Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Κλειδώνουν τα σχήματα για την Αττική οδό

Παρά τις αλλαγές στη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού και τα μειωμένα διόδια στα 2,5 ευρώ (από τα 2,8 σήμερα) για την πρώτη πενταετία, παραμένει ζωηρό το ενδιαφέρον ισχυρών ευρωπαϊκών ομίλων στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ. Έτσι, μετά την αποχώρηση του γαλλικού επενδυτικού ομίλου Ardian από την κοινοπραξία των ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ, στο σχήμα εισέρχεται η επίσης γαλλική Meridiam. Πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς ομίλους στον τομέα των επενδύσεων σε υποδομές, ο οποίος συμμετέχει σε κοινοπραξία με τις ΑΒΑΞ και Egis και στη διεκδίκηση της σύμβασης παραχώρησης του κύριου τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), από τον Κίσσαμο Χανίων μέχρι τη Χερσόνησο Ηρακλείου.

Με τη στήριξη της Meridiam, οι σημερινοί διαχειριστές της Αττικής Οδού (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ) μένουν στο παιχνίδι της διεκδίκησης, αλλά έχουν απέναντί τους πανίσχυρους ευρωπαϊκούς και διεθνείς ομίλους. Με ξεχωριστή κοινοπραξία μαζί με τις επενδυτικές εταιρείες Vauban και DIF διεκδικεί τη νέα σύμβαση η Egis. Η τελευταία είναι εξαιρετικά δραστήρια στην Ελλάδα, μετά και την επικράτηση της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.

Αν και στην αγορά κατασκευών προεξοφλούν πως οι δεσμευτικές προσφορές για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού θα υποβληθούν το φθινόπωρο (οι προσφορές είχαν αρχικά προγραμματιστεί για σήμερα, 29 Μαΐου, αλλά μετατέθηκαν για τις 10 Ιουλίου), αρκετοί θεωρούν πως το ΤΑΙΠΕΔ ενδέχεται να μη δώσει νέα παράταση. Ένα από τα επιχειρήματα για την παράταση προς το φθινόπωρο συνδέεται με το ότι στις 10 Ιουλίου μόλις θα έχει συγκροτηθεί η νέα κυβέρνηση (πλην απροόπτου). Από την άλλη πλευρά, τα χρονικά περιθώρια στενεύουν, αφού η υφιστάμενη σύμβαση λήγει τον Οκτώβριο του 2024.

Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται εντός των ημερών να δώσει στους υποψήφιους επενδυτές το τελικό κείμενο της σύμβασης παραχώρησης, όπως διαμορφώθηκε μετά τις παρατηρήσεις που έγιναν στο αρχικό σχέδιο που είχε διανεμηθεί προ μηνών. Μία από τις υποχωρήσεις στις οποίες προχώρησε το Ταμείο είναι η δυνατότητα αύξησης των διοδίων της Αττικής Οδού, ακόμα και εντός της πρώτης πενταετίας της νέας σύμβασης παραχώρησης.

Εκτός από τα σχήματα υπό τους Γάλλους της Meridiam και της Egis, στο παιχνίδι της διεκδίκησης της Αττικής Οδού παραμένουν ο ισπανικός όμιλος Abertis (ένας από τους μεγαλύτερους διεθνείς ομίλους στη διαχείριση οδικών αξόνων), η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την αυστραλιανή First Centier, η κοινοπραξία της γαλλικής Vinci με τη Mytilineos, η κοινοπραξία της επίσης αυστραλιανής Macquarie με τον Όμιλο Κοπελούζου, οι Ιταλοί των INCSpA – GrupoFininc και η κοινοπραξία της πορτογαλικής Brisa, στην οποία εντάχθηκε πρόσφατα η Intrakat.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!