με επίκεντρο την προμήθεια ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου, επεκτείνεται σε νέες δραστηριότητες πλησίον του ενεργειακού φάσματος, καθώς και στην παροχή υπηρεσιών». Στόχος της εταιρείας είναι να ενισχυθεί και να διασφαλιστεί η μακροχρόνια συνεργασία με τους πελάτες, εστιασμένη στη διαρκή δημιουργία προστιθέμενης αξίας. Σε αυτό πλαίσιο, και μέσω της Unison, θα προσφέρονται υπηρεσίες και λύσεις, όπως το Facility Management, που αφορά πλέον τη συνολική διαχείριση εγκαταστάσεων.
Στα ίδια μονοπάτια κινείται επί διοίκησης Γ. Στάσση και η ΔΕΗ, η οποία προσφέρει το πρόγραμμα FixIt. Πρόκειται και σε αυτήν την περίπτωση για υπηρεσία Επείγουσας Τεχνικής Βοήθειας, που ο πελάτης έχει τη δυνατότητα να καλεί όλο το 24ωρο και τις 365 ημέρες τον χρόνο. Η συνδρομητική υπηρεσία Fixit αφορά την αποκατάσταση επείγουσας βλάβης στη σταθερή ηλεκτρολογική εγκατάσταση του ακινήτου, στη σταθερή υδραυλική εγκατάσταση του ακινήτου, καθώς και στην κλειδαριά της κυρίας εισόδου της οικίας, που οφείλονται σε μη προβλεπόμενες περιπτώσεις, οι οποίες απαιτούν άμεση παρέμβαση για την αποφυγή περαιτέρω ζημιών και κινδύνων. Το FixIt έχει 12μηνη διάρκεια και περιλαμβάνει συνολικά έως 2 επισκέψεις το έτος για ηλεκτρολόγο και υδραυλικό και 1 για κλειδαρά, καλύπτοντας μέχρι 100€ ανά επίσκεψη. Σημειώνεται πως σε αυτήν την περίπτωση η υπηρεσία χρεώνεται μηνιαίως στον λογαριασμό ηλεκτρικής ενέργειας. Η τιμή ανά μήνα είναι 1,95 ευρώ, ενώ δίνεται έκπτωση 50% στη μηνιαία χρέωση για τους πρώτους 6 μήνες.
Η «Φυσικό Αέριο», σε συνεργασία με τη Mondial Assistance, προσφέρουν ήδη κάλυψη σε ξαφνικές βλάβες ή φθορές, δίνοντας πρόσβαση σε υπηρεσίες όπως υδραυλικός ή κλειδαράς. Για επείγοντα περιστατικά που χρήζουν άµεσης επέµβασης ή καθιστούν ακατοίκητη ή επισφαλή προς κατοίκηση την Ασφαλισµένη Κατοικία/Ασφαλισµένο Επαγγελµατικό χώρο, ο πελάτης επικοινωνεί τηλεφωνικώς με την εταιρεία Φυσικό Αέριο και ως επακόλουθο εξασφαλίζει παροχή υπηρεσιών επείγουσας τεχνικής βοήθειας στον χώρο του πελάτη. Τα περιστατικά αυτά θα πρέπει να αφορούν τις ακόλουθες περιπτώσεις:
(α) Βλάβη στις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις της Ασφαλισµένης Κατοικίας/του Ασφαλισµένου Επαγγελµατικού Χώρου.
(β) Βλάβη στη σταθερή υδραυλική εγκατάσταση της Ασφαλισµένης Κατοικίας/του Ασφαλισµένου Επαγγελµατικού Χώρου.
(γ) Θραύση κρυστάλλων και υαλοπινάκων.
(δ) Βλάβη στην κλειδαριά της κυρίας εισόδου της Ασφαλισµένης Κατοικίας/του Ασφαλισµένου Επαγγελµατικού χώρου, λόγω απώλειας ή κλοπής κλειδιών ή αδυναµίας λειτουργίας ή αχρήστευσης της κλειδαριάς.
(ε) ∆ιαρροή στα συστήµατα θέρµανσης φυσικού αερίου, βλάβη στον λέβητα φυσικού αερίου, βλάβη στον καυστήρα φυσικού αερίου.
Διάφορα μοντέλα συνεργασιών, ώστε να αξιοποιήσουν το δικό τους ή άλλα κανάλια διανομής, προωθούν και οι άλλοι μεγάλοι «παίκτες» στη λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, όπως η ΗΡΩΝ και η NRG. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός έχει επιτρέψει στις εταιρείες να αφήσουν πιο ξεκάθαρα το πελατοκεντρικό στίγμα τους. Οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας επιδιώκουν να κερδίσουν όλο και περισσότερους καταναλωτές, ιδίως τώρα, που οι προμηθευτές λανσάρουν προσφορές, εκπτώσεις και δωρεάν τεχνικές υπηρεσίες, στοχεύοντας στην προσέλκυση πελατών. Και τώρα, που η αγορά εμφανίζει σημάδια ομαλοποίησης έπειτα από μακρά περίοδο αναταραχής, είναι μια καλή ευκαιρία.